Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: AR 159 2.2 - Wibracje, nierówna praca, wypadanie zapłonu - Nikt nie potrafi zdiag.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2018
    Auto
    AR 159 2.2 JTS SW
    Postów
    6

    Domyślnie AR 159 2.2 - Wibracje, nierówna praca, wypadanie zapłonu - Nikt nie potrafi zdiag.

    Dzień Dobry wszystkim!

    Mam problem z moją Aflą Romeo 159 SW z silnikiem 2.2 JTS. Problem dotyczy nierównej pracy silnika, braku mocy, ogromnego spalania. Wydaje się jakby nie chodził na 1 i 4 cylinder.
    Tak mocno trzęsie silnikiem, że czuć to w środku, nie tylko na kierownicy, ale na całym kokpicie, drzwiach - ogólnie niesie po całym samochodzie.
    Na youtube znalazłem film, który przedstawia identyczny problem (Nie mogę zamieścić linku) tytuł filmu na yt to: "Alfa 159 2.2 JTS Motor Vibriert läuft unrund im Stand"
    Nie pojawia się check engine i co najdziwniejsze po podłączeniu pod komputer nie wywala żadnych błędów.

    Od razu mówię, że rozrząd kompletny wraz z elektrozaworami został wymieniony około 10k km temu i został poprawnie założony.
    Profilaktycznie zostały zmienione:
    Świece - nie pomogło.
    Kolektor wydechowy z katalizatorami - nie pomogło.
    Samochód był w kilku warsztatach, każdy załamuje ręce i proponuje wymianę różnych elementów na zasadzie "szczęśliwego numerka" - spróbujmy wymienić to a jak nie pomoże to będziemy wymieniać dalej po kolei.

    Przeszukałem też to forum i inne zagraniczne. Nie znalazłem żadnego punktu zaczepienia.

    Dlatego zwracam się o pomoc do was. Gdzie szukać przyczyny? Za wszystkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pyskaty
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Ar 156 1.9jtd - było, JEST - Alfa 159 1.9jtdM 16v
    Postów
    34

    Domyślnie

    Ja na Twoim miejscu przyjrzałbym się ECU. Często nie do zdiagnozowania przez obd, jedyny sposób to otwarcie lub podmianka na inny i spróbowanie się przejechać ( nie wiem jak to wyglada w AR159 z podmianka czy tylko komputer czy zestaw ECU + immo + zegary ). Co prawda inny pojazd i silnik ale objawy podobne (Dodge Caravan 3.3). Czasem dobrze jeździł czasem nie. Podmianka sterownika i jak ręka odjął. Mechanicy wymienili pół auta wraz z sondami, czujniki wału i walka, przepustnica, kolektor, świece, kable itp. Pomogła wymiana ECU i programowanie pod silnik.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A czy podmieniałeś cewkę zapłonową?
    Przyjrzyj się wiązce przewodów, która do niej idzie. Może jest uszkodzona.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2018
    Auto
    AR 159 2.2 JTS SW
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pyskaty Zobacz post
    Ja na Twoim miejscu przyjrzałbym się ECU. Często nie do zdiagnozowania przez obd, jedyny sposób to otwarcie lub podmianka na inny i spróbowanie się przejechać ( nie wiem jak to wyglada w AR159 z podmianka czy tylko komputer czy zestaw ECU + immo + zegary ). Co prawda inny pojazd i silnik ale objawy podobne (Dodge Caravan 3.3). Czasem dobrze jeździł czasem nie. Podmianka sterownika i jak ręka odjął. Mechanicy wymienili pół auta wraz z sondami, czujniki wału i walka, przepustnica, kolektor, świece, kable itp. Pomogła wymiana ECU i programowanie pod silnik.

    Pozdrawiam
    Dzięki za odpowiedź. Czyli proponujesz żeby podmienić sam sterownik, moduł komputera i zobaczyć co się dzieje?



    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A czy podmieniałeś cewkę zapłonową?
    Przyjrzyj się wiązce przewodów, która do niej idzie. Może jest uszkodzona.
    Nie podmieniałem cewki bo nie mam skąd jej wziąć Ale faktycznie przewody, które idą do cewki są odarte z izolacji w niektórych miejscach i widać miedziane druty. Natomiast kable nie są pozrywane.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Posprawdzaj najpierw wiązkę, ponaprawiaj. Jak widać jest spora szansa, że jest uszkodzona. Samą cewkę też możesz sprawdzić na aucie (jak nie wiesz jak zapytaj mechanika lub napiszę tutaj). Ja bym na razie ECU zostawił w spokoju.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pyskaty
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Ar 156 1.9jtd - było, JEST - Alfa 159 1.9jtdM 16v
    Postów
    34

    Domyślnie

    Myśle ze jak kolega pisze ze był u mechaników i rozkładają ręce to podejrzewałem, ze sprawy typu przewody i cewka były już sprawdzone. Dlatego stawiałem na głębsza ingerencje. Dobry elektromechanik powinien od razu sobie poradzić. Tylko podkreślam elektromechanik. Taki który zajmuje się przedeezystkim elektryka, a nie mechanika ogólna.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    159 Sportwagon 1.8 MPI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Kompresja w cylindrach byla sprawdzana?

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pyskaty Zobacz post
    Myśle ze jak kolega pisze ze był u mechaników i rozkładają ręce to podejrzewałem, ze sprawy typu przewody i cewka były już sprawdzone. Dlatego stawiałem na głębsza ingerencje. Dobry elektromechanik powinien od razu sobie poradzić. Tylko podkreślam elektromechanik. Taki który zajmuje się przedeezystkim elektryka, a nie mechanika ogólna.
    Za dużo już w życiu widziałem i doświadczyłem, żeby w to wierzyć.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    159
    Postów
    91

    Domyślnie

    a skad jestes kolego? ja mogłbym sie podjac naprawy

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar cimon102
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    AlfaRomeo Giulietta 1,6Jtdm
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam
    Miałem kiedyś opla signum z silnikiem 2.2 direct. Trochę podobna konstrukcja do jts'a. Tam przy takich objawach padała pompa wysokiego ciśnienia ( zbyt niskie ciśnienie na - wypadanie zapłonu) lub regulator ciśnienia (zbyt wysokie ciśnienie - nie upuszczał).
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Wypadanie zapłonu V6
    Utworzone przez piotren w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-07-2018, 21:41
  2. wypadanie zapłonu
    Utworzone przez kelus w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-02-2017, 16:38
  3. Wypadanie zapłonu JTS
    Utworzone przez dawid0924 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 20:29
  4. [166] Wypadanie zapłonu
    Utworzone przez zgrad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 19:54
  5. Wyłączanie zapłonu - nierówna praca.
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-08-2010, 12:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory