Witam, czy zainstalowanie takich chlapaczy https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo...let-7762903008 na okres zimowy będzie miało pozytywny wpływ na ochronę przedniej części progów przed korozja ? Często przyczepia się tam śnieg z solą.
Witam, czy zainstalowanie takich chlapaczy https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo...let-7762903008 na okres zimowy będzie miało pozytywny wpływ na ochronę przedniej części progów przed korozja ? Często przyczepia się tam śnieg z solą.
BYŁY:
Fiat 126 p, 1986;
VW POLO II, 1.0, 1988;
Seat Ibiza 1.2 system Porsche, 1991;
Audi A4 1.9 TDI, 1996;
Renault Megane 1.9 DCi, 2002;
Ford Focus I 1.8 TDCi, 2003;
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDm, 2007
Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS + LPG, 2007 Rubino
Alfa Romeo MITO 1.4 TB MA 135 KM TCT + LPG, 2010 Rosso
JEST:
Fiat QUBO 1.4 77 KM LPG 2014 r.
"Ludzie żyją stereotypami - ja jeżdżę Alfą!"
Mam oryginalne chlapacze i moim zdaniem jedyna ich zaleta to ochrona przed ścieraniem i uszkodzeniami lakieru przez brud wypadający spod kół. Jeśli lakier na progach jest już naruszony to korozja będzie postępowała pod chlapaczem, a nawet będzie miała lepsze warunki rozwoju, ponieważ pod chlapaczem dłużej utrzymuje się wilgoć (a zimą sól). Według mnie chlapacze warto zastosować, ale trzeba często wypłukiwać spodnich brud, najlepiej po ich zdjęciu, bo inaczej na wiosnę będzie niespodzianka w postaci rudej. Przed założeniem wato krawędź błotnika dobrze oczyścić i zabezpieczyć grubą warstwą wosku, konserwacji, wazeliny itp., a jedyny problem to chęci do takiej zabawy. Obowiązkowo po każdej zimie trzeba je zdemontować oraz oczyścić krawędź błotnika i ewentualnie zabezpieczyć uszkodzenia, a na lato lepiej je zdemontować z powodu wątpliwego uroku.
Dzięki za odpowiedzi. Właśnie w tym miejscu gdzie przyczepia się śnieg pojawiły się już ogniska korozji wiec nie ma chyba sensu zakładać tam chlapacza. Po wiośnie trzeba to oczyścić, zabezpieczyć i chyba dopiero przed następna zima założyć.
Witam, ja walczę ze sobą czy zakładać chlapacze na przód i znalazłem jeszcze coś takiego. Najbardziej zależy mi na ochronie właśnie początku progu, i tylnych nadkoli. Wiem, że to z linku poniżej nijak nie chroni przed brudem na drzwiach i obijaniem nadkoli, ale w połączeniu z foilią ochronną na tych drugich może by dało radę? Co myślicie, załozenie tego pomoże chociaż ochronić kant progu bo trochę drogo jak za takie tycie dwa kawałki gumy :/
https://allegro.pl/oferta/dedykowana...59-10927605560
To taki kompromis. Jak zauważyłeś, ochroni tylko próg. Jeśli ma chronić lepiej to tylko fartuchy.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ja mam takie. Tanie, ale jakościowo całkiem dobre.
https://allegro.pl/oferta/chlapacze-...szt-9879059772
Instalowałem u siebie w Brerze, w lutym, tylko dałem więcej wkrętów, po 4 na chlapacz. Wkręty i podkładki dałem malowane dla lepszej odporności korozyjnej, żeby można je było później wykręcić.
Chlapacze wyglądają nawet spoko tzn. pomimo dużych rozmiarów nie rzucają się w oczy. Co najważniejsze bardzo dobrze spełniają swoje zadanie. Ochlapań po bokach auta i na tylnym nadkolu jest o 90% mniej niż wcześniej. I to pomimo tego, że koła mam dosyć szeroko, bo mają założone dystanse 20 mm.
Mam Brerę dosyć nisko osadzoną i czasem tylko na "śpiących policjantach" czuję że coś przytrze o chlapacz, ale nic się z nimi nie dzieje.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Mam i ja. Droga do garażu rozkopana, co umyję samochód to całe drzwi schlapane. Musiałem więc lekko oszpecić alfę, ale to moje daily więc musi być praktyczne. Trochę musiałem naciąć chlapacz aby dobrze wyglądał, ale po krótkim teście widać że syf nie leci na drzwi. Jest bardzo dobrze. Montaż na czarnych klipsach do papieru i na 4 małych śrubach wkręconych do nadkola.
![]()