Co do wad i zalet wywalenia klap, robiłem to sam osobiście z tatą w moim poprzednim 159, operacja czasochłonna, zaspawanie dziur po klapach 20zł u znajomego, wykonalne i dużo tańsze niż kupno kolektora, rok przelatało bez problemów.
Zalety:
- nie urwą się i nie wpadną do silnika
- po zaspawaniu jest znacznie mniejsza szansa na powstanie nieszczelności w kolektorze
Wady:
- BRAK ( chyba, że na prawdę sporo roboty, na wyjmowałem CR, zrobienie ściągacza w domowych warunkach też trochę zajęło.)
co do parametrów silnika na pewno nie ma wpływu, a na pewno nie wyczuwalny, ja nie miałem zbyt brudnego kolektora ale auto z niskim przebiegiem, mimo to go wypolerowałem, różnice pewnie odczują Ci którzy mają sporo nagaru i przy wycinaniu klap czyszczą, lub kupują nowy "czysty" stąd pewnie te odczucia o wzroście mocy![]()