Pokaż wyniki od 1 do 10 z 150
-
04-11-2017, 11:14 #1Użytkownik Świeżak
- Dołączył
- 09 2015
- Auto
- Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
- Postów
- 197
silnik 1.8 tbi, wypadanie zapłonu po kilku godzinnym postoju
Witam, poprzednio miałem alfę, ale zmieniłem na Lancie Delta III z silnikiem 1.8 tbi, mam problem którego nie potrafię rozwiazać, otuż podczas rannego odpalania albo po 5 godzinnym postoju, obroty biegu jałowego skaczą, czuję że silnikem trzęsie przez około minutę i potem wszystko wraca do normy, raz wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego i więcej się już nie pojawił, zostały wymienione świece i czujnik spalania stukowego. Samochód ma przebieg 99 tys. Cały temat opisany na sąsiednim forum wraz z filmami. Czy ktoś z posiadaczy 1.75 tbi miał już taki problem? http://forum.lanciapolska.org/viewto...75042&start=30
› Więcej...: silnik 1.8 tbi, wypadanie zapłonu po kilku godzinnym postoju
-
-
04-11-2017, 13:08 #2
-
04-11-2017, 16:43 #3
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
04-11-2017, 17:12 #4Użytkownik Świeżak
- Dołączył
- 09 2015
- Auto
- Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
- Postów
- 197
Cewki niby były sprawdzane, sam je teraz wyciągnołem i wygladają ok, ale zauważyłem date produkcji, jedna made in slovenia bosch 2015 r, druga germany bosch 2014 oraz trzecia i czwarta germany bosch 2009 czyli fabryczne,może one już kuleją czy warto kupić dwie i wymienić? A z tego co wiem to mechanikowi licznik wypadania zapłonów pokazał 54, wyprzedzenie zapłonu też skacze, mam wykres z mesa
- - - Updated - - -
http://forum.lanciapolska.org/downlo...e.php?id=52345
-
04-11-2017, 19:52 #5
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
04-11-2017, 21:47 #6Użytkownik Fachowiec
- Dołączył
- 06 2012
- Mieszka w
- Biała Podl./Warszawa
- Auto
- Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
- Postów
- 2,540
W motocyklu jak są takie jaja jak u Ciebie to biorę spryskiwacz i pryskam po cewkach, przewodach WN itd. Jak silnik zaczyna nawet na gorąco wariować to mam trop
-
04-11-2017, 21:51 #7
W tym silniku to nie zadziała, bo nie ma przewodów WN
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
-
04-11-2017, 22:40 #8Użytkownik Świeżak
- Dołączył
- 09 2015
- Auto
- Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
- Postów
- 197
Wszystko robiłem programem multi ecu scan, jutro spróbuje spryskać preparatem wtyczki i cewki, tylko raz się pojawił błąd P0330 czujnik spalania stukowego i od tej pory po wykasowaniu już się nie pojawił
-
07-11-2017, 08:02 #9Użytkownik Świeżak
- Dołączył
- 09 2015
- Auto
- Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
- Postów
- 197
No dobra, cewki poczyszczone, jest trochę lepiej przynajmniej mi się tak wydaje, że te szarpnięcia przy wypadaniu zapłonu nie są już tak wyczuwalne ale dalej nie jest to do końca to co ma być, Zrobiłem logi w multi ecu scanie na rozgrzanym silniku 90 stopni, oraz z samego rana wyraźnie widać kiedy znika zapłon. Patrzę na wartości wyprzedzenia kąta zapłonu od czasu do czasu lubi sobie podskoczyć wysoko, czy to będzie wina cewki?
linki:
https://drive.google.com/file/d/1QkU...ew?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1puV...ew?usp=sharing
- - - Updated - - -
Zapomniałem napisać, czy wy też tak macie że wskazówka od temperatury wody na liczniku pokazuje 90 stopni, a w ecu miałem dopiero 68 stopni?Po za tym w ecu temperatura doszła do 97 stopni i wtedy dopiero wentylatory się włączyły i temperatura schodziła na dół, a na wskazówce było cały czas 90 stopni. Tak się zastanawiam czy czujnik od temperatury co idzie na ecu czasem nie przekłamuje i stąd moje problemy
-
07-11-2017, 08:57 #10
Może tak być. Wskazówka jest tak skalibrowana, aby nie denerwować użytkownika wahaniami. Ale różnica rzędu 22 stopni jest dość duża. U siebie w TBi nigdy nie sprawdzałem. Ale w JTD na zegarze wybijało 90 stopni dopiero jak fizycznie temperatura dobijała gdzieś do 80 stopni.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Podobne wątki
-
Wypadanie zapłonu V6
Utworzone przez piotren w dziale 166Odpowiedzi: 11Ostatni post / autor: 26-07-2018, 21:41 -
wypadanie zapłonu
Utworzone przez kelus w dziale 166Odpowiedzi: 2Ostatni post / autor: 15-02-2017, 16:38 -
Wypadanie zapłonu JTS
Utworzone przez dawid0924 w dziale 156Odpowiedzi: 15Ostatni post / autor: 18-01-2014, 20:29 -
[166] Wypadanie zapłonu
Utworzone przez zgrad w dziale LPG ZoneOdpowiedzi: 2Ostatni post / autor: 13-07-2011, 19:54 -
wypadanie zapłonu V6
Utworzone przez gajowy w dziale 156Odpowiedzi: 5Ostatni post / autor: 05-11-2009, 21:28




Odpowiedz z cytatem
