Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 64

Temat: Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar Arturek
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm , kiedyś była AR 156 2.0TS a jeszcze wcześniej TIPO 2.0ie 16V
    Postów
    591

    Domyślnie

    Nie słuchaj żadnych tam garażowych mechaników tylko wywalaj programowo tak jak większość tutaj na forum zrobiła. Chyba, że lubisz mieć na desce check bo to fajne dodatkowe światełko i robić zadymę bo się ludzie oglądają jak jedziesz :-)

  2. #42
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szybson
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bełchatów/Łódź
    Auto
    159 1.9 JTDm 8v, CHIP + EGR i DPF OFF
    Postów
    260

    Domyślnie

    dzieki za info! na dniach poleci program

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał szybson Zobacz post
    zamierzam, ale słyszalem ze nie jest potrzebne i nie wiem jak to w końcu jest, bo jak nie jest potrzebne to szkoda wywalać kasę. Jakie jest wasze zdanie?
    Jak lubisz spływające do miski olejowej tłoki - to polecam jeździć bez DPF-a z nie usuniętym filtrem z oprogramowania.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #44
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar feagle
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9jtdm sw
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał skopek Zobacz post
    Po przeczytaniu postów sądzę, że przyczyną waszych problemów z poszarpywaniem podczas procesu samooczyszczania DPF są wtryskiwacze paliwa, a dokładniej ich wydajność. Polecam wykonać próbę przelewową, ewentualnie wymontować i wysłać do sprawdzenia maszynowego.
    u mnie to raczej nie beda wtryski (korekty na rozgrzanym silniku sa bardzo dobre, nie sprawdzlaem ich przy wypalaniu)
    przy poprzednim wypalaniu dpf-a(akurat bylem na autostradzie) zrobilem tak jak ktos tutaj gdzies sugerowal, czyli po wypaleniu staralem sie jechac na wysokich obrotach (ok 3.5 tys obr) przez jeszcze pare minut

    przy ostatnim wypalaniu nie bylo zadnego szarpania (nie zorientowalbym sie nawet ze filtr sie wypala, gdyby nie wyliczenia km +wskazowka turbo)
    oczywiscie mogl to byc przypadek, ale bede to obserwowal

  5. #45
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar feagle
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9jtdm sw
    Postów
    19

    Domyślnie

    czy to normalne ze przy wypalanu dpfa-a spalanie wedlug komputera jest taka sama jak podczas normalnej jazdy?
    przy hamowaniu silnikiem to 2.0l, pzy przyspieszaniu zaleznie od warunkow ale nie odbiega od normy

  6. #46
    Użytkownik Świeżak Avatar gregmank
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 jtdm 2007 q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    tez mam pytanie jesli chodzi o dpf. przejechalem juz swoim autem od zakupu ponad 4tys. jeszcze ani razu nie zauwazylem wypalania chociaz staram sie to wylapac. i teraz pytanie brzmi czy jesli wszystko jest ok z dpf to wtedy wogole nie da sie wyczuc wypalania czy moze raczej dpf juz mam wywalony i nawet o tym nie wiem

  7. #47
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Feagle - podczas wypalania filtra spalanie chwilowe znacząco wzrasta.
    Gregmank możesz mieć usunięty filtr. Rozwiejesz wątpliwości jak podłączysz pod kompa.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #48
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar feagle
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9jtdm sw
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Feagle - podczas wypalania filtra spalanie chwilowe znacząco wzrasta.
    Gregmank możesz mieć usunięty filtr. Rozwiejesz wątpliwości jak podłączysz pod kompa.
    tak, wiec, ze wzrasta
    tylko ze moj komputer pokazuje dokladnie tyle samo jak podczas normalnej jazdy

  9. #49
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    No czyli się nie wypala. A wskazówka turbo jak się zachowuje?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  10. #50
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    No właśnie, co prawda dopiero rozpoczynam jazdę moim 159 ale wczoraj jadąc 60Km/h na 4 biegu w terenie zabudowanym zauważyłem niezwykle irytującą skłonność do wpadanie w taką czkawkę mojego auta, pomagało lekkie wciśnięcie gazu.
    Nie wiem za bardzo po czym poznać, czy filtr się wtedy wypalał ale na spalaniu chwilowym nie było w tym momencie żadnych kosmicznych wartości do tego tez nie zauważyłem żadnego przymulenia poza lekkim zawahaniem przy rozpędzeniu na wysokim biegu z niskich obrotów ale to raczej normalne. Wogóle jak na te 8V jeździ to całkiem przyzwoicie.


    U mnie podobnie, czasem mam wrażenie jakby auto się przycinało, następuje lekkie szarpnięcie i potem już ok. To prawdopodobnie przyblokowywanie EGR'a. Przy wypalaniu DPF zauważalnie zmienia się dźwięk z tłumika, takie jakby dudnienie, u mnie przynajmniej wskazówka obrotów delikatnie drga i spalanie chwilowe wskakuje na poziom 15-20 L/100km. Kolego to 60km na V biegu to jakie obroty miałeś? Dobra rada by nie schodzić poniżej 1.5k, to bezpieczne dla dwumasa

Podobne wątki

  1. [159] Usunięcie DPF filtra cząstek stałych
    Utworzone przez mironostr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1303
    Ostatni post / autor: 17-04-2025, 19:43
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory