Strona 7 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 130

Temat: ogrzewanie, elektryczna nagrzewnica, podgrzewacz, webasto

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    159
    Postów
    84

    Domyślnie

    Odkopuję trupa.
    Przymierzam się do montażu takiego ustrostwa w 1.9 jtdm 8v.
    Część elektryczną mam już ogarniętą.
    Chciałbym się wpiąć z grzałką w wąż idący do nagrzewnicy.
    Wie ktoś który to z węży?
    Z wcześniejszych zdjęć wynika, że dolny, ale wolę spytać, niż ciąć w złym miejscu.

  2. #62
    Użytkownik Rowerzysta Avatar waldi102
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDM
    Postów
    85

    Domyślnie Dogrzewacz płynu chłodzącego

    Jeździłem różnymi samochodami z silnikami diesla i ogrzewanie w zimie, a zwłaszcza w czasie ostrych mrozów zwykle szwankowało.
    Megane 1,5 nigdy nie można było dogrzać i silnika i samochodu. Przy temperaturach poniżej -10 stopni zawsze było zimno. Natomiast Clio z takim samym silnikiem, ale mający fabryczny dogrzewacz osiąga temperaturę 90 stopni o wiele szybciej. Nie wiem jak to jest z Alfą 159 JTDM, ale nie czekając na zimę postanowiłem zainstalować grzałki w małym obiegu wody.
    Wykorzystałem podgrzewacz z Clio.
    Poniżej instrukcja jak to zrobić i zdjęcia wykonanej instalacji. Podgrzewacz zamontowałem rozcinając rurę wodną do wymiennika w kabinie. Przekaźniki sterujące ogrzewaczem zamontowałem na grodzi silnika po stronie pasażera.
    Oprócz podgrzewacza potrzebny jest moduł sterujący światłami dziennymi (ja taki wykorzystałem bo stwierdziłem, że bezpieczniej będzie jak dogrzewacz będzie się włączał gdy będzie pewność, że alternator ładuje)
    Potrzebne są jeszcze 3 przekaźniki (dwa muszą mieć styki na minimum 40A)
    No i najważniejsze potrzebny jest termistor, który wyłączy ogrzewacz po przekroczeniu pewnej temperatury płynu chłodzącego. Ja zainstalowałem termistor na 55 stopni.
    Trzeci przekaźnik właczyłem tak, żeby urządzenie włączało się jedynie wtedy, gdy nie pracują świece żarowe. Doszedłem do wniosku, że przy bardzo niskich temperaturach świece są załączane na pracującym silniku i wtedy obciążenie alternatora byłoby zbyt duże.

    A teraz pytanie:
    1. Czy ktoś już ma coś takiego?
    2. Jeżeli tak to jak to się spisuje?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	grzałaka na wężu do nagrzewnicy.jpg
Wyświetleń:	1586
Rozmiar:	73.2 KB
ID:	112492   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pogrzewacz renualt.jpg
Wyświetleń:	932
Rozmiar:	37.7 KB
ID:	112493   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	listwa zasilająca z przekaźnikami.JPG
Wyświetleń:	787
Rozmiar:	56.2 KB
ID:	112494  
    Attached Files Attached Files

  3. #63
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ogólnie świetna robota. Tylko nie rozumiem sensu takiej zabawy w 159 Może jakby ktoś dojeżdżał w zimie na bardzo krótkie dystanse.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #64
    Użytkownik Rowerzysta Avatar waldi102
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Właśnie ja tak mam, że robię często krótkie odcinki. Już teraz jak jadę spokojnie przy temperaturze zewnętrznej około 10 stopni silnik nagrzewa się bardzo wolno. Porównując ze wspomnianym CLIO 1,5 dci, którym jeździ mój syn to wygląda tak jakby to Clio było juz ciepłe w momencie odpalenia samochodu.
    A co do zabawy w takie rzeczy w 159, to na niektóre rynki, (chyba te zimniejsze) były w tych samochodach montowane dogrzewacze. Podobno jeden rodzaj to elektryczny dogrzewacz powietrza w kabinie. Jeżeli w Clio to się sprawdza i pomaga szybciej nagrzać silnik to dlaczego tego nie wykorzystać? Mercedes, BMW i VW też takie patenty wykorzystują.
    Analizując czysto teoretycznie działanie takiego podgrzewacza to na pewno przyśpieszy to dogrzanie silnika. Zwiększy szybkość ogrzania wnętrza.
    A oprócz tego powinno to zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo, choćby z tego powodu, że silnik szybciej osiągnie optymalną temperaturę pracy.

  5. #65
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Moduł sterujący światłami dziennymi do wykrywania ładowania z alternatora? Przekaźnik wykrywania działania świec żarowych jest równolegle do ich zasilania? (czyli nie ma napięcia na świecach żarowych oznacza załączenie obwodu?)
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta Avatar waldi102
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Moduł sterujący światłami dziennymi do wykrywania ładowania z alternatora? Przekaźnik wykrywania działania świec żarowych jest równolegle do ich zasilania? (czyli nie ma napięcia na świecach żarowych oznacza załączenie obwodu?)
    Jak grzeją świece żarowe, a czasami tak się zdarza w czasie pracy silnika, to dogrzewacz nie działa, żeby zbytnio nie obciążać alternatora.
    Moduł od świateł dziennych wykrywający wzrost napięcia powyżej 13,5V wydał mi się najłatwiejszym sposobem na sprawdzenie, że alternator pracuje prawidłowo. Nie chciałem dopuścić do sytuacji (a w czasie silnych mrozów jest to możliwe), żeby dogrzewacz zbyt silnie dociążał akumulator i alternator przy zbyt niskim napięciu. Przy np. minus 20 stopniach silnik po odpaleniu nie zawsze osiąga prędkość obrotową dającą prawidłowe ładowanie alternatora. Może to są chwile kilkusekundowe, ale właśnie przy silnych mrozach deficyt energii jest najbardziej odczuwalny.

  7. #67
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    159
    Postów
    84

    Domyślnie

    Dlaczego wmontowałeś grzałki w górny przewód?
    Tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ie_auta-2.html (post 17)
    grzałka była montowana w dolny przewód.
    Jakie jest prawidłowe miejsce?
    Pytam, bo również chcę sobie taką grzałkę zamontować i nie wiem gdzie się wpiąć.

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta Avatar waldi102
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał xmy Zobacz post
    Dlaczego wmontowałeś grzałki w górny przewód?
    Tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ie_auta-2.html (post 17)
    grzałka była montowana w dolny przewód.
    Jakie jest prawidłowe miejsce?
    Pytam, bo również chcę sobie taką grzałkę zamontować i nie wiem gdzie się wpiąć.
    Nie wiem może to jest błąd, ale doszedłem do wniosku, że ciepła woda z silnika płynie górnym przewodem do nagrzewnicy, a odpływa dolnym. Czyli ciepły płyn z dogrzewacza w pierwszej kolejności dopływa do nagrzewnicy. A tak naprawdę to dla działania dogrzewacza nie ma żadnej różnicy bo działa w obydwóch kierunkach.

  9. #69
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Co się stanie jak padnie Ci termistor? Działa ogrzewanie cały czas? Czy przestaje działać? (chodzi o zabezpieczenie, żeby grzała nie chodziła non stop)
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  10. #70
    Użytkownik Rowerzysta Avatar waldi102
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Co się stanie jak padnie Ci termistor? Działa ogrzewanie cały czas? Czy przestaje działać? (chodzi o zabezpieczenie, żeby grzała nie chodziła non stop)
    Niestety tego nie idzie obejść. To jest najsłabszy punkt dogrzewacza. Można szeregowo dodać termistor rozwierny na 90 stopni, który nie wraca do pozycji spoczynkowej. Coś podobnego jak w czajnikach elektrycznych. Ale do tego trzeba by dodać wskaźnik zadziałania, ale to zbytnio skomplikuje urządzenie. A z doświadczenia wiem, że im więcej elementów tym więcej możliwości uszkodzenia.

    Dzisiaj testowałem. Wcześnie rano wyjeżdżałem. Temperatura na zewnątrz około zera stopni. Jak normalnie temperaturę 90 stopni silnik osiąga po 10 kilometrach to dzisiaj tą temperaturę osiągnął po 5 kilometrach. Jechałem spokojnie na niskich obrotach bez szaleństw.

Podobne wątki

  1. [147]Elektryczna nagrzewnica
    Utworzone przez kurly w dziale 147
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 14-10-2015, 11:33
  2. [159] Elektryczna nagrzewnica?
    Utworzone przez Lucas83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-10-2015, 21:10
  3. [159] Elektryczna nagrzewnica 2.4 ?
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-01-2014, 10:09
  4. Elektryczna nagrzewnica
    Utworzone przez stripocean w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-12-2012, 08:18
  5. [MiTo] Nagrzewnica elektryczna
    Utworzone przez bogas w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 00:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory