Side 29 med 135 FørsteFørste ... 19202122232425262728293031323334353637383979129 ... SisteSiste
Pokaż wyniki od 281 for å 290 med 1341
  1. #281
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Sluttet
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Meldinger
    1,267

    Domyślnie

    Sitat Skrev waldis Zobacz post
    ...

    No to przynajmniej nie jestem sam



    Moje przypuszczenia idą (choć to jest tylko wróżenie z fusów po kawie) że to może być związane z immobilizerem,bo on wtedy tak "sucho" kręci,po dzwięku słychać że nie odpali...

    Z MES'ie jest funkcja pozwalająca sprawdzić czy sygnał z immobilizera pozwala na odpalenie auta.


    › Więcej...: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  2. #282
    Bruker Romeo Avatar 156X
    Sluttet
    12 2009
    Bor i
    Wroclaw
    Auto
    156SW var RESULTATET av en 159SW 1.9 JTD 8V 2008.
    Meldinger
    1,063

    Domyślnie

    hej troszkę odgrzebę temat ponieważ mam podobny problem w moim JTDm 8B

    Sprawę już poruszyłem na forum a w między czasie natknąłem się na ten wątek.

    Wczoraj auto po całej nocy odpaliło normalnie a później gdy stało na parkingu gdy byłem w pracy był problem - kręcił i kręcił w końcu odpalił ale...

    Dziś rano po nocce znów ok, podczas bevegelse zauważyłem naprawdę delikane falowanie - spojrzałem na zegar turbo i na jałowym ciśnienie tuż ponad 0 - więc myślę sobie wypalanie DPF. Po wypaleniu DPFa auto gasiłem i odpalałem kilka razy i zero problemów - motor zaskakiwał normalnie po 1 obrocie. Kilka osób pisze, że pomaga wymiana/regeneracja rozrusznika, inni piszą że po wizycie u tunera problem jak ręką odjął - być może ktoś właśnie wyciął DPF. Mam nowe świece, nowy aku, do paliwa co jakiś czas dolewam uszlachetniacze i w sumie nie ma u mnie reguły, kiedy Alfa ma focha a kiedy nie.

    Czy możliwe, że DPF blokuje "normalny" rozruch motor ?

  3. #283
    Bruker Maniac resoraków Avatar łuk4sz
    Sluttet
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Meldinger
    919

    Domyślnie

    Ja kiedy jeszcze woziłem się z tym problemem miałem wycięty DPF.

  4. #284
    Bruker Romeo Avatar 156X
    Sluttet
    12 2009
    Bor i
    Wroclaw
    Auto
    156SW var RESULTATET av en 159SW 1.9 JTD 8V 2008.
    Meldinger
    1,063

    Domyślnie

    u mnie 3ci dzień po wypaleniu DPF i alfa pali bez problemów - byle nie zapeszyć

  5. #285
    Bruker Świeżak
    Sluttet
    07 2013
    Bor i
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 180Ps 380Nm
    Meldinger
    33

    Domyślnie

    Podepnę się też pod temat ja mam 1.9 JTDm 16V 2007 i wywalony dpf, egr, klapy, wtryski w normie itd... nowy aku.. Jak kupiłem nowy aku to 2 dni palił na zimnym, letnim , ciepłym na dotyk , następnego dnia na słońcu już nie mógł załapać i za drugim razem , ale jak koledzy wyżej napisali to na letnim po pokonaniu ok 3km wkładam kluczyk i wyciągam wkładam znowu i czekam ok 15 sekund jak piknie sygnał do startu wtedy odpala powiedzmy za drugim obrotem ( wcześniej jak nie czekałem do sygnału tylko napis gotowy do startu to nie było mowy o odpaleniu nawet za drugim razem ),,,Wcześniej bez nowego aku musiałem 4 razy kręcić żeby odpalił. Jeszcze oddam do regeneracji rozrusznik w sobotę zrobie to dam znać czy jest poprawa bo już by mi został tylko do wymiany motor

  6. #286
    Korba
    Gjest

    Domyślnie

    miesiąc temu walnęło podczas odpalania w motoru, od tamtej pory kichała przy odpalaniu. Stan się pogarszał (od dwóch tygodni raz odpali miękko, a raz nawet za 6-7 razem, nieważne czy zimne, czy ciepłe, choć na ciepłym problem zdarza się delej).
    Był wyświetlony na desce rozdzielczej błąd świec zarowych - po wymianie nie pomogło.

    Na fesie wyszedl blad czujnika walka rozrzadu. Cisnienie paliwa przy rozruchu jest ok, sprawdzający powiedział, że przyczyn nie szukałby w paliwowym-ten jest zdrowy. Zresztą poza rozruchem nie ma się co dowalać do pracy motor. Równo i nie stracił mocy. Przy odpalaniu sprawdzalem na filtrze paliwa jak pompa bije - bije mocno, wycierałem ropę z twarzy.

    Ponoć zużyty starter zakłóca ten czujnik wałka motoru. Przy odpalaniu pokazywał na fesie raz 200 obr. raz 600. Tak więc zatroszczyłem się o dobry starter. Auto odpala ciszej, ale ciężko. Dzięki cichszemu odpalaniu dosłyszałem dźwięk - nie przy każdym odpaleniu/gaszeniu słychać metalowy stuk. Możliwe, że przy tym huku podczas pamiętnego rozpoczęcia problemu doszło do uszkodzenia klina na wale korbowym, przez co przy rozruchu zakłóca się faza rozrządu, wyskakuje błąd czujnika, a silnik nie może odpalić? ponoć to również się zdarza w jtdm 8v. Czy to po prostu walnięty czujnik? Czy jednak paliwo? (no ale jak paliwo, jak auto po rozruchu zapierdala bez szarpnięć)

    Sam nie wiem. Nie mam już pomysłu czemu nie pali. Nie paliwo, nie rozrząd, nie stater, nie akumulator, to co mu jest?

    edit: nie dymi po odpaleniu. ma dpf, ma egr.
    Ostatnio edytowane przez Korba ; 05-06-2015 om 17:18

  7. #287
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Sluttet
    07 2012
    Bor i
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Meldinger
    13,791

    Domyślnie

    Nagraj jak odpala, może to coś podpowie.
    Niedawno czytałem w innym wątku, że metaliczny stuk po odpaleniu wydobywał się ze zużytego sprzęgła alternatora.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #288
    Bruker Pasjonat Avatar jahu
    Sluttet
    04 2008
    Bor i
    Wroclaw
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Meldinger
    3,428

    Domyślnie

    Skoro jest błąd czujnika położenia wału to dlaczego czujnik nie został jeszcze wymieniony?

    A jak wygląda koło dwumASOwe? Bo zużyte ma wpływ na gorszy rozruch. I to ono może stukać.

    Czyszczenie, przegląd i smarowanie rozrusznika też nie zaszkodzi.

  9. #289
    Korba
    Gjest

    Domyślnie

    mekaniker (choć samochód był już u 3) powiedział, że czujnik wałka motoru pokazuje błąd, ale nie jest uszkodzony (tłumaczył, że nie zwarcie mu wyświetla...czy jakoś tak nie znam się:/). Wspomniał, że stuk może być z koła zamachowego, ale nie ma wpływu na rozpalanie. Zgłupiałem już.
    Ciężko mi dosłyszeć skąd ten stuk metaliczny. Raz jest, raz go nie ma. Jeśli już, to najwyraźniej słuchać go z tyłu motora. Zdarza sie przy odpaleniu jak i gaszeniu.

    sprzęgło alternatora nowe i rozrusznik wyczyszczony (dzisiaj auto odebrane). Odpala ciszej, ale potrafi kręcić i nie zapalić.

    inny mechanik (w sumie tylko elektroniką się zajmuje), który zasugerował zakłócanie przez niesprawny starter sugerował ten wyrobiony klin na kole pASOwym wału korbowego. Stąd moje pytanie, czy to możliwe, czy jednak czujnik daje czadu i przez to nie odpala.
    Jak nagram to wrzucę. Choć jak pisałem - raz odpali doskonale, a potem się potrafi mordować po 4-5 prób. I no bardziej na rozgrzanym niż chłodnym, choć nie ma żadnej reguly.
    Ostatnio edytowane przez Korba ; 05-06-2015 om 18:26

  10. #290
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Sluttet
    07 2012
    Bor i
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Meldinger
    13,791

    Domyślnie

    Zrób test i zaślep pełną blaszką EGR. Wyeliminujesz prawdopodobieństwo niedomkniętego elektrozaworu.
    Druga sprawa, jaki masz kolektor dolotowy?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Lignende emner

  1. Svar: 11
    Siste innlegg forfatter: 28-11-2015, 22:28
  2. Svar: 6
    Siste innlegg forfatter: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - no / hardt lys / lys lys żarorowych
    Opprettet gresko1982 i § 159/Brera/Brera Edderkopp
    Svar: 2
    Siste innlegg forfatter: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Vanskelig branner på en kald motor
    Opprettet Wolfer i § 159/Brera/Brera Edderkopp
    Svar: 2
    Siste innlegg forfatter: 17-09-2014, 20:04
  5. Svar: 7
    Siste innlegg forfatter: 08-02-2014, 07:23

du

alfa 159 1.9 120km ciezko odpala

vitser, ikke røyker, sommer

alfa 159 1.9 jtdm ciezko pali

159 du

vectra c 1.9 cdti vanskelig å røyke i den kalde

det er vanskelig å røyke etter at du slutter å

vectra c 1.9 cdti problem å ha

alfa 159 aktivering av kaldt

skifte gnist 1.9 cdti 8v

vectra c ikke røyk, blå røyk

vectra c 1.9 en dårlig start

alfa 159 1.9 jtd ikke røyk

ar159 rano problem z odpaleniem

alfa 159 hardt og røyker hvit røyk

opel vectra c z19dth dlugo kreci

hard disel røyk, røyk fra collector

1 9 jtd 101 odpalanie silnika

vectra c 1.9 cdti ikke forvente

vectra c 1.9 cdti swirl og røyk

1.9 jtd 120 km ciezko odpala

alfa 159 2.4 i morgen, øynene på hvit

problem z pierwszym rozruchem i dym

1.9 jtd czujnik temperatury ciezko odpala

En gang var, og ikke røyke i det hele tatt, vectra c 1.9 cdti

alfa 159 1.9 jtdm litt brenner

opel vectra c hvit røyk når du legger

trudny rozruch 2.0 cdti

alfa 159 harde branner

alfa romeo 159 1.9 jtdm 120 i front av det når du skal legge i

opel vectra c 1.9 cdti på parkeringsplassen, hans øyne blå

opel vectra c 1.9 cdti problem z odpalaniem

1.9 cdti p0335-29

alfa 159 nievpali første gang

hard odpalajaca alfa 159 2.4

ar 159 jtdm lang aktivering

alfa 159 1.9 ciezko pali

Var IKKE på en kald motor av alfa romeo 159 1.9 jtdm 150 k

opel vectra c kald røyk

svak start av Alfa 159

vitser, ikke røyker

alfa romeo 159, ikke røyk

ikke forvent

1.9 cdti ikke forvente

signum 1.9 harde branner

vectra c 1.9 cdti cieszko forvente i sommer motor

alfa 159 2.4 jtd, tente kaldt

samlere 1.9 jtdm hvit røyk når du legger

vectra c morgen blå røyk

159 aktivering

Koder for dette temaet

Krefter

  • Du kan ikke for å opprette nye tråder
  • Du kan ikke å skrive meldinger
  • Du kan ikke for å legge til vedlegg
  • Du kan ikke for å redigere dine innlegg
  •  
Støtdemperne