Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Podłączenie zwrotnicy

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie Podłączenie zwrotnicy

    Witam

    Kupiłem nowe głośniki do dzwi przednich odseparowane 2Ohmowe ze zwrotnicą i zastanawiam się jak podłączyć zwrotnicę. Dodam ze mam DSP i pytanie: w którym miejscu kabel głośnikowy rozdziela się na dwie cześci (tweeter i woofer) bo po wyjęciu i częściowym demontarzu panelu drzwi widać juz dwa kable a ze wzmacniacza wychodzi jeden.

    Zastanawiam się czy zmostkować je w drzwiach i podłączyć jako wejście sygnału do zwrotnicy czy koniecznie szukać miejsca gdzie się rozdzielają i tam wpakowac zwrotnicę.

    Do zwrotnicy wiadomo wchodzi jeden kabel dwużyłowy a wychodza dwa (na tweeter i woofer)

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Fabrycznie do DSP głośniki w drzwiach są 4Ohm i szeregowo podłączone z tweeterami. Co daje sumarycznie obciążenie na kanale DSP 2Ohm. Jeżeli Ty montujesz głośniki 2Ohm to musisz faktycznie użyć zwrotnicy. Tak więc nie masz wyjścia tylko kabel z drzwi wpinasz na zwrotnicę. Nie znajdziesz osobnych do tweetera

  3. #3
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    wydaje mi sie ze ori kabel na tweeter ma cale pasmo wiec mozesz sie pidlaczyc pod obojetnie ktory ale wygodniej chyba pod kabel od woofera. i ze zwrotnicy soobie rozdzielisz, ori tweeter ma chyba kondensator w obudowie.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    głośniki w drzwiach są 4Ohm i szeregowo podłączone z tweeterami. Co daje sumarycznie obciążenie na kanale DSP 2Ohm
    Jeśli już to równolegle. Szeregowe połączenie dałoby mu 8Ohm. A tak wychodzi piękne 2Ohm.

    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    ori tweeter ma chyba kondensator w obudowie.
    Kondensator służy do odseparowania niskich częstotliwości. Działa jak swojego rodzaju zwrotnica.

    @Kamko25 Co do podłączenia zwrotnicy, to wpakuj ją na obojętnie który kabel.
    Poniżej kawałek schematu:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	126
Rozmiar:	53.8 KB
ID:	108433
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Czyli bez znaczenia jest to czy wejście do zwrotnicy podepne pod kabel zasilający tweeter czy woofer tak? a potem już za zwrotnica rozdzielam na dół woofer i na górę tweeter - tak to zrozumiałem

  6. #6
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    danus o to mi chodzilo ze dzwiek nie jest "pociety" na kablu do tweetera, bo kondek jest w tweetku. Dlatego obojetnie ktory kabel bo obydwa maja pelne pasmo.

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak, równolegle popieprzyło mi się.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Podłączyłem tak jak podpowiedzieliście i różnica nie jest wielka....jest porażająca!!!!!! Kupiłem zestaw głośników odseparowanych w przednie drzwi JBL GTO 609C za 450zł. Do tej pory nawet z DSP brakowało mi średnich i wysokich tonów. Dźwięk był słyszalny tak jakby ktoś mówił z 10 metrowej studni mając reklamówkę na głowie... Faktycznie głośniki montowane razem z DSP sa lepsze od zwykłych fabrycznych, ale to i tak gówno w porównaniu do przyzwoitych głośników odseparowanych dostępnych dzisiaj na rynku. Jestem zszokowany różnicą dzwięku.

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar dawideksl
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,5 V6 Sportronic
    Postów
    172

    Domyślnie

    Czyli jak rozumiem masz dsp i zmieniłeś po prostu głośniki w przednich drzwiach, tak? głośniki w półce masz dalej aktywne? Powiedz czy podmiana tych głośników to plug&play? (wymiary)?

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Tak mam DSP i zmieniłem tylko głośniki w przednich drzwiach, głośniki w półce są cały czas aktywne.

    Te głośniki które ja kupiłem (JBL) pasują niemalże idealnie. Woofery na dół wchodzą bez żadnych dystansów - nawet otwory na śruby są identyczne jak w ori, jedyne co to trzeba delikatnie podciąć dwa kawałeczki plastiku w otworze na głośnik bo magnes jest szerszy niż w ori ale to minuta roboty. Do tweeterów również trzeba podszliować pilnikiem delikatnie ori otwór i wchodzi na ciasno bez problemu. Zwrotnica natomiast idealnie mieści się za tapicerką drzwi po prawej stronie od klamki. Jest ciasno spasowana i super się trzyma.

    Miałem wrażenie że te 2Ohmowe głośniki są wręcz dedykowane do 166.

Podobne wątki

  1. [145] Luz sworznia na zwrotnicy
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 06-03-2016, 17:57
  2. Błąd ABS i VDC po wymianie zwrotnicy.
    Utworzone przez lens w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 10:22
  3. Wymiary zwrotnicy
    Utworzone przez Integralle w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-07-2013, 22:20
  4. Tulejka zwrotnicy
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 12:22
  5. Tuleje zwrotnicy tył
    Utworzone przez AjRomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 21:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory