Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Czy muszę wymienić pasek rozrządu po 5 latach? Jak sprawdzić stan paska?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Ale o czym w ogóle mówimy?
    jeśli kupujesz auto to robisz pakiet startowy OBLIGATORYJNIE ( rozrząd, oleje, filtry, płyny, jak masz "odpowiedni" kolektor to wywalasz klapy )!!! No chyba że od kogoś bliskiego żeby wiedzieć co i jak.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    hmm, nie wyznaje się na interwalach paskow w deaslach, ale cos kojarze ze w 159 2.0 wymiana jest co 150k przejechane lub 4 lata. Pytanie czy liczyc od czasu sprzedaży czy wyprodukowania bo zwykle te daty się roznia

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Masz na rachunku wyszczególnione które elementy zostały wymienione? Z jednej strony mogę przyznać Ci rację, nie ma po co przepłacać. Ale trzeba mieć pewność. Niektórzy fachowcy potrafią np. nie wymienić pompy wody.
    Na rachunku jest wyszczególnione wszystko - Pasek , pompa , napinacz , srubki pompy , napinacza , uszczelki , simeringi . Całość opiewa na sume 529,89 EUR . Wymieniane 07.10.2013.

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Też miałem papiery, że rozrząd był robiony 10k km zanim zakupiłem auto. I po oględzinach wymieniłem tylko pasek, dla pewności. Nic się nie rozleciało Za 2-3 miesiące wymieniam komplet.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    hmm, nie wyznaje się na interwalach paskow w deaslach, ale cos kojarze ze w 159 2.0 wymiana jest co 150k przejechane lub 4 lata. Pytanie czy liczyc od czasu sprzedaży czy wyprodukowania bo zwykle te daty się roznia
    Absolutnie nie ! Nowy dobry rzorząd na markowych łożyskach, pompie, z paskiem pokrytym teflonem to max 100 tyś. km (niektórzy poróbują do 120 tyś. km)
    zwykłe paski to 70-80 tyś. km.

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    No ja też jestem zdania ,że z rozrządem nie ma co przeginać bo już kiedyś był przypadek ,że Opel dawał 120tkm gwarancji a paski pękały po 100tkm i był problem . Ja robie "normalnym" autem 80tkm a jak było modzone w silniku itd. to zmiana co 60tkm .

  7. #17
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    nie rozumiem po co chcecie przekonac Nazara aby zmienił rozrzad, nie chce to zmieni go razem z zaworami, popychaczami, i dzwigniami jak dobrze pójdzie.
    może lubi ten dreszczyk emocji.
    napisy widac na paskach do okolo 20tkm, potem sa widoczne jeszcze dla wprawnego oka
    pzd.
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 23-07-2014 o 16:37

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Ja na miejscu Nazara wyjąłbym kolektor dolotowy, usunął z niego klapy i przy tej okazji wymienił sam pasek sprawdzając czy pozostałe elementy osprzętu są sprawne (czyt. wyglądają jak prawie nowe). Skoro ma fakturę z ASO z Holandii na wymianę rozrządu to jest to dla mnie wiarygodny dokument i można go w ten sposób potwierdzić. A plastikowe klapy lepiej wyrzucić jak najszybciej.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 23-07-2014 o 16:47

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Dzięki za opinie . W piątek jade wymieniać olej w Q-tronicu to podjade i na oględziny rozrządu . Powtarzam - nie sępie . Byłem świadom ,że po zakupie -pakiet startowy trza zrobić ( jak w każdym aucie ) tyle ,że jak są papiery to troche szkoda oryginalnych części na dotarciu się pozbywać . Na dniach się okaże . Nie ma tragedii bo w Ital auto w Katowicach za kompletny rozrząd na SKF-ie mi powiedzieli 850pln z robotą .Klapy wirowe okiełznam też . Na chwilę obecną autko chodzi jak ta lala więc z tymi klapami raczej tragedii nie ma jeszcze .

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Na chwilę obecną autko chodzi jak ta lala więc z tymi klapami raczej tragedii nie ma jeszcze .
    Klapy w kolektorze plastikowym urywają się niespodziewanie, nie dając wcześniej żadnych objawów. Przez urwaniem klap silnik chodzi idealnie. Odpalasz auto jedziesz na szybszą przejażdżkę i już z niej nie wracasz, bo klapa wirowa nagle ci się urwie. To się dzieje już w autach z przebiegiem 100-150 kkm i jest to sprawa losowa. Tu nie chodzi o to, żeby usunięcie klap miało polepszyć pracę silnika, ale przede wszystkim ma przedłużyć jego życie. Urwana klapa niszczy cylindry, tłoki, głowicę, zawory, a często także wirnik w turbo.

Podobne wątki

  1. Stan paska rozrządu jtd........
    Utworzone przez sylwekrok28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 11:28
  2. [159] Czy można zmienić sterownik silnika bez zgrywania programu? Co muszę wymienić?
    Utworzone przez loren w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 09:27
  3. Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów
    Utworzone przez jasiu486 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2010, 19:09
  4. Gdzie w Warszawie sprawdzić stan tech.GTv 3.0 24V
    Utworzone przez ronin1974 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 24-01-2009, 10:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory