Mostrar resultados de 221 Para 230 con 1341
-
01-07-2014, 23:02 #221El usuario Pasjonat
- Se incorporó a la
- 04 2008
- Vive en
- Wrocław
- Automático
- Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
- Mensajes
- 3,428
Kaceite rzeczy w wypadku auta Czarnego (i mojego) jest taka:
1. auto kręci rozrusznikiem, zżera to dużo prądu lub pojawia się jakieś zwarcie (przyjmijmy, że przyczyna nieznana)
2. computadora ECU ma błędny odczyt temperatury (z powodu spadku napięcia, zwarcia lub z innego) i podaje złą ilość paliwa do cylindra, taką jakby motor był ciepły
3. silnik nie może odpalić
4. pojawia się bąk z wydechu (niespalona ropa)
Więc trzeba się sCompro na przyczynie pokazania temperatury 130*C, a nie na białym bąku, który jest skutkiem. Moja obecna teoria jest taka, że alternator miał jakieś zwarcie. Ostatecznie poszedł z dymem (widoczne są odymione parte de la, przepalone jest uzwojenie, jest to dość częsta usterka 159, w zeszłym tygodniu mój warsztat wymienił jeszcze 2 alternatory w innych 159). Dam znać za 1-2 tygodnie czy problem pokazywania temp. 130*C wrócił czy nie. Bo na tą chwilę to co napisałem to jest moja wydumana teoria.
› Więcej...: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silnikuÚltima edición por jahu ; 02-07-2014 sobre 08:57
-
-
02-07-2014, 13:00 #222El usuario Quadrifoglio Verde
- Se incorporó a la
- 11 2010
- Vive en
- Debica RDE - Subcarpacia
- Automático
- AR 159 SW, la progresión Nero Oceano 1.9 JTDM 16V, 2006.
- Mensajes
- 6,842
Negro 159 SW negro http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
-
04-07-2014, 13:07 #223
-
30-08-2014, 11:58 #224El usuario Connoisseur
- Se incorporó a la
- 06 2013
- Automático
- Alfa 159 SW 16V 150CV Distinsive 2006
- Mensajes
- 1,850
A więc tak mój problem z odpalaniem został wyeliminowany całkowicie, ba... nawet potrafi lepiej niż Chuck Norris ponieważ potrzebuje mniej niż pół obrotu. Poniżej wkleiłem tekst z innego wątku, który to wypociłem zanim auto trafiło do mecánicoa. A dokładnie do Autka.pl
tak naprawdę to z odpalaniem w moim aucie był problem od samego początku zakupu auta. Jednakże że nie miałem porównania jak powinno auto odpalać przyjąłem to za normę. Niestety w moim przypadku ciężkie odpalanie sukcesywnie się pogarszało, z każdym kolejnym dniem eksploatacji. Lipcowe upały puntoęgowały do tego stopnia że już myślałem że nie odjadę z miejsca gdzie tak naprawdę przed chwilą zaparkowałem. jeździłem po różnych mechanikach czytałem wszelkie wątki na forum drobnymi naprawami próbowałem temat ogarnąć. U lokalnych mechaników miałem robiony kolektor, czujnik ciśnienia, akumulator, świece, wtryski (próba przelewowa), wymiana termostatu z czujnikiem temperatury, czyszczony overbost zacząłem dolewać olej 2t. Przy odpaleniu nawet próbowałem modlitw aby obciachu nie robiła ale na nic się to nie zdało kasa i nerwy płynęły aż do momentu wyprawy do Krakowa. Auto dojechało o własnych siłach (Łódź-Kraków), wstępnie na miejscu z panem Tomkiem ustalono sprawdzenie i podniesienie dawek startowych które to podobno w większości przypadków pomaga. Jednak życie objawiło swoje prawdziwe oblicze. Auto zostało na 4 tygodnie gdzie wyjęto cały silnik wyrzucono na śmietnik głowicę wszystkie tłoki oraz turbinę. Wszystko to za sprawą klapek wirowych które wpadły do el motor de i zrobiły kompletne spustoszenie. Klapki na tyle porysowały gładzie bloku że auto straciło ciśnienie a głowica popękała. Moje pytanie po pierwszych dniach diagnozy był takie to czemu auto w ogóle chodziło skoro brak było ciśnienia. Na odpowiedz usłyszałem dość proste logiczne wytłumaczenie podczas odpalania auto nie miało ciśnienia więc od razu nie było w stanie odpalić, jednakże że rozrusznik kręcił maszynerią, rozrzucany olej zaczął wypełniać szczeliny co w końcowym efekcie ciśnienie w komorach cylindra uzupełniało się do minimum potrzebnego zapłonu. Z uwagi że kręcił dość długo to jak już odpalił auto puszczało bąka (niedopalona ropa). A w przypadku upalnego dnia po dłuższym postoju olej był na tyle rzadki że przy kręceniu nie był w stanie tak szybko wypełnić i uszczelnić szczelin że trwało to po prostu znacznie dłużej niż przy chłodniejszym dniu. Niestety na głowicy i bloku się nie skończyło pozostałości po klapkach powędrowały do turbiny, gdzie uległa awarii zmienna geometria oraz wirnik. W efekcie gdy auto już odpaliło wyraźnie było słychać gwizd el Turbo. Po rozgrzaniu auta świst nie występował. A i na koniec gdy odbierałem auto, spytałem się czemu wszystkie 4 tłoki poszły do wymiany skoro jedna klapka na kolektorze została. W odpowiedzi usłyszałem że zmielone klapki nie wypadły tak szybko do wydechu one krążyły za sprawą EGR-u, który w tym czasie (zerwania klapek) jeszcze był aktywny. Pomimo tych wszystkich uszkodzeń auto się sprawowało bardzo dobrze przynajmniej dla mnie. Oczywiście pomijając problem z odpaleniem auto miało ładną dynamikę nie zaciągał aceite spalanie na trasie miałem 6,9 w mieście 9,5. Auto nie miało żadnych spadków mocy o czym myślę że może potwierdzić serwis Autka.pl. Problem występował gdy się chciało przekroczyć prędkość 180 km/h w tym momencie otrzymywałem błąd przeładowania turbiny i załączenie stanu serwisowego. Cała zabawa zakończyła się na kilku tysiącach zł.
Moja rada dla tych co szukają przyczyny... warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach!!! Nie mówię że to każdego może dotyczyć ale nasze 159 coraz większe na rynku będą mieć przebiegi i takie sytuacje jeśli ktoś w porę nie załatwi to będzie miał duże szanse na takie akcje jak u mnie. Druga sprawa że zapewne jest kilku takich co nawet nie wie że silnik zaciągną klapki i z takim stanem nadal się porusza
Poniżej wstawiam zdjęcia elementów które zostały na pamiątkę.
Głowica 4 zdjęcia
tłoki
uszkodzony wirnik turbiny
-
30-08-2014, 13:43 #225El usuario Quadrifoglio Verde
- Se incorporó a la
- 11 2010
- Vive en
- Debica RDE - Subcarpacia
- Automático
- AR 159 SW, la progresión Nero Oceano 1.9 JTDM 16V, 2006.
- Mensajes
- 6,842
Negro 159 SW negro http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
-
30-08-2014, 13:46 #226
-
30-08-2014, 16:14 #227
-
01-09-2014, 15:27 #228El usuario resoraków maniak
- Se incorporó a la
- 04 2014
- Automático
- 159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
- Mensajes
- 919
Tak alfina "odpalała" przed operacją zwiększenia dawek:
https://www.youtube.com/watch?v=NYruX0o6XIE
a tak po:
https://www.youtube.com/watch?v=vKLP...ature=youtu.be
-
01-09-2014, 15:33 #229El usuario Quadrifoglio Verde
- Se incorporó a la
- 11 2010
- Vive en
- Debica RDE - Subcarpacia
- Automático
- AR 159 SW, la progresión Nero Oceano 1.9 JTDM 16V, 2006.
- Mensajes
- 6,842
Negro 159 SW negro http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
-
01-09-2014, 15:42 #230
Temas similares
-
Biały dym na nierozgrzanym silniku
Creado por vtvs en la sección de la GTRespuesta: 11Último mensaje/autor: 28-11-2015, 22:28 -
Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
Creado por murzyncannaba en la sección 166Respuesta: 6Último mensaje/autor: 28-11-2015, 11:37 -
[159] Alfa 159 1.9 JTDM - no hay incendios / quemaduras de velas ligeras duros / żarorowych
Creado por gresko1982 en la sección 159/Brera/Brera SpiderRespuesta: 2Último mensaje/autor: 12-03-2015, 13:36 -
[159] 1.9 JTDM 150 kilometros - Es difícil en un encienda el motor en frío
Creado por Wolfer en la sección 159/Brera/Brera SpiderRespuesta: 2Último mensaje/autor: 17-09-2014, 20:04 -
Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
Creado por mike87 en la sección de la GTRespuesta: 7Último mensaje/autor: 08-02-2014, 07:23




Responder con cita
