Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Alfa Romeo 8v czy warto

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v, Alfa Romeo 159 TI 1.9 JTDm16v
    Postów
    101

    Domyślnie Alfa Romeo 8v czy warto

    Witam Alfaholików

    Po sprzedaży mojej Alfy Romeo 156 jtd 16v chciałem zakupić oczywiście Alfe 159 . Po przeczytaniu wielu tematów wielu z Was uważa, że wersja 150 konna to minimum dla tego auta. Niestety na rynku aut używanych w naszym kraju nie obfituje w wiele ogłoszeń... co tutaj dużo mówić nie ma za bardzo w czym wybierać... Ostatnio przeglądając oferty z blaku laku przegądam również wersje 8v... i tutaj moje pytanie do Was... czy może ktoś z Was miał okazję przejechać się wersją 8v i 16v? Jaka jest różnica (nie chodzi mi o dane katalogowe, na tabelki każdy może sobie popatrzeć przeanalizować), mam tutaj na myśli Wasze odczucia? Jak możecie porównać obie jednostki? Jakie są plusy i minusy każdej z nich? Jaki jest ewentualny koszt podniesienia mocy 8v i jak wtedy prezentuje się względem 16v?

    Osobiście miałem do czynienia z Alfa 156 1.9 16v (140 koni) oraz w jazdach testowych z Alfa 159 1.9 16v (150 koni). W 156 fajnie auto przyśpieszało. W 159 było już czuć tą mase... oczywiście nie było najgorzej ale było można poczuć różnicę... i stąd też obawy, że wersja 8v będzie dla mnie zupełnym krokiem w tył...

    Dziękuje za każdą opinie

    Pozdrawiam

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli lubisz jeździć dynamicznie to polecam 16V. Chip tuning da Ci ok 180 KM i będziesz mógł tym naprawdę fajnie pojeździć. Moja zbierała się znacznie lepiej od obecnego 2.2 JTS.

    Zdrowe 8V po modyfikacji mapy wyciągnie ok 160 KM, więc będzie troszkę lepiej niż seryjne 16V.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Bonzo
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 8v + Fiat Stilo mJet 16V
    Postów
    103

    Domyślnie

    W zwykłym użytkowaniu czytaj przemieszczaniu się po mieście lub z punktu a do punktu b gdzie ruch nie pozwala na rozwiniecie skrzydeł - nie zauważysz różnicy!
    Problem a raczej różnica zaczyna się, gdy chcesz dynamicznie ruszyć, przyspieszyć, wyprzedzić lub dynamicznie/szybko pokonać drogę z punktu A do B.
    Wtedy czuć, że brakuje mocy. Zwłaszcza jak przyzwyczaiłeś się że miałeś w 150km jakiś jej zapas. W 120km gdy wydaje ci się że manewr np. wyprzedzania, który robiłeś na lajcie wykonasz tak samo, niestety nie tak nie będzie - tak ci się wydawało i zanim wyprzedzisz zaczniesz się pocić ze strachu, że chyba nie zdążysz bo ta wersja nie chce jechać
    (to moje spostrzeżenia a mam wykastrowaną belgijską wersję, która ma 115 km )

    To tak łopatologicznie - wrażenia po przesiadce z mocniejszego na słabszy.

    A i jeszcze jedna różnica miedzy 8v a 16v - to dźwięk silnika. Kuźwa, w 8v masz wrażenie jakbyś rozpędzał wyciszony traktor Ciężko się do tego przyzwyczaić.

    Uogólniając. Jeżeli nie masz zacięcia "niewyżytego nastolatka, który musi pokazać na drodze, że rządzi" - to warto.
    Ostatnio edytowane przez Bonzo ; 17-12-2016 o 22:11

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 159, 8V, 115 KM
    Postów
    177

    Domyślnie

    Okazję miałem się przejechać obydwoma modelami - jestem świeżo po zakupie 159 8V 115 koni i trochę aut byłem oglądać i paroma się przejechałem. Wybór padł na 8V z pozostawionym EGR i DPF ze względu na większą niezawodność, tańsze naprawy i niepewność tego co przyniosą przyszłe przepisy w sprawie ekologii.
    Przy moim stylu jazdy, gdzie nie katuję samochodów - prędkość kodeksowa plus 20-30, spokojne ruszanie, hamowanie silnikiem, nie wyprzedzaniem na trzeciego (dziecko mam jeszcze do wychowania) to jakiejś ogromnej różnicy między V8 i V16 czuć nie było, ale daleki jestem od tego aby mówić, że takowej nie ma.
    Sam przesiadłem się z benzynowego civica 1.5 litra 114 koni. Wrażenia - Alfa mimo tylko jednego kucyka i aż 0,5 tony więcej prowadzi się dużo lepiej. Dynamika przy wyprzedzaniu w tym dieslu w porównaniu do benzyny jest nieporównywalna - jak dla mnie mocy nie brakuje. Prowadzi się super stabilnie. Siedzenia bardzo wygodne, a autko dobrze wygłuszone + seryjne audio gra naprawdę fajnie.
    Nie mniej jednak autku będę chciał podnieść moment i moc do około 145 koni. Nie dla tego żeby mi jej brakowało, ale dla mniejszego spalania, lepszego momentu oraz żeby mieć świadomość że w razie gdybym musiał przycisnąć to pod nogą będzie co. W sprawie kosztów robiłem małe rozeznanie - sama mapa to koszt od 400 do 1000 zł (w zależności gdzie, kto, z hamownią czy bez, czy do tego będzie dodatkowo usuwany egr i dpf, itd).
    Ja z autka jestem zadowolony z każdym dniem coraz bardziej i to mimo, iż jeszcze nie jest "laleczka".

  5. #5
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Ja mam 2.4 + remap na 220 KM i mi brakuje w tym aucie mocy. Do dobrego się człowiek przyzwyczaja. Moim zdaniem jeśli masz takie wątpliwości to powinieneś jednak celować w wersję przynajmniej 150 KM. W 1.9 16v jest dobra turbinka Garretta, która ładnie zaczyna pompować już od niskich obrotów. Da się jeździć mimo dużej masy 159'ki. silnikom 8v brakuje mocy w górnym zakresie obrotów. Będziesz się wnerwiał przy każdym wyprzedzaniu.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 18-12-2016 o 00:51

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    Miałem 8v z chipem i bez. Generalnie dla mnie było to za mało i nie współmiernie do agresywnego pięknego auta. Bezpieczeństwo (moc) przede wszystkim. Jak 1.9 to bierz 16v a i tak będziesz robił mapę. Mi 200km w Tbi już mało, mimo że sporadycznie z nich korzystam. Im więcej tym lepiej , zawsze możesz jeździć na pół gwizdka tak jak np ja a z mocy korzystasz w potrzebnych sytuacjach .

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Kup to co bedzie zdrowe i tyle.
    Braknie mocy w 8v to zrobisz program.
    Proste.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Kidd
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    159 1.9 JTDm
    Postów
    36

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    Kup to co bedzie zdrowe i tyle.
    Braknie mocy w 8v to zrobisz program.
    Proste.
    Kolega wyżej dobrze radzi Ja szukałem 159 ponad 3 lata temu i miało to być koniecznie 16V SW a skończyło się na 8V berlinie - powód prosty, nie było w czym wybierać, wszystkie sztuki mocno wyeksploatowane, więc po kilku wycieczkach obniżyłem loty (być może teraz jest trochę większy wybór). Z perspektywy czasu dla mnie to był dobry wybór, bo auto dzięki temu, że nie było zmęczone jest praktycznie bezawaryjne. Jeśli chodzi i moc, to brakuje mi jej u góry (16V dla mnie jednak zupełnie inaczej ciągnie) ale nauczyłem się efektywnie wykorzystywać dolny zakres obrotów i do normalnej jazdy jest OK. Obsługowo 8V to znacznie prostsza jednostka i to Ci akurat każdy potwierdzi, do tego dochodzi mniejsze prawdopodobieństwo dużego obciążenia skrzyni przez poprzednich właścicieli i spora szansa, że nie będziesz na wstępie przy niej dłubał i już jest kasa na program. Praktycznie od kupna kręcę się koło jakiegoś programu (auto jak wyjechało z fabryki tak nic nie było ruszane) ale jakoś do tej pory jeszcze się do tego nie zabrałem Dla Ciebie po przesiadce ze 156 16V program byłby konieczny na wstępie.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar MikeDraven
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    brak
    Postów
    793

    Domyślnie

    Ja mimo wszystko polecam 2.4 Też zastanawiałem się nad 1.9 16v, momentami nawet nad 8v, ale patrząc na masę 159 i doświadczenie z poprzednim autem, które też sporo ważyło wybrałem jednak 2.4 pzdr
    "Nie możesz nazywać siebie prawdziwym miłośnikiem motoryzacji jeśli nigdy nie miałeś Alfy Romeo" - Jeremy Clarkson

    Pomogłem? Dodaj punkt reputacji (gwiazdka pod postem)

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Muszę potwierdzić sam mam 2.4 troszkę mocniejszą 210 ale mogło by być więcej, z kolei większy moment to już ciężko przenieść na 1 ośkę. Ale podsumowując 8v spali pewnie 6-7 l/100, to już wole 2.4 które spala niecałe 8l przy normalnej mieszanej jeździe. Ale przynajmniej pod maską jest silnik a nie atrapa

Podobne wątki

  1. warto czy nie warto Alfa Romeo GT 1.9
    Utworzone przez rifle w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 17:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory