Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #1871
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał darkghost Zobacz post
    Tak na marginesie, masz coś zrypanego bo ciągle zamieszczasz podwójne posty.

    Gadanie, że każdy silnik z turbo jest wysiliony to zbyt potężne uogólnienie. Już tak calkowicie na poważnie. 1.9 JTDm - 120 KM uznawany ogólnie na pancerny, który zrobi te 400 czy nawet 500k km. Czy 2.0 136 KM (który jest dokładnie taki sam jak 170 KM). Do tego weźmy 1.8 benzyna - 140 KM - też uznawany nieskomplikowany, bezawaryjny i wytrzymały - idealny do zagazowania. Wg twojej definicji dwa pierwsza są wysilone i potrzebują lepszego oleju niż ten benzynowy, który z mniejszej pojemności krzesa więcej mocy (chociaż dzisiaj krzesają tyle z naprawdę wysilonego 1.0)

    Kolego są bardziej i mniej wysilone silniki jak się robi dużo kucyków z 1 litra pojemności to jest bardzo wysilony. Średnia przeżywalność takiego motoru jest niska podobnie sprężarki coś ok. 80 tysięcy. Natomiast olej 5W40 polecam dlatego, że w wysokich temperaturach szczególnie w okresie letnim ma większą lepkość i lepiej smaruje silnik.

    http://magazynauto.interia.pl/porady...w30,nId,945438

    No ale zrobisz jak uważasz

    ps.

    Podwójne teksty są niezależne ode mnie, klikam raz.

  2. #1872
    Użytkownik Świeżak Avatar Jfuel
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD/ Alfa Romeo 159 1.9 JTD 8v/Alfa Romeo Giulia 2.0T
    Postów
    68

    Domyślnie

    Witam wszystkich
    Panowie co myślicie o tym zestawie: http://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Spec-P...oil-AR9100/182
    Do 1.9 JTDm 8v? Na jakiej zasadzie działa ten uszlachetniacz, jak go zastosować i przez jaki czas można z nim jeździć? Wymieniam olej co 10 tysięcy kilometrów.

  3. #1873
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Kolega od nas z forum robił/robi badania oleju Specol Spec Premium C3 5w30 (bliźniaczy z 5w40) z dodatkiem AR9100 i analizy pokazały znaczny spadek zużycia silnika w stosunku do standardowego oleju bez dodatku. Modyfikator dolewa się po prostu do oleju silnikowego (nie trzeba w trakcie wymiany, można dolać później). Najlepiej stosować co wymianę ale przy wymianie co 10 tyś. preparat będzie działał nawet po zmianie oleju (bez płukanki) tyle, że z czasem jego skuteczność będzie coraz niższa. Ceratec od Liqui Moly jest niby nawet na 50 tyś. km ale ja stosowałem go co wymianę a teraz stosuję AR9100 i inne produkty Archoila. Koszt zakupu AR9100 rozlewanego z beczki nie jest szczególnie wysoki więc zalecam jego zastosowanie co przegląd. Jeśli stosujemy pierwszy raz i mamy zamiar dłużej użytkować nasze auto to dobrze jest w pierwszej kolejności zastosować preparat AR2300, który czyści silnik i przygotowuje grunt pod AR9100. Dodaje się go do oleju na co najmniej 1,6 km przed jego wymianą (zalecane 3-4 tyś.). Zastępuje on tradycyjną płukankę i w pełni bezpiecznie czyści silnik. Można nawet przejechać na nim normalnie od wymiany do wymiany. Co do tego zestawu to niech mi ktoś pokaże w tej cenie coś co lepiej chroni silnik i w dodatku nadaje się pod eko-silniki.

  4. #1874
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Poczytałem trochę o AR2300 i chętnie bym zalał ale.. W kwietniu wymieniam olej (stuknie 10k km), wczesniej robiłem płukankę LM i zalałem LM 5w40 diesel synthoil. Zakupiłem już AR9100 i znów mam zamiar zalać olej LM. Z tego co się dowiedziałem to LM to lej PAO, jasno jest napisane, że w takim wypadku lepiej pojeździć z AR2300 ok 6k km. W moim przypadku lepiej znów zrobić płukankę LM i zalać olej LM + ar9100, czy może zalać razem ar2300 + ar9100 do nowego oleju?

    Jestem w kropce...

  5. #1875
    Użytkownik Świeżak Avatar Jfuel
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD/ Alfa Romeo 159 1.9 JTD 8v/Alfa Romeo Giulia 2.0T
    Postów
    68

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Kolega od nas z forum robił/robi badania oleju Specol Spec Premium C3 5w30 (bliźniaczy z 5w40) z dodatkiem AR9100 i analizy pokazały znaczny spadek zużycia silnika w stosunku do standardowego oleju bez dodatku. Modyfikator dolewa się po prostu do oleju silnikowego (nie trzeba w trakcie wymiany, można dolać później). Najlepiej stosować co wymianę ale przy wymianie co 10 tyś. preparat będzie działał nawet po zmianie oleju (bez płukanki) tyle, że z czasem jego skuteczność będzie coraz niższa. Ceratec od Liqui Moly jest niby nawet na 50 tyś. km ale ja stosowałem go co wymianę a teraz stosuję AR9100 i inne produkty Archoila. Koszt zakupu AR9100 rozlewanego z beczki nie jest szczególnie wysoki więc zalecam jego zastosowanie co przegląd. Jeśli stosujemy pierwszy raz i mamy zamiar dłużej użytkować nasze auto to dobrze jest w pierwszej kolejności zastosować preparat AR2300, który czyści silnik i przygotowuje grunt pod AR9100. Dodaje się go do oleju na co najmniej 1,6 km przed jego wymianą (zalecane 3-4 tyś.). Zastępuje on tradycyjną płukankę i w pełni bezpiecznie czyści silnik. Można nawet przejechać na nim normalnie od wymiany do wymiany. Co do tego zestawu to niech mi ktoś pokaże w tej cenie coś co lepiej chroni silnik i w dodatku nadaje się pod eko-silniki.
    Czyli, dolać najpierw tego czyściciela do starego oleju? AR2300 mam na myśli... dojechać do wymiany, a przy wymianie zalać Specol + AR9100 tak? hmm. A mam jeszcze jedno pytanie, skoro na 5 l oleju przypada ileś tam specyfiku tego AR9100 to ile go wlać do mojej ? wlać mniej oleju + ten specyfik, czy najpierw wlać tyle oleju ile trzeba, a potem dolać specyfiku uszlachetniającego? A i jeszcze jedno.. bo ten Specol, to on jakiś tani strasznie się wydaje... Nie wiem co to za olej szczerze powiedziawszy. Myślałem jeszcze nad tym ewentualnie:http://lejolej.pl/pl/p/Liqui-Moly-To...100-5W40-5L/74

  6. #1876
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    AR2300 dodajemy do starego oleju i jeździmy do wymiany. Potem nowy olej i AR9100. Oleju nalewamy o te 175 ml (jeśli na 5l) mniej i dodajemy Archoila. Spokojnie możesz brać tego Specola. Ten Liqui Moly to bardzo dobry olej ale jak dodajesz Archoila to nie warto przepłacać moim zdaniem. Specol jest taki tani bo nie płacisz za wielopoziomową strukturę sprzedaży, za marketing, reklamę i programy serwisowe. Towar mam bezpośrednio od producenta w dobrej cenie i nie mam wysokiej marży dlatego tak tanio. Castrol czy Mobil w produkcji kosztują podobnie tylko potem na półce w sklepie cena x2.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    Poczytałem trochę o AR2300 i chętnie bym zalał ale.. W kwietniu wymieniam olej (stuknie 10k km), wczesniej robiłem płukankę LM i zalałem LM 5w40 diesel synthoil. Zakupiłem już AR9100 i znów mam zamiar zalać olej LM. Z tego co się dowiedziałem to LM to lej PAO, jasno jest napisane, że w takim wypadku lepiej pojeździć z AR2300 ok 6k km. W moim przypadku lepiej znów zrobić płukankę LM i zalać olej LM + ar9100, czy może zalać razem ar2300 + ar9100 do nowego oleju?

    Jestem w kropce...
    Moim zdaniem lepiej wlać AR2300 do starego oleju. Pojeździć jak najwięcej ale jeśli nie da rady zrobić 6 tyś. to 3-4 tyś. też powinny wystarczyć (może nie w 100% ale preparat spełni swoją funkcję). Tego PAO w Synthoilu nie jest znowu tak bardzo dużo. Potem nowy olej i AR9100. Przy okazji po Achoila i Synthoila diesla zapraszam do mnie (synthoila diesla będę miał do kwietnia w ofercie).

  7. #1877
    Użytkownik Świeżak Avatar Maniak92
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v, Giulietta 1.4 MA 170KM
    Postów
    66

    Domyślnie

    Witajcie,
    Posiadam 159 1.9 8V. Zbliża mi się wymiana oleju. Obecnie zalany jest Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, jednak chciałbym wymienić na inny olej, ponieważ o Castrolu przeważnie pisze i mówi się źle. Kupiłem rok temu Alfe i miała już zalany taki olej. Jednak przez ostatni rok dosyć sporo go ubyło.. Dodam, że po za zapoconym turbem nie mam żadnych wycieków, auto nie dymi (nie mam DPFA), korekty wtrysków bez zastrzeżeń, ogólnie auto sprawdzałem ze 3 razy i nie było się do czego przyczepić, żadnych awarii przez ostatni rok nie miałem. Jest zrywne i pali normalnie (ok 6.5 trasa, 9,5 miasto, 8 mieszany). Czy zmiana na inny olej wiąże się z jakimś ryzykiem?

  8. #1878
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Absolutnie nie. Płukanka też nie zaszkodzi.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #1879
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Patrząc na specyfikację oleju SPECOL a np. MILLERS to całkiem nieźle wypada ten pierwszy. Jeśli to możliwe to niech się wypowiedzą na temat tego oleju spece z tego tematu wiadomo o kogo chodzi bo jak za te pieniądze plus dodatek archiol to tylko brać.

  10. #1880
    Użytkownik Świeżak Avatar Maniak92
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v, Giulietta 1.4 MA 170KM
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maniak92 Zobacz post
    Witajcie,
    Posiadam 159 1.9 8V. Zbliża mi się wymiana oleju. Obecnie zalany jest Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, jednak chciałbym wymienić na inny olej, ponieważ o Castrolu przeważnie pisze i mówi się źle. Kupiłem rok temu Alfe i miała już zalany taki olej. Jednak przez ostatni rok dosyć sporo go ubyło.. Dodam, że po za zapoconym turbem nie mam żadnych wycieków, auto nie dymi (nie mam DPFA), korekty wtrysków bez zastrzeżeń, ogólnie auto sprawdzałem ze 3 razy i nie było się do czego przyczepić, żadnych awarii przez ostatni rok nie miałem. Jest zrywne i pali normalnie (ok 6.5 trasa, 9,5 miasto, 8 mieszany). Czy zmiana na inny olej wiąże się z jakimś ryzykiem?
    Czy zalanie MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 będzie dobrym rozwiązaniem w moim przypadku opisanym wyżej?? Jutro wymieniam więc potrzebuje podpowiedzi

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory