Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 67

Temat: sprężyna przód

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Yarek
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    WLKP.
    Auto
    159 2,4 JTDM Q4 TI, Giulietta 1,4 MA.
    Postów
    1,226

    Domyślnie

    No tak. To fakt.

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    nie porównuj zwykłego zawieszenia doTI, ceny to przepasc
    Za wyjątkiem ceny oryginalnych sprężyn nie ma żadnej różnicy przecież, a jeśli mowa o zamiennikach to już w ogóle.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    czary , znow pekła mi sprezyna i to z tej samej (kierowcy)strony,podniosłem dzis auto bo cos mi szumiało , no tak jak by cos ocierało i zeby było zabawniej we wtorek byłem na przegladzie pojechalem tam , juz z tym dzwiekiem ,oni nic nie widzieli , przeglad zaliczony bez problemu , dzis z ciekawosci zdejmuje koło a tam dwa zwoje uwalone , tylko sie jeszcze nie przemiesciły , ja na prawde robie koło 4 tys . rocznie i auto wozie w wiekszosci tylko mnie po nie najgorszych drogach , pech? teraz wymienie tylko jedna , a przeglady ,przynajmniej u mnie to dalej fikcja
    Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 11-02-2023 o 23:00

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    a przeglady ,przynajmniej u mnie to dalej fikcja
    A, w jaki sposób diagnosta miałby stwierdzić to pęknięcie, skoro Ty stwierdziłeś to dopiero po zdjęciu koła, bo Ci coś szumiało podczas jazdy, której diagnosta przecież nie odbywa, a jak sam piszesz sprężyna nawet się nie przemieściła.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Yarek
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    WLKP.
    Auto
    159 2,4 JTDM Q4 TI, Giulietta 1,4 MA.
    Postów
    1,226

    Domyślnie

    Felerna? Daj znać, bo mnie zaciekawiłeś.
    Ostatnio edytowane przez Yarek ; 12-02-2023 o 11:35

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    A, w jaki sposób diagnosta miałby stwierdzić to pęknięcie, skoro Ty stwierdziłeś to dopiero po zdjęciu koła, bo Ci coś szumiało podczas jazdy, której diagnosta przecież nie odbywa, a jak sam piszesz sprężyna nawet się nie przemieściła.
    Test tłumienia by spokojnie wykazał problem / dużą różnicę pomiędzy stronami.

    Co to za sprężyna była? Marka, model.
    Ja tak po swoich doświadczeniach muszę powiedzieć że nie problem trafić na coś podrobionego...

    P.S.
    Da się dostać coś co jest w miarę markowe i z obniżeniem jak w ori Ti?
    Miałem z przodu Eibachy obniżające i na tym na 17" nie dało się jeździć normalnie, komfort też średni. Założyłem na przód i tył Kayaba (bez obniżenia). Zawieszenie w końcu dobrze wybiera nierówności. Wysokości - tył fajnie, przód jak w terenówce . Założę na wiosnę 19" i będzie dopiero tragedia z przodem .
    Ostatnio edytowane przez master_tychy ; 12-02-2023 o 15:32

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    marka sachs, i powiem ze nie ma pojecia kiedy i jak chrupneła, przejechałem na niej max 10tys. treaz założę byle co , tylko czy nie bedzie krzywo stała na dwóch róznych
    Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 12-02-2023 o 15:36

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    marka sachs, i powiem ze nie ma pojecia kiedy i jak chrupneła, przejechałem ba niej max 10tys.
    Dobrze ją obejrzyj i porównaj do oryginału... Swoją drogą, amortyzatory zostawiłeś ori? Może dobija już do ogranicznika bo ma zero tłumienia? Może nawet ogranicznik już nie istnieje.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    amortyzatory 80 %

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    amortyzatory 80 %
    Te [%] na przeglądzie to temat skomplikowany. To wcale nie znaczy, że amortyzatory są sprawne w 80% w stosunku do nowych .
    Tak mi się wydaje, że bada się to wg normy EUSAMA plus. Trzeba to traktować trochę z przymrużeniem oka. Dlatego też nie za często robi się w ogóle test tylnej osi pojazdu - to po prostu nie ma wymiernej wartości ze względu na małą masę.

    80% to bardzo dużo i nie wiem czy widziałem kiedykolwiek takie wartości w swoich autach nawet po wymianie kpl. zawieszenia. Zastanawiająco dużo...
    Ale 2.4 waży swoje z przodu, a masa to jeden z czynników które wynik znacząco zmieniają, podobnie jak rozmiar i ciśnienie kół (twardość).

    Jak będziesz miał amortyzator w ręce - a będziesz miał bo sprężyna do wymiany - to sprawdź go chociaż organoleptycznie (wycieki i praca tłoka bez sprężyny).

Podobne wątki

  1. [33] SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA PRZÓD do 907A
    Utworzone przez PawlikS w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory