Na śrubach pływających.
Na śrubach pływających.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Na wstępie dzięki [MENTION=248]alces1[/MENTION] za telefony 18, felgi sztos!
Pytanie do wszystkich, jak wy możecie jeździć na eibachu lub innych sprężynach obniżających? Tożto tragedia jest
Wcześniej miałem 16" 205/55 co daje średnicę koła 63,2cm i wysokość od osi do podłoża 31,6cm
Obecnie mam 18" 235/45 co daje średnicę koła 66,9cm i wysokość od osi do podłoża 33,45cm
Różnica w prześwicie to ok. 1,85cm. Dobrze liczę?
Niby nic, a jednak jest ogromna różnica. Na 16" musiałem uważać na wszystko co wystaje z drogi, wiele razy szurałem płytą i wjeżdżałem gdzieś z duszą na ramieniu. Na 18" jest komfort, nierówności wybiera znacznie lepiej, prowadzi się pewniej, wspomaganie wbrew pozorom nie pogorszyło się, spalanie jeszcze nie wiem (zakładam, że będzie gorzej bo guma stawia wiekszy opór).
Generalnie przesiadka z 16" na 18" zdecydowanie na plus, zarówno prowadzenie jak i komfort. Zawieszenie mam standardowe, nie Ti.
Co do sprężyn, czarny eibach obniża o 30-35mm (przód), więc alfa stałaby niżej niż wcześniej na 16. Totalna tragedia, auto nie do jazdy. Jak wy to robicie?Czy może mam błąd w obliczeniach lub naprawdę zły stan dróg w Krakowie (co poniekąd jest prawdą)?
Pozdr
Ostatnio edytowane przez kaamien ; 21-10-2022 o 11:12
Miałem eibacha w 3.2. Na płaskiej drodze miodzio, choć czuć, że auto zdecydowanie bardziej sztywne. Kwestia przyzwyczajenia.
Ale jak wspomniałeś, na dziurawych drogach robi się słabo. Nie wspomnę (mieszkam na prowincji), że był okres w zimie, kiedy miałem problem pojechać autem gdzieś dalej z domu - kiedy opady śniegu były obfite, a drogi kiepsko odśnieżane. W najniższym punkcie, a w 3.2 jest to wspornik wydechu, było 5.5 cm od podłoża.
- - - Updated - - -
Teraz mam standardowe zawieszenie i ani myślę obniżać. A zastanawiam się coby na wiosnę zapodać koło 18".
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Jest bardzo dobrze![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
W każdym moim aucie jest eibach, w 159 na zime mam 17" i nie odczuwam dyskomfortu jeśli chodzi o przycieranie. Wszędzie wjeżdżam tam gdzie chce, koleiny jak pada śnieg też nie przeszkadzają. Już bardziej odczuwam niski przód w bravo żony z eibachem bo tam zdarzy się przytrzeć wahaczem na policjantach czy dziurach jak się za szybko wjedzie.
Witam, kupiłem 159 JTDm 170km rok 2010 TI. Felga 19 opony letnie 235/40. Chce kupić wielosezonowe i mam okazje dostać ale 235/45 Pirelli w dobrej cenie. Pytanie czy profil 45 da radę w obniżonej TI ???
Witam!
Też jestem zmęczony przez walkę OE 16" z warszawskimi drogami.
Chcę 18x8 5x110 ET41 jak zalecono ale o ile możliwe lekkie.
Ma ktoś coś do sprzedaży czy polecenia?
Miał ktoś na Brerze felgę 19 x 9 z oponą 235/40/19 i ET 25 ? Pytanie czy nie będzie za mocno wystawać i piachem z kamieniami po aucie rzucać?
Mógłby ktoś na szybko pomóc mi w pewnej kwestii odnośnie spasowania felg? Zakupiłem felgi tomason tn9 18x8,5" 5x112 ET 45 i zastanawiam się czy podejdą pod alfę 159 bez dystansów (tak, wiem że trochę za późno na takie przemyślenie ale cóż...). Muszę na szybko kupić śruby pływające, bo te które dostałem od poprzedniego właściciela mają za małą średnicę. Rozmiar śrub to M14 1.5x28, tak? Jeśli dystanse będą konieczne to jakie? I jakie później śruby do nich?
Będę bardzo wdzięczny za szybką pomoc. Dzięki.