Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 90

Temat: 1.9 JTDm 16v - jak wymienić świece żarowe?

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Oczywiście, że dynamometrycznym kluczem należy dokręcać.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  2. #52
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Mazda 2 SkyEnergy '19
    Postów
    220

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Oczywiście, że dynamometrycznym kluczem należy dokręcać.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    Nie trzeba, ale lepiej z dynamometrykiem

  3. #53
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Byłem w ASO na wymianie świec żarowych i mechanik nie chciał dokręcać dynamometrycznym kluczem. Rozmawiałem o tym z nim bo byłem przy tym i powiedział mi, że lepiej świece dokręcić z wyczuciem zwykłym kluczem ale trzeba mieć doświadczenie. Dla osób, które tego nigdy nie robiły raczej myślę,że dynamometryk będzie bezpieczniejszy. Co do smarowania to konieczne specjalny smar do świec żarowych.

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Pan z ASO to głąb jak twierdzi, że w aluminiowej głowicy się dokręca na wyczucie. Głowice też dokręca na wyczucie?

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał variatore Zobacz post
    Nie trzeba, ale lepiej z dynamometrykiem
    A co to jest dynamometryk? Jakiś zawód?

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #56
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli producent podaje moment np 20 Nm i nie zaleca jednocześnie używania smaru, to nie powinniśmy go stosować lub zmniejszyć odpowiednio siłę dokręcenia.
    Osobiście do tej pory za każdym razem robiłem to na wyczucie i jest OK. Dobrze tylko jest używać wtedy małego klucza, lepiej wyczujemy moment, w którym powinniśmy przestać dokręcać ;-)
    Ale oczywiście najbezpieczniej użyć klucza dynamometrycznego.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #57
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Ok dzięki, jak z dostępem do świec w 8V dużo dłubania? zastanawiam się czy samemu to robić czy jednak zlecić w warsztacie

  8. #58
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    W przypadku 8v mechanik mówił mi, że może być problem z odkręceniem. W 16v podobno łatwiej wychodzą. Ja nie chciałem ryzykować i szukałem dobrego mechanika. Nie sztuka szarpnąć i urwać.

  9. #59
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    No tak..chyba nie będę udawał mądrzejszego od mechanika, i zlecę temat. dzięki za pomoc Panowie!

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konstantyno110
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    159 1.9 16V (150KM) DFP+EGR ON
    Postów
    288

    Domyślnie

    Witam pojawił mi się komunikat dotyczący świec chciałem sprawdzić przed wymianą czy są ok, podłączyłem mirnik ustawiłem Ohmy minus do klemy od akumulatora albo do jakiejś masy bez różnicy plus do świecy i oto wyniki


    Z tego co czytałem dobra świeca powinna mieć rezystancję na poziomie 0.8 do 1 Ohma czy coś mierze źle ?

    Zdjęcie w lepszej jakości bo te się coś rozmyło

    http://img633.imageshack.us/img633/8841/Xy9w0z.jpg
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	159 świece.jpg
Wyświetleń:	716
Rozmiar:	55.9 KB
ID:	186066  

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDM 210km - świece żarowe
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-05-2025, 17:03
  2. [159] świece żarowe 2,4 jtdm
    Utworzone przez sliwa90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-09-2015, 21:30
  3. Jak wymienić świece żarowe w 2.4JTD 98'.
    Utworzone przez krawol87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-10-2010, 20:01
  4. [147]Jak wymienić świece żarowe?
    Utworzone przez Eliza 19760522 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-02-2009, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory