Temat: Korekty wtrysków

  1. #2261
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Możesz na próbę zaślepić EGR całkowicie.
    Dalej przyda się pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #2262
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    koledzy a moze byc ze mam wtryski włozone od innego auta,bo po numerze wtrysku jakie mam to wyskakuje mi tylko alfa 147 i opel.ja mam alfe 159 1.9jtd 8v. nr wtrysków 0445110276

  3. #2263
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    @maciek2 masz od 147 w 159 1,9JTDm 8V mam wszystkie 0445110244 i takie z tego co się dowiadywałem powinny tam być.


    A teraz pora na mnie Zwracam się z prośbą o pomoc w interpretacji korekt wtrysków. Auto zagrzane do temp roboczej po trasie, pomiar na wyłączonych światłach radiu itd.

    Po podpięciu się pod ECU zauważyłem, następujące korekty:
    -0,18 -1,06 0,56 0,63 na luzie
    -0,70 -0,27 -0,47 1,45 na luzie trzymając na 2,5 tyś. obr.

    Oraz fakt, że DPF wypalał się 200 km temu przy średniej (450km), zapchanie pokazywało aż 107%. Wykonałem procedurę wypalania z komputera i wartość spadła do 69% zapchania po zakończeniu procedury.
    Korekty po tym zabiegu i odczekaniu ok. 10 min wyglądały następująco:

    0,07 -0,83 0,30 0,44 na luzie
    -0,16 -0,70 -0,01 0,88 na luzie trzymając na 2,5 tyś. obr.

    Udałem się w trasę i zauważyłem, że podczas jazdy korekty wyglądają najczęściej następująco:
    -0,87 -0,3 -0,38 1,66
    lub
    -1,64 -0,16 -0,46 2,27

    po przejażdżce wykonałem jeszcze raz test na luzie, wynik:
    -0,08 -0,97 0,44 0,61
    i trzymając obroty na 2,5 tyś:
    -0,7 -0,74 0,2 1,27

    Który zatem wtryskiwacz tutaj szwankuje? Czy takie odczyty zapchania DPF świadczą już o jego końcu? Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 05-01-2017 o 19:36

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

  4. #2264
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Czy wiesz, ze po wymuszonym wypalaniu DPF zaleca się wymianę oleju? Miliony razy powtarzane, ze wymuszone wypalanie DPF to ostateczność i katorga dla silnika ale widać niektórzy nadal swoje... Co do wtrysków wygląda na przytkany 4 ale na 100% nigdy nie wiadomo.

  5. #2265
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Zapchanie 107% to już chyba trochę ostateczność

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

  6. #2266
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nie, ostateczności to wyświetlenie błędu i brak automatycznej inicjacji wypalania ale skoro wiesz lepiej...

  7. #2267
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    To w poniedziałek wymienię olej, w czym problem

    A dlaczego stawiasz na 4 wtrysk a nie na 2? Wydawało mi się że to ujemna korekta świadczy o laniu wtrysku przez zapchanie

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

  8. #2268
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Poczekaj bo na dniach załączy Ci się jeszcze raz prawidłowe automatyczne wypalanie DPF, które zawsze następuje niedługo po wymuszonym.

    Zapycha się końcówka i wtedy wtrysk podaje za mało i korekta jest na plus ale ogólnie jest loteria z wtryskami może być zatkany, a może się zacinać i lać. Po samych korektach nie dojdziesz, pozostaje wymontowanie wtrysków i danie do sprawdzenia albo zamiana miejscami w celu ustalenia, który jest wadliwy. Póki na jałowych korekty są ok i silnik chodzi równo bym się tym nie przejmował czasem pod obciążeniem korekty się rozjeżdżają i większość nawet tego nie zauważa bo na jałowych jest ok.

  9. #2269
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    czyli wtryski od 147 nie mogą byc w 159

    - - - Updated - - -

    a woplach są te wtryski ztymi numerami

    - - - Updated - - -

    chyba ze mam juz silnik z opla hehehe

  10. #2270
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Po samych korektach nie dojdziesz
    Oczywiście, że dojdziesz Trzeba tylko nieco wprawy w ich odczytywaniu oraz ogólną wiedzę nt. stanu silnika. Przez forum nie da się tego stuprocentowo zdiagnozować, co innego gdy mamy silnik przed oczami.
    Tak czy inaczej [MENTION=39888]jaco[/MENTION] korekty masz w porządku. Niepotrzebnie tylko zmolestowałeś silnik serwisową procedurą wypalania. Jeździsz przeważnie po mieście?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory