Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 240Km/540Nm
    Postów
    252

    Domyślnie Niedoładowanie Turbosprężarki 159 2.4JTD

    Witam wszystkich. Jakiś czas temu byłem zmuszony wymienić starą turbosprężarkę na nową - stara puszczała trochę oleju. Od wymiany turbiny na nową auto ma wyraźnego "muła" zrobiłem logi i jasno widać iż turbina za późno wstaje i do tego nie doładowuje tak jak trzeba przy wysokich obrotach. Auto stało u mojego mechanika już 3 tygodnie ale nie potrafi sobie z tym poradzić. Według niego wszystko jest ok ale sam przyznał mi rację, że auto nie ma mocy. Dolot był sprawdzany - jest szczelny, overboost wymieniony jest lekka poprawa ale dalej auto ma mniej mocy. gdzie mogę szukać przyczyny..? Już powoli kończą mi się pomysły..

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    11,269

    Domyślnie

    Nowa nowa czy regenerowana?
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS Q4

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 240Km/540Nm
    Postów
    252

    Domyślnie

    Całkowice nowa turbosprężarka garreta, dałem prawie 3 tysiące za nią

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    11,269

    Domyślnie

    Skoro na starej było dobrze to ja bym reklamował tą nową. Chyba że jednak jest problem w aucie.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS Q4

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 240Km/540Nm
    Postów
    252

    Domyślnie

    Ogólnie historia z moim autem z dnia na dzień staje się coraz bardziej skomplikowana... zanim została zamontowana nowa oryginalna turbina wcześniej wsadziłem zregenerowaną która rozpadła się po 1000 kilometrów ze względu na zatarcie, wtedy auto na hamowni wypluło 150 koni z rzekomych 240.. wsadziłem nową turbinę po czym sprawdzono ciśnienie oleju i przepływ oleju przez turbo i jest wszystko w porządku aczkolwiek na nowej turbinie auto jest jeszcze słabsze.. obstawiam, że mechanik, który wymieniał turbosprężarki coś poknocił w przewodach podciśnienia albo któryś z przewodów jest uszkodzony.. Problem jest taki, że sam za bardzo nie mam czasu ani warunków aby przeprowadzać "grubsze" naprawy, a jadąc do innego mechanika opisując mój problem patrzą na mnie jak na wariata a jak dowiadują się, że chodzi o Alfę od razu mnie spławiają.. stąd szukam wskazówek na forum aby podjechać do mechanika i kazać mu zrobić to i to.. auto nie jeździ już ponad miesiąc wydałem prawie 7 tysięcy i dalej efektów nie ma...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał LuKe93 Zobacz post
    Ogólnie historia z moim autem z dnia na dzień staje się coraz bardziej skomplikowana... zanim została zamontowana nowa oryginalna turbina wcześniej wsadziłem zregenerowaną która rozpadła się po 1000 kilometrów ze względu na zatarcie, wtedy auto na hamowni wypluło 150 koni z rzekomych 240.. wsadziłem nową turbinę po czym sprawdzono ciśnienie oleju i przepływ oleju przez turbo i jest wszystko w porządku aczkolwiek na nowej turbinie auto jest jeszcze słabsze.. obstawiam, że mechanik, który wymieniał turbosprężarki coś poknocił w przewodach podciśnienia albo któryś z przewodów jest uszkodzony.. Problem jest taki, że sam za bardzo nie mam czasu ani warunków aby przeprowadzać "grubsze" naprawy, a jadąc do innego mechanika opisując mój problem patrzą na mnie jak na wariata a jak dowiadują się, że chodzi o Alfę od razu mnie spławiają.. stąd szukam wskazówek na forum aby podjechać do mechanika i kazać mu zrobić to i to.. auto nie jeździ już ponad miesiąc wydałem prawie 7 tysięcy i dalej efektów nie ma...
    Objawy na nowej turbinie mam jak na zregenerowanej, boję się, że nowe turbo też szlag trafi tylko co może powodować taki stan rzeczy.. rzadko piszę na forum o problemach z autem bo 99% problemów jest już wyjaśnionych, ale w tym wypadku po prostu jestem bezsilny i nie mam już pomysłów co dalej robic..

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,059

    Domyślnie

    sprawdź drożność wydechu a najlepiej rozepnij go za pierwszym katem i sprawdź, zmierz jeszcze układ pociśnienia
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    159 V6
    Postów
    11,269

    Domyślnie

    W takim wypadku rzeczywiście trzeba przejrzeć wszystko dokładnie. Przewody podciśnienia to dobry trop.
    159 1.9 JTDm 16V -> 2.2 JTS -> 1750 TBi -> 3.2 JTS Q4

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wieluń/Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4JTDm SW/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Może naiwny trop, ale czy mechanik wkładający regenerowane jak i nowe turbo próbował w jakikolwiek sposób regulować zmienną geometrię turbiny?

    Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,059

    Domyślnie

    Jak nie jest głupi to raczej tego nie robił.

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Honda
    Postów
    995

    Domyślnie

    Podjedź do jednego z diagnostów polecanych na forum. Pewnie znajdą przyczynę w 2 godziny.
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

Podobne wątki

  1. [159] przeładowanie/niedoładowanie turbo 159 1.9
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-08-2017, 16:28
  2. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 07:29
  3. Niedoładowanie na niskich obrotach 1.9 JTD 150km
    Utworzone przez arquadiusy w dziale 147
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 08:28
  4. JTD, logi - turbo. Niedoładowanie?
    Utworzone przez kML w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-07-2012, 22:22
  5. JTD 16V niedoładowanie przy stabilnej jeździe
    Utworzone przez lukas.elk w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 17:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory