Panowie, chciałbym ostatecznie wyjaśnić pewną ważną kwestię związaną z korektami. Czy podczas jazdy korekty pokazywane przez Multiecuscan są wiarygodne, czy nie brać ich pod uwagę? A może są one wiarygodne tylko do pewnych obrotów? Jak wiadomo, korekty mają na celu korygować nierównomierność obrotu wału korbowego na biegu jałowym (wibracje itp). U mnie na biegu jałowym (silnik rozgrzany) korekty nie przekraczają 0,5mm3/w, tymczasem podczas jazdy przy 1,6 tys. obr./min. korekta na wtrysku IV dochodzi do 2,5mm3/w, a przy 2 tys. nawet do 3mm3/w. Ciekawe, że ta spora korekta dotyczy wyłącznie jednego i tego samego wtryskiwacza (IV cyl.). Chcę jeszcze w kwietniu zrobić porządek z wtryskami dlatego dla pewności chciałbym prosić kogoś kto ma na 100% zdrowe wtryski o wrzucenie do tematu loga dynamicznego z jazdy dla porównania. Z góry wielkie dzięki![]()
Przerabiałem ten temat u siebie - też miałem w miarę ładne korekty na jałowym a pod obciążeniem rozjazdy były kosmiczne. Regeneracja nic w tym zakresie nie dała, dopiero 5 nowych wtryskiwaczy załatwiło sprawę. Przy okazji wyszła nieszczelność kolektora dolotowego.
Teraz nawet przy pełnym bucie korekty nie przekraczają 0,5
Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.
Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że zakupu nowych wtrysków uniknę. U mnie bardziej niż nieszczelność bardziej prawdopodobne będą niewłaściwy luz zaworowy lub nieco styrana dwumasa. Mimo 246 stron tematu są to raczej słabo wyjaśnione kwestie. Przydałoby się swego rodzaju kompendium wiedzy w temacie samodzielnej diagnostyki wtrysków, podwieszone na pierwszej stronie tematu. Czyli:
1. Czym jest korekta wtrysku w silnikach Multijet, kiedy się nimi zainteresować (objawy) oraz jak poprawnie sprawdzać korekty programem MES/AlfaOBD
2. Jakie są dopuszczalne korekty dla silników Multijet
3. Jak interpretować dodatnie oraz ujemne korekty i czy korekta danego wtrysku oznacza jego niedomaganie, czy niedomaganie sąsiedniego wtrysku
4. Jakie są główne i pośrednie przyczyny powstawania korekt
5. Próba przelewowa "Krok po kroku" - analiza przykładowych wyników
6. Wtryski. Nowe, regenerowane z alle czy regeneracja? Za i przeciw
7. Serwisy wtrysków czyli gdzie się udać żeby zrobić dobrze i nie przepłacić
Jeśli ktoś miałby wiedzę jak i ochotę takie kompendium stworzyć byłoby super. A wracając do mojego przypadku, myślę, że zacznę od regulacji luzu, następnie przekładka wtrysków na próbę.
Ostatnio edytowane przez Casio ; 03-04-2017 o 06:27
Ja byłem na regulacji luzów w piątek, mam 159kkm przebiegu i luzy nie były nigdy regulowane. Po sprawdzeniu luzów okazało się, że są idealneWięc nie wiem, czy jest sens.
Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.
Ja już trochę miałem z tym przejść więc Ci pomogę tyle ile umiem:
Z tego co mi wiadomo korekta wtrysku jest to korekta dawek paliwa wtryskiwanych przez wtryskiwacz, i jest ona dobierana na podstawie zachowania silnika po wtrysku dawki pilotażowej. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli nie mam racji.
Korekty sprawdzamy na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej i wyłączonymi wszystkimi odbiornikami elektrycznymi. Na jałowym a następnie pod obciążeniem. 1800 obrotów na czwartym biegu, i dynamicznie przyspieszasz aż do 4 tysięcy obrotów. Nie wciskaj gazu w podłogę - wtedy korekty po prostu się zatrzymują.
Takie same jak dla wszystkich - na jałowym powiedziałbym, że do +-1 lub 1,5 są ok. Chociaż u mnie były takie korekty a pod obciążeniem zaczynały się problemy.
Ciężko powiedzieć, jest za dużo zmiennych i różne są przyczyny. Dodatnia korekta najczęściej oznacza przytkanie wtrysku, ale również może być rekompensatą lejącego wtrysku sąsiedniego. Najlepiej o tym się przekonasz zamieniając je miejscami i sprawdzając czy korekty idą za wtryskiem. Albo rzucając wtryski na stół.
Jeżeli chodzi o główne przyczyny wysokich korekt:
Najczęśniej to niedomagające wtryski (przytkana końcówka, przytarty wtrysk), problemy z kompresją cylindrów, niedomagająca pompa wysokiego ciśnienia, zanieczyszczenia w układzie, uszkodzone podkładki wtryskiwaczy.
Pośrednio może być:
Nieszczelny dolot, padająca dwumasa, słabej jakości paliwo, uszkodzona wiązka elektryczna, zapychający się DPF, przestawiony rozrząd.
Z własnego doświadczenia powiem tak - lepiej chyba nowe. Można je dostać już w tak atrakcyjnych cenach na tę chwilę, że jest to naprawdę niewiele drożej niż regeneracja, a masz pewność. U mnie na przykład regeneracja nie przyniosła żadnych rezultatów i były to tylko pieniądze wyrzucone w błoto. Tym bardziej, że u Ciebie są tylko 4 wtryski więc oszczędność na regeneracji jest jeszcze mniejsza.
Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.
Dzięki za ten wpis. Ja sporo nt. korekt już wiem, bo są to kwestie poruszane tutaj co kilka stron. Brakuje jednak pełnej wiedzy (niuansów) w tym temacie, dlatego zaproponowałem aby takie kompendium wiedzy na temat korekt wtrysków w naszych silnikach stworzyć. Mam nadzieję, że się to uda i moderator składając to wszystko w jedną całość podwiesi to w pierwszym poście tematu.
Co do punktu 1 i objawów nieprawidłowej pracy wtrysków dorzucę od siebie, że w moim przypadku są to:
a) czasami lekko nierówna praca silnika po odpaleniu - na słuch, nie do wyłapania na obrotomierzu
b) spora korekta na zimnym silniku (tak, wiem - sprawdza się na rozgrzanym)
c) gryzący zapach spalin (zwłaszcza zimą) będący prawdopodobnie efektem nieprzepalonego do końca paliwa
d) spora korekta na jednym z wtrysków podczas próby dynamicznej (pedał wciśnięty w 30%)
e) nieznacznie zwiększone spalanie
f) zauważalne przydymianie w górnym zakresie momentu obrotowego (wyłapane na hamowni)
g) drgania silnika na biegu jałowym; im cieplejszy silnik tym drgania mniejsze
Poza tym, brak większych problemów z odpalaniem silnika czy to latem czy zimą. Spalanie w trasie przy dziadkowej jeździe to przy ekstremalnym ekodrivingu 4,5L/100. Jazda w średnio zakorkowanym mieście w godzinach szczytu to dwa razy więcej. I co ważne - auto nie kopci.
Co do punktu 4 i pośrednich przyczyn takich jak chociażby dwumasa objawami mogą tutaj być tzw. korekty wędrujące z cylindra na cylinder. U mnie coś takiego występuje czasami na biegu jałowym, kiedy to po odpaleniu zimnego silnika rośnie w oczach korekta na I cyl. Kilka dni później ta sama sytuacja, ale na cyl. 2. Czy to faktycznie dwumas tak rozrabia, nie mam pewności. Chciałbym to jakoś zweryfikować bez rozbierania połowy auta.
Punkt 6. Ja chyba jednak zdecyduję się na regenerację w warsztacie z pozytywnymi opiniami znalezionymi w sieci. Mam już 3 takie miejsca. Ceny mniej więcej zbliżone.
Podsumowując. Przyczyną korekt w przypadku mojego silnika może być zarówna sam stan wtryskiwaczy jak i niewłaściwy luz zaworowy, ewentualnie lekko niedomagający dwumas. Cóż, 10 letni diesel...
Witam, co myslicie o takich korektach w 159 1.9 jtdm 150
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Myślę że są jak naj bardziej okii z 70% użytkowników tez by takie chcialo mieć; )
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Zrób parę baków na 2T (wątek na forum) to powinny być jeszcze lepsze![]()
Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.