Cześć,
Jaka powinna być komrpesja w 2.4jtdm 210km? Ile barów?
Pozdro
Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk
Cześć,
Jaka powinna być komrpesja w 2.4jtdm 210km? Ile barów?
Pozdro
Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk
Zależy czy adapter do pomiaru ma być wpinany w gniazdo świecy, czy wtryskiwacza. (wyniki będą się różnić) O ile kojarzę, zgodnie z koncepcją producenta pomiar powinien być dokonywany przez gniazdo wtryskiwacza, wynik powyżej 30 barów dla JTDm jest ok, odchyłka między cylindrami nie powinna też przekraczać 10%
Kiedyś w 1.9 16v mierzyłem przez gniazdo świecy adapterem m9, wyniki wychodziły w okolicach 26-27 na każdym cylindrze, silnik pracował i odpalał dobrze. (ale silnik wcześniej miał dziwną przygodę, także nie bierz tego za 100% pewny punkt odniesienia)
PS. użyj wyszukiwarki, trochę podobnych tematów przez forum się przewinęło.
Ostatnio edytowane przez bobby ; 21-06-2019 o 21:13
... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.
Dzięki. Badanie bylo robione przez świecę. Wyszło 26 bar Na każdym garze. Przebieg teoretyczny 130 tys..
Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk
Nie powinno być różnicy między wynikami badania przez gniazdo wtryskiwacza bądź świecy.
Ten wynik pomiaru z zimnego czy rozgrzanego silnika?
Nie mam eLearna na laptopie więc nie sprawdzę, ale jeśli mnie pamięć nie myli to producent podaje 32 +0/-2 bar dla rozgrzanego silnika.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
kiedyś w 1.9JTDm 16V mierzyłem, było 28.5bar średnio z różnicami poniżej 0.5 pomiędzy cylindrami. niestety nie pamietam już czy na zimno czy ciepło sprawdzałem.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Pomiar szedł na zimno. Czyli jednak powinno się mierzyć na ciepło?
Jest to logiczne bo na zimnym może być słabe smarowanie zatem słabsza komrpesja.
Z drugiej strony na mój chłopski rozum na ciepłym pomiar wydaje mi się oszukiwany przez olej, rozprezenie materiałów itp... Wystarczyłoby chyba zalać olej gesty i już komrpesja skoczy na ciepłym...
Envoyé de mon POCOPHONE F1 en utilisant Tapatalk
Ostatnio edytowane przez beesmark ; 23-06-2019 o 11:15
ja mierzyłem na zimnym 1.9 jtdm 8v,przez świece i miałem po 30 na jednym 28 bar.a w zimie ciężko pali
[MENTION=82269]beesmark[/MENTION] jak najbardziej olej wpływa na kompresje - poszukaj na yt Profesora Chrisa jak robił laboratorium silnikowe i zalewał różne różniste oleje![]()
Zrób pomiar na rozgrzanym silniku. Z tego względu co napisał Takumi.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ja swego czasu szukałem takiej informacji i nic w eLearnie nie znalazłem - jest tylko zdawkowa informacja, że różnice wartości ciśnienia sprężania pomiędzy cylindrami nie powinny być duże.
A to zależy czego ma dotyczyć ta diagnostyka.
Ogólna kondycja silnika powinna być sprawdzana w warunkach eksploatacyjnych (czyli na ciepłym, temp. oleju min 70st.C).
Tu taki wzór dla ciepłego z cyklu "pi razy oko" to stopień sprężania *0,21 (dotyczy diesli).
W przypadku 2,4jtdm stopień sprężania to 17:1 czyli mamy 17*0,21 = 3,57 MPa = 35,7 bar.
W dieslu jeżeli diagnostyka dotyczy stricte problemów z odpalaniem to oczywiście bardziej miarodajny byłby pomiar na zimnym.
Ale wyniki brałbym pod uwagę dopiero po starannym wyeliminowaniu innych bardziej istotnych elementów (przede wszystkim układu żarowego)
Takie małe obliczenia z równania Poissona, dla sprężania adiabatycznego i temp. początkowej 0st. C daje wyniki
Ciśnienie sprężania 30bar - 448st C
Ciśnienie sprężania 25bar - 411st C
Wyniki oczywiście czysto teoretyczne (nie uwzględniające choćby wzrostu temp. od tarcia) ale chodzi o sam rząd wielkości. Wystarczy to porównać z temperaturą świecy żarowej ~1300st. C i odpowiedzieć sobie na pytanie co jest bardziej istotne dla zainicjowania prawidłowego samozapłonu (czyli temp. ~750st C).