poproszę o jakieś wskazówki jak to sprawdzić![]()
poproszę o jakieś wskazówki jak to sprawdzić![]()
Wizualnie - wykręć, obejrzyj pod kątem brudu/opiłków.
Gdy auto będzie zimne podłącz tester (najlepiej MES, który umie wykresy rysować) i loguj parametr otwarcia zaworu regulatora ciśnienia oraz obrotów silnika. Możesz zauważyć nieprawidłowość w pracy regulatora.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
ok Dziękuję
rano chodziła jak szwajcarski zegarek Teraz chciałem wjechać do garażu i znów szarpie i zgasła![]()
zapomniałem zapytać Chodzi o regulator w pompie czy na listwie bo są chyba 2
Ostatnio edytowane przez Daniel75 ; 14-08-2016 o 15:12 Powód: pomylka
Sprawdź oba![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
W moim 8 zaworowym mJTD'ku też mam po odpaleniu zimnego silnika problemy z nierówną pracą. EGR zaślepiony, błędów brak, korekta na 1 wtrysku zaczyna rosnąć do 2mm3/w. Po kilku przygazówkach i lekkim rozgrzaniu silnika korekta stabilizuje się. Mam podejrzenie, że nierówna praca spowodowana jest zużyciem dwumasy, bo słychać delikatne nieregularne stuki po odpaleniu znikające po wciśnięciu sprzęgła lub rozgrzaniu silnika. Co o tym myślicie? Postaram się jeszcze zlogować ten regulator.
Hello
ja mam pytanie o pasek alternatora jakiej firmy polecacie
w kwietniu miałem regenerowany alternator i miałem nowy pasek
od kilku tygodni zauważyłem że z rana jak coś piszczy podejrzewam pasek alternatora
zaczynają falować obroty silnika jak coś przestaje piszczeć to obroty są równe
stąd podejrzewam pasek alternatora no raczej nie koło pasowe;p
jaki pasek polecacie?
Conti?
Dayco?
SKF?
Witam, mam także problem z nierówną pracą silnika, otóż gdy temperatura wynosi ok 15* na zewnątrz to podczas delikatnego przyśpieszania raz na jakiś czas zatrzęsie budą(dwumasa i sprzęgło nowe), tak jakby chodziła na 3 cylindrach, problem znika po osiągnięciu temperatury 90*. Taki problem miałem może z 2/3razy w ciągu ostatnich 3tygodni, teraz rodzi się pytanie dlaczego tak się dzieje ? Do głowy mi przychodzi wina filtra paliwa(odkąd mam alfe od kwietnia to nie robiłem tego a nie wiem kiedy był ostatni raz zmieniany, chciałem zrobić to przed zimą), jakaś świeca żarowa jest przepalona ? Może problem leży po stronie egr lub czujnika temperatury ? Wtryskiwacze mają korekty ok. Chodzi o alfe 159 2.0jtd 125kw.
Też mam 2,0 125kw i ten sam problem.
Spróbuj wypiąć wtyczkę od EGR'a i zobacz jak auto wtedy jeździ.