Z ciekawosci, chodzi o ta pompe paliwa (wtryskowa) z tylu silnika po lewej stronie?
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Tak, chodzi o coś zamocowane nas wałkiem rozrządu. Niektóre katalogi mają to pod "regulator ciśnienia paliwa" a inne jako " pompa wtryskowa" lub "pompa paliwa wysokiego ciśnienia"
Ja na razie czekam na pompę używaną ale działającą dobrze. Moja ewidentnie nie działa prawidłowo bo długi czas wydaje dźwięk, jakby dobijania paliwa, podobny do piszczenia jakiejś membrany. Poza tym skoro jej błąd powraca zawsze jako pierwszy a potem dopiero wtryskiwacza i wypadania zapłonu oraz niskiego ciśnienia na listwie to też wskazuje na nią. Być może jutro będę miał ją w domu to zdam relację.
Rozmawiałem z człowiekiem, który serwisował policyjne 159 i on potwierdza moje przypuszczenia.
Na niemieckim forum jest człowiek, który zregenerował jedną pompę ale składając jedną z dwóch i mówił mi, że drugi raz się tego nie podejmie. Demontaż odbywa się na specjalnym stanowisku, które wykorzystuje między innymi różnicę temperatur i rozszerzalność cieplną metalu... On to robił w swoim warsztacie i miał potem problem z uszczelnieniem tego. Poza tym nie ma w sprzedaży detalicznej zestawów naprawczych. Najtańszą nową mogę mieć za około 2500 ale to produkt po regeneracji w FCA.
Osobiście nie mam pewności czy to nie jest inna przyczyna ale zaczynam od najtańszych i najprostszych rozwiązań. Pompę będę miał na chwilę od kolegi z auta, które jeździ i wtedy może się coś wyjaśni.
Ostatnio edytowane przez Belfer ; 25-11-2019 o 09:29
Ogarnięte. Silnik działa.
Na 100% był padnięty/zawieszony wtryskiwacz. Do tego stopnia, że lał permanentnie benzyną od razu po dobiciu ciśnienia przez pompę z baku. Świeca nie miała nawet możliwości odpalić mieszanki. Wymieniłem też pompę/regulator wysokiego ciśnienia, ponieważ dostałem go na próbę a potem udało się kupić używany po mniejszym przebiegu za ... 400 zł![]()
Istnieje podejrzenie, że wtryskiwacz padł po tym, jak coś się dostało z tego regulatora do środka i mechanicznie go jakiś brud zablokował.
Kupiłem więcej wtryskiwaczy ale niestety nie zmieniłem wszystkich bo sprzedawca (obecny na naszym forum...) wysłał 2 wtryskiwacze z krzywym trzpieniem a robiłem to w sobotę i nie miałem czasu na czekanie do wtorku na inne. 2 wymieniłem a reszta została wyczyszczona i zamontowana na nowo.
Wielkie podziękowania dla kolegi [MENTION=26927]Gepard[/MENTION] z naszego forum za namiary na człowieka, który miał pompę w takiej cenie.
Robiłem kilka zdjęć z wymiany wtryskiwaczy i jak znajdę wolny czas to zrobię instrukcję w dziale "Zrób to sam".
Ogólnie wymiana dość czasochłonna ale obeszło się bez specjalistycznych narzędzi i dość gładko poszło.
Ostatnio edytowane przez Belfer ; 02-12-2019 o 13:07
Przy jakim przebiegu poleciał Ci ten wtryskiwacz?.Mam już w Julce ponad 212tys wieć musze sie przygotwac.
Przebieg około 218 tysięcy. Także masz jeszcze 6000 km spokoju
Dziś wyjechałem autem po tym wszystkim. Olej zmieniony, filtr powietrza też. Na początku jeszcze dymił dość mocno i czuć było benzynę w wydechu. Z czasem powinno się to unormować. Zrobiłem nią 12 km więc ciężko powiedzieć czy benzyna w oleju nie narobiła ceregieli ale pomiar ciśnienia niby nie wskazywał na coś złego. Dziś jeszcze zrobię reset parametrów i sprawdzę kilka rzeczy w MES'ie. Niby silnik chodzi równo i ma moc ale jeszcze go nie wkręcałem zbytnio. Po 50-100 km sprawdzę, jak olej wygląda i czy udało mi się pozbyć całej benzyny z układu smarowania.
Nie ma reguly ,lac dobre paliwo i jezdzic.Widzialem nowe wtryski ok 1000zl sztuka.Zmien jeszcze raz olej, mimo wszystko.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Stary zlewałem dość długo i zostawiłem z odkręconym filtrem, otwartym korkiem wlewu, wyjętym bagnetem ( prawie całą noc w ciepłym i suchym garażu) oraz przedmuchałem silnik nieco powietrzem. Zrobiłem około 30 km i w nowym oleju nie czuć paliwa. Ale profilaktycznie wlałem zwykłe 5W40 Totala, żeby spuścić i wlać finalnie jakiś inny.
Super.Jak bedziesz mial troche czasu ,to wrzuc opis calej tej operacji w odpowiednim dziale.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest