Ale o czym w ogóle mówimy?
jeśli kupujesz auto to robisz pakiet startowy OBLIGATORYJNIE ( rozrząd, oleje, filtry, płyny, jak masz "odpowiedni" kolektor to wywalasz klapy )!!! No chyba że od kogoś bliskiego żeby wiedzieć co i jak.
Ale o czym w ogóle mówimy?
jeśli kupujesz auto to robisz pakiet startowy OBLIGATORYJNIE ( rozrząd, oleje, filtry, płyny, jak masz "odpowiedni" kolektor to wywalasz klapy )!!! No chyba że od kogoś bliskiego żeby wiedzieć co i jak.
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
hmm, nie wyznaje się na interwalach paskow w deaslach, ale cos kojarze ze w 159 2.0 wymiana jest co 150k przejechane lub 4 lata. Pytanie czy liczyc od czasu sprzedaży czy wyprodukowania bo zwykle te daty się roznia![]()
Też miałem papiery, że rozrząd był robiony 10k km zanim zakupiłem auto. I po oględzinach wymieniłem tylko pasek, dla pewności. Nic się nie rozleciałoZa 2-3 miesiące wymieniam komplet.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
No ja też jestem zdania ,że z rozrządem nie ma co przeginać bo już kiedyś był przypadek ,że Opel dawał 120tkm gwarancji a paski pękały po 100tkm i był problem. Ja robie "normalnym" autem 80tkm a jak było modzone w silniku itd. to zmiana co 60tkm .
nie rozumiem po co chcecie przekonac Nazara aby zmienił rozrzad, nie chce to zmieni go razem z zaworami, popychaczami, i dzwigniami jak dobrze pójdzie.
może lubi ten dreszczyk emocji.
napisy widac na paskach do okolo 20tkm, potem sa widoczne jeszcze dla wprawnego oka
pzd.
Ostatnio edytowane przez george11 ; 23-07-2014 o 16:37
Ja na miejscu Nazara wyjąłbym kolektor dolotowy, usunął z niego klapy i przy tej okazji wymienił sam pasek sprawdzając czy pozostałe elementy osprzętu są sprawne (czyt. wyglądają jak prawie nowe). Skoro ma fakturę z ASO z Holandii na wymianę rozrządu to jest to dla mnie wiarygodny dokument i można go w ten sposób potwierdzić. A plastikowe klapy lepiej wyrzucić jak najszybciej.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 23-07-2014 o 16:47
Dzięki za opinie . W piątek jade wymieniać olej w Q-tronicu to podjade i na oględziny rozrządu . Powtarzam - nie sępie . Byłem świadom ,że po zakupie -pakiet startowy trza zrobić ( jak w każdym aucie ) tyle ,że jak są papiery to troche szkoda oryginalnych części na dotarciusię pozbywać . Na dniach się okaże . Nie ma tragedii bo w Ital auto w Katowicach za kompletny rozrząd na SKF-ie mi powiedzieli 850pln z robotą .Klapy wirowe okiełznam też . Na chwilę obecną autko chodzi jak ta lala więc z tymi klapami raczej tragedii nie ma jeszcze .
Klapy w kolektorze plastikowym urywają się niespodziewanie, nie dając wcześniej żadnych objawów. Przez urwaniem klap silnik chodzi idealnie. Odpalasz auto jedziesz na szybszą przejażdżkę i już z niej nie wracasz, bo klapa wirowa nagle ci się urwie. To się dzieje już w autach z przebiegiem 100-150 kkm i jest to sprawa losowa. Tu nie chodzi o to, żeby usunięcie klap miało polepszyć pracę silnika, ale przede wszystkim ma przedłużyć jego życie. Urwana klapa niszczy cylindry, tłoki, głowicę, zawory, a często także wirnik w turbo.