Strona 98 z 99 PierwszyPierwszy ... 48888990919293949596979899 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 971 do 980 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #971
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 ti 2.0 jtdm
    Postów
    37

    Domyślnie

    To ciekawa teoria, pytanie czy samemu można taki olej sobie wymienić? Warto spróbować...

  2. #972
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar MikeDraven
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    brak
    Postów
    793

    Domyślnie

    Można to zrobić w serwisie klimatyzacji w taki sposób jak ja, lub po odessaniu czynnika i demontażu sprężarki w której zawsze zostaje trochę starego oleju. Można przepłukać układ, ale co do zasady nie wolno płukać sprężarki i zaworów rozprężnych. Jeśli nie wiemy jaki olej aktualnie jest wlany, radził bym odessać czynnik, zdemontować sprężarkę i wylać z niej resztę starego oleju. Następnie jechać na serwis ze swoim olejem, lub spytać, jaki olej dany serwis stosuje i przy nabijaniu klimy dobić właściwy olej.
    "Nie możesz nazywać siebie prawdziwym miłośnikiem motoryzacji jeśli nigdy nie miałeś Alfy Romeo" - Jeremy Clarkson

    Pomogłem? Dodaj punkt reputacji (gwiazdka pod postem)

  3. #973
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 ti 2.0 jtdm
    Postów
    37

    Domyślnie

    W moim przypadku to po zakupie nie wiem co tam za olej siedzi. Rozumiem że przy najbliższym dobiciu czynnika serwis klimatyzacji mi to ogarnie. Mniej więcej Jakie mogą być to koszty dodatkowe wymiany tego oleju na nowy.

  4. #974
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Grodzisk Maz.
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    657

    Domyślnie

    Na stronie Valeo (http://www.valeocompressors.com/en/faq) pisze że ZXL100PG to nie jest to samo co PAG100, tak więc z tym PAG100 to chyba trzeba uważać.

    "Please use the oil specified on the compressor label. Valeo TM compressors ship with ZXL100PG for R134a application. Be advised: ZXL100PG (compliant with ISO Grade 46 standard with a viscosity of 46cSt) is not a PAG100 oil."

    U mnie po 5 latach padł skraplacz BEHR HELLA i teraz dylemat czy inwestować w Denso, czy brać Nissens lub NRF.
    Ostatnio edytowane przez marqo ; 15-05-2023 o 21:37
    La bellezza non basta

    10% zniżki dla alfaholików - szczegóły w dziale RABATY


  5. #975
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2021
    Auto
    Alfa 159 sportwagon 1.9jtdm 8v
    Postów
    230

    Domyślnie

    Jestem przed wymianą i warsztat poleca thermoteca

  6. #976
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał marqo Zobacz post
    Na stronie Valeo (http://www.valeocompressors.com/en/faq) pisze że ZXL100PG to nie jest to samo co PAG100, tak więc z tym PAG100 to chyba trzeba uważać.

    "Please use the oil specified on the compressor label. Valeo TM compressors ship with ZXL100PG for R134a application. Be advised: ZXL100PG (compliant with ISO Grade 46 standard with a viscosity of 46cSt) is not a PAG100 oil."

    U mnie po 5 latach padł skraplacz BEHR HELLA i teraz dylemat czy inwestować w Denso, czy brać Nissens lub NRF.
    Ja w zeszłym miesiącu wymieniałem skraplacz - też nieszczęsnego BEHRa. Wytrzymał wg nalepki na nim 5 lat.
    Kupiłem Nissens i on wygląda o niebo lepiej jeśli chodzi o wykonanie. W zestawie kpl. z uszczelkami (podkładki uszczelniające). Osuszacz oczywiście też jest zabudowany.

    Jeśli będziesz sam wymieniał to pamiętaj o zlaniu oleju ze starego skraplacza, żebyś wiedział ile minimum nowego dolać.

    Kolega, który wcześniej o olejach się wypowiadał, niestety ma racje - nikt z szanownych nabijaczy klimy się o olej nie pyta. Ja po zlaniu oleju ze skraplacza odstawiłem w strzykawce i po chwili było widać 2 różne oleje (rozwarstwienie). Co prawda bardzo niewielka ilość innego oleju została mi kiedyś "dolana" ale jednak on tam jest...

    ZXL100PG to zdaje się jest PAG46.

    EDIT:
    Żeby było zabawniej to dodatek UV zmienia parametry każdego z olejów
    Ostatnio edytowane przez master_tychy ; 15-05-2023 o 21:56

  7. #977
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    Ja będę wymieniał teraz sprężarkę. Moja chyba kaput. Zakładam używkę od benzyny tylko przekładam sprzęgło bo jest inne. Zdecydowałem tak bo mi tak doradzil kolega który handluje klamotwmi. Ponoć to te same sprężarki ale różnią się sprzęgłem. Zobaczę. Kupiłem jeszcze zawór rozprężny nissens gdyby trzeba było.

  8. #978
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Temat już trochę leciwy ale może komuś się przyda sprawdzona informacja, a mianowicie zawór rozprężny do AR 159 kosztuje około 900zł, a zawór (miedzy innymi) z opla Vectry C jest identyczny jak AR 159 i kosztuje w granicach 150zł, sprawdzone doświadczalnie zawory są zamienne, wymiarami wszystko pasuje i klimatyzacja działa na oplowskim prawidłowo.

  9. #979
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    111

    Domyślnie

    Ktoś ma jakiś pomysł czemu wiatrak nie kręci i ciśnienie jest poza skalą (mam ten manometr od samodzielnego nabijania, tego zestawiku), jakby się jakiś regulator ciśnienia zawiesił i nie otwiera. Sprzęgło działa, ogólnie nawet nie miałem nigdy "wiertarki". Nabili mi klime - 460g i dalej nie działa, no i te ciśnienie właśnie już wywaliło poza skale na tym manometrze Czyli niby ponad 7bar jest w układzie po nabiciu... A było 5,5bar przed (wg tego manometru).

    Ja mam Taki kompresor jakby co: 50514055

    Czy powinno być napięcie na wtyczce od wentylatora jak włączam klime? Bo nie ma, ale możliwe, że zatarty już kompresor ale logicznie patrząc powinno napięcie tam dalej być jakieś. A tu nic, nie wiem czy komputer jakoś sobie odciął ten wiatrak bo nie nabija kompresor, czy co?
    Ostatnio edytowane przez oran ; 07-09-2024 o 12:15
    Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD

    Alfa Romeo 159 1,75 TBi

  10. #980
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał oran Zobacz post
    Ktoś ma jakiś pomysł czemu wiatrak nie kręci i ciśnienie jest poza skalą (mam ten manometr od samodzielnego nabijania, tego zestawiku), jakby się jakiś regulator ciśnienia zawiesił i nie otwiera. Sprzęgło działa, ogólnie nawet nie miałem nigdy "wiertarki". Nabili mi klime - 460g i dalej nie działa, no i te ciśnienie właśnie już wywaliło poza skale na tym manometrze Czyli niby ponad 7bar jest w układzie po nabiciu... A było 5,5bar przed (wg tego manometru).

    Ja mam Taki kompresor jakby co: 50514055

    Czy powinno być napięcie na wtyczce od wentylatora jak włączam klime? Bo nie ma, ale możliwe, że zatarty już kompresor ale logicznie patrząc powinno napięcie tam dalej być jakieś. A tu nic, nie wiem czy komputer jakoś sobie odciął ten wiatrak bo nie nabija kompresor, czy co?
    Tak się składa, że ciśnienie przy wyłączonej klimatyzacji jest bezpośrednio zależne od temperatury zewnętrznej. Pomijam już kwestie tego czym to jest nabite (ten zestaw to nie R134a). Pomiar tego ciśnienia (LP) przy wyłączonej klimie daje generalnie... nic. Może poza wiedzą że jest tam coś nabite.

    Wiatrak w 159 nie włącza się razem ze sprzęgłem klimatyzacji tylko jest zależny od ciśnienia. Nie włączy się jeśli kompresor z jakiegokolwiek powodu go nie nabije. Manometry trzeba by podpiąć i zobaczyć co się dzieje na HP i LP podczas włączania.
    Tak dodatkowo, ten kompresor oprócz sprzęgła ma też specjalny "elektrozawór" regulujący odpowiedzialny (w największym skrócie) za wydajność kompresora.

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory