Witajcie
Podczas wymiany klocków wyskoczył mi z prawej strony jeden z tłoczków wcześniej widać że ciekł z niego płyn.
Czy jest możliwość regeneracji tego czy tylko drugi zacisk który do tanich nie należy?
Pozdrawiam
Witajcie
Podczas wymiany klocków wyskoczył mi z prawej strony jeden z tłoczków wcześniej widać że ciekł z niego płyn.
Czy jest możliwość regeneracji tego czy tylko drugi zacisk który do tanich nie należy?
Pozdrawiam
Tłoczki można wymienić, sprawdź stan cylindra.
A nie można włożyć tłoczka z powrotem? Jeśli jest w dobrym stanie. Możesz wymienić uszczelniacze.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Repe...a-strone/18701
Tu masz linka do zestawu naprawczego. Wymieniałem miesiąc temu na jednym zacisku i pasują (uszczelniacze idealnie, a z gumkami zabezpieczającymi trzeba się trochę namęczyć, ale też wejdą)
Jak tłoczek jest w dobrym stanie (nie ma wżerów) to śmiało możesz go dalej używać. Jak są wżery, albo jest gdzieś odkształcony to lepiej wymienić. Ja w autosklep24 kupowałem razem z gumkami jedną sztukę, bo tylko tyle mieli wtedy na stanie (są też dostępne na allegro). Koszt to około 30-40 zł za jeden tłoczek.
Rozmawiałem już z Gepardem - zestaw Frenkit jeśli kiepsko dopasowany. U mnie z kolei chyba dobrze poradziłem sobie z montażem osłon, ale po zamontowaniu uszczelniaczy nie mogłem włożyć tłoczków. Jeden wsadziłem to potem ile się namęczyłem, żeby go wyciągnąć i nie uszkodzić to tylko ja wiem. Ta firma ma problem z jakością ewidentny![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dzięki za porady![]()
Kupowałem Frenkit tłoczki po 25 zł na autoczęści24. Nie zawsze wchodziły lekko, ale działają bez zarzutów. Na wkładanie i wyciąganie mam patent:
1) wyciąganie (jeśli nie chcemy zniszczyć) - zapiąć zacisk pod układ hamulcowy, zablokować pozostałe tłoczki (np. pomiędzy dwa wcisnąć jakiś twardy przedmiot, a trzeci - na przeciwko wyciąganego - zablokować kluczem francuskim i pompować pedałem hamulca.
2) wciskanie - wcisnąć ile się da, zadbać żeby był ułożony prosto, a następnie w imadło i docisnąć imadłem. W celu zabezpieczenia zacisku, elementów wrażliwych można użyć jakiejś szmatki (zwłaszcza przy wciskaniu imadłem).
Z wyciskaniem patent sprawdza się zwłaszcza jak tłoczek był uszkodzony i się zablokował. Nie ma opcji żeby nie wyszedł, choć raz poszło takie ciśnienie że wystrzeliło mi go na dwa metry (był porządnie zablokowany).
Nie odważyłem się zostawić zablokowanego tłoczka, ponieważ mógłby nie wrócić na swoje miejsce i przegrzać tarczę.
W przypadku mojego małego Brembo takie wygibasy z imadłem nie przejdą, zacisk jest nierozbieralny.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ja kupiłem frenkita ale osłony zewnętrzne orginalne. Jak ktoś potrzeuje mam stare 3 orginalne tłoczki do dużego Brembo(jeden zgnił, pozostałe są ok)