Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Korzenie napędu Q4

  1. #11
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    Kolego superglide w katalogu wyczytałem, że sedan po 2008 2,4 jtdm waży 1630 kg, a w wersji Q4 1730. Więc czy na pewno Q4 jest cięższe o 150kg. O ile mniej więcej jest większe zużycie paliwa między oską a Q4?
    Musiałbym zważyć auto i porównać ze zważoną ośką. Instrukcja mówi, że Q4 dodaje tylko 60kg, a całe auto waży 1645 BEZ OPCJI. W dowodzie mam wpisane 1645kg. Ja myślę, że TI z tymi wszystkimi spojlerami, fotelami, większymi felgami itd będzie miał ok. 1800kg. Mam możliwość zważenia auta, przy okazji to zrobię.
    Co do paliwa nie mam bezpośredniego porównania, opieram się na tym czym chwalą się inni koledzy. Średnie zużycie mam ok. 8,5l z większością jazdy po trasach. Przy emeryckiej jeździe ok. 90km/h mogę zejść do 6,5 ale jest ciężko. Jakieś tam eko 5,5l/100km są dla mnie nieosiągalne. Natomiast ostatnio się zdziwiłem, bo prxzypadkiem właśnie zrestartował się komputer po iluś tam tys. km i po 60 km ostrej jazdy po mieście w stylu start-stop wyszło mi 15,5...

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    1630 kg i 1730 kg to masy jakie znalazłem w ,,AUTO KATALOG 2010,, i pokrywa się to ze skanem na http://www.forum.alfaholicy.org/159_...orownania.html . W katalogach da się zauważyć jedną prawidłowość : masa 4x4 jest średnio o 100kg większa od ośki, niezależnie czy jest to stały napęd ( Q4, Quatrro, 4matic ) czy załączający ośkę ( xDrive Haldex II i IV ) w autach segmentu D i E. Druga sprawa to to, że przy silnikach ben ( z turbo i bez ) jak i dieslach od około 3.0 L 4x4 są szybsze w sprincie do 100km/h. Dla przykladu A6 2.8 FSI ( 220 Km ) 7,9 s a wersja quatrro 7,7 s. BMW 330d 6,1 s 330d xDrive 5,9. W słabszych wersjach silnikowych jest na odwrót. Wynika to z możliwości przeniesienia mocy przez napędzane kola i masy danego auta.

    Co do zużycia z reguły jest większe o 1 litr, wynika to nie tyle z większej masy co z większego obciążenia silnika pracującymi elementami ( wał, miedzy osiowy mechanizm różnicowy itp )

  3. #13
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    1630 kg i 1730 kg to masy jakie znalazłem w ,,AUTO KATALOG 2010,, i pokrywa się to ze skanem na [url]http://www.forum.alfaholicy.org/1Druga sprawa to to, że przy silnikach ben ( z turbo i bez ) jak i dieslach od około 3.0 L 4x4 są szybsze w sprincie do 100km/h. Dla przykladu A6 2.8 FSI ( 220 Km ) 7,9 s a wersja quatrro 7,7 s. BMW 330d 6,1 s 330d xDrive 5,9. W słabszych wersjach silnikowych jest na odwrót. Wynika to z możliwości przeniesienia mocy przez napędzane kola i masy danego auta.
    Zgadzam się z tym i spodziewam się że 210KM Q4 dostanie baty od ośki TBI. 2,4 Q4 jest jeszcze nie po tej właściwej stronie mocy jeśli chodzi o sprint. Co innego dynamika jazdy w zakrętach lub jazda zimą, tu są same zalety, chociaż i tak uważam, że ten model to raczej GT niż sportowiec. Na razie era Q4 w Alfie skończyła się, miejmy nadzieję, że wraz z 3.0D od VM i 3.6 pentastar odrodzi się w Gulii i to w tej samej formie, jako porządny stały napęd 4x4.

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar dobry
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 1,6TS(EL147ME), Chrysler 300c 5,7HEMI
    Postów
    196

    Domyślnie

    a ja sie martwiłem że moja dużo pali i nie koniecznie sie sprawdza w sprincie a teraz jestem spokojniejszy że wszystkie tak mają
    WWW.TMIN.PL - ELEKTROMECHANIKA, KLIMATYZACJA, WULKANIZACJA(WYM.OPON), ALARMY , AKCESORIA ORAZ CZEŚCI TEL. 501-545-779
    AUTA: jest 147 1,6TS, CHRYSLER 300C
    była 145 1,4TS, 156 2,4jtd, 159 SW Ti 2,4 jtdm Q4, 156 2,5 V6

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Odkopuję kotleta, bo temat mnie zaciekawił.
    Cytat Napisał ;466947
    -jeśli jedną osią staniesz na idealnie śliskim (lód, rolki), to nie ruszysz pomimo 4x4.
    Potrafi ktoś to wyjaśnić? Ponieważ z samej budowy napędu Torsen wynika zupełnie odwrotnie.

    Znalazłem:
    http://www.awdwiki.com/en/torsen/
    Ostatnio edytowane przez magil ; 09-03-2015 o 15:30
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Przecież tam jest tak napisane. Wynika to z braku blokady napędu.

    Nadymione z komórki.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    No przecież napisałem że znalazłem odpowiedź Edytowałem wiadomość.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [33] 33 seria 2 załączanie napędu napędu 4x4
    Utworzone przez dav13 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 09:29
  2. brak napędu
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2010, 13:38
  3. [33] Przełożenie napędu
    Utworzone przez Alfista92 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-01-2010, 15:29
  4. Nie ma napędu...
    Utworzone przez Francisc w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-10-2009, 21:50
  5. [164] Przeniesienie napędu
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-03-2008, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory