Tak w poduszkach jest olej.
Tak w poduszkach jest olej.
A propros stuknięć to nagrałem pewien filmik, bo nie daje mi to spokoju - czy podczas wciskania sprzęgła to łupnięcie/puknięcie jest normalne ? Czy to nie jest wina poduszek ? Filmik nagrałem podczas ruszania do przodu oraz cofania. (ale stuk jest też podczas jazdy np. na 3ce i przy wciśnięciu sprzęgła jest puknięcie) https://www.youtube.com/watch?v=iS_rf-2ndc0
Ostatnio edytowane przez AlfaLorenzo ; 16-01-2015 o 00:15
Film oznaczyłeś jako prywatny
Tak czy inaczej, u mnie nie ma żadnych dźwięków. Jedynie wyczuwalny jest moment załączania napędu po puszczeniu sprzęgła. Kwestia wyczucia mechanizmu i da się z tym żyć![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Myślałem o tym, ale mam trochę wątpliwości. Zgodnie z opisem
Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:
1) hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu,
2) drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia
3) nierówna, przerywana praca silnika,
4) wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów,
5) szarpanie auta przy ruszaniu,
6) brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów
ja mogę tylko potwierdzić 4 punkt, choć to też dziwne, bo jestem po wymianie łożysk i dyfra i skrzynia chodzi płynnie, brak haczenia, rzężenia itp.
Czy poduszki też powodują takie stuknięcia ? Być może coś z samym sprzęgłem.
ja wymieniałem dwumas na nówkę sachs (sprzęgło zostało stare ale czy sprzęgło może stukać?), mechanizm różnicowy (używkę) a w listopadzie dałem skrzynie do regeneracji i nadal mam te stuki, sądzę że to między trybami w skrzyni jest luz i przy kasowaniu powoduje stuk, jak kupowałem mechanizm różnicowy to kupiłem razem z tym kołem koronowym i te koło było w lepszym stanie niż te moje, szkoda że zdjęć nie porobiłem
z drugiej strony spec od skrzyń mi mówił że skrzynia nie wygląda źle i wymienił dwa łożyska i jakąś przesuwkę synchronizatora.
AlfaLorenzo też regenerował skrzynie , dlatego sadze że to nie wina łożysk w skrzyni
nagrałem kolejny filmik
4 bieg przy podniesionych kołach dodawanie i odejmowanie gazu
https://www.youtube.com/watch?v=1byJrFib6Bc
https://www.youtube.com/watch?v=hubzxw5MBFU
Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 26-01-2015 o 19:08