Panowie proszę o radę ,ostatnio zauważyłem że gdy auto się rozgrzeje do momentu załączenia wentylatora chłodnicy to słychać głuche pukanie nie metaliczne z silnika ,jak dodam gazu to cichnie,dzieje się tak tylko na dobrze rozgrzanym silniku.
Panowie proszę o radę ,ostatnio zauważyłem że gdy auto się rozgrzeje do momentu załączenia wentylatora chłodnicy to słychać głuche pukanie nie metaliczne z silnika ,jak dodam gazu to cichnie,dzieje się tak tylko na dobrze rozgrzanym silniku.
Kolego przyczyn może być tak dużo, że po takim poście to tylko wróżenie z fusów albo tarota.
Napisz chociaż z których okolic wydobywa się to stukanie.
Może to być napęd pompy oleju, luźny element, coś w wydechu i tak dalej można wymieniać.
Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T
Ewidentnie słychać to z samego silnika .Za€ważyłem też że jak wyjmę wtyczkę z 4,5, lub 6 cylindra to przestaje pukać ,a gdy z 1,2,lub3 stuka nadal puka.
może zawory trzeba wyregulować?
Skoro z okolic silnika i skoro z tego co piszesz stukanie dochodzi z cylindrów? to może tam jest jakiś problem?
może trzeba ściągnąć głowicę i będziesz widział więcej?
Mógłbyś sie pokusić o dodanie filmiku wtedy ktoś kto ma pojęcie mógłby powiedzieć więcej
Co Ty wypisujesz Konradpo zdjęciu zapłonu przecież zawory się nie unoszą
![]()
Szczerze to nie wiem co to może być. Widać mario zadał sobie dużo trudu żeby odpalić auto ze zdjętymi fajami na tylnej głowicy. Jeżeli stukanie ustępuje po odcięciu zaworu na garze to jedyne co mi przychodzi do głowy to spalanie stukowe. Nie słyszałem w busso o takim przypadku (żeby się pojawiło spalanie stukowe) ale nigdy nie wiadomo. Jak się nie mylę jest czujnik spalania stukowego ale kurde nawet nie wiem gdzie
A pod kompa podłączyć auto możesz? Masz kabel? Co sonda pokazuje?
Też Marek o tym pomyślałem, ale to by było bardzo dziwne. Rozrząd źle ustawiony?
Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T
Nie wiem, szczerze to się z tym zjawiskiem nie spotkałem od pradawnych czasów szkołyniekoniecznie rozrząd przestawiony. Może z jakiś powodów dostaje iskrę w nieodpowiednim momencie....
Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 23-09-2013 o 08:16
Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T
V6 ma hydrauliczną kasację luzu zaworowego (tzw. szklanki). Regulacja polega na wymianie.Napisał konrad251
Jeśli udzielasz porad to wypadałoby żebyś miał chociaż minimalną wiedzę na temat budowy silnika z zapłonem iskrowym. Zawory pracują na cylindrze tak samo bez względu na to czy zapłon jest podłączony lub odłączony. Tak samo w przypadku wtrysku. Jestem pewien, że w Twoim V6 spalanie stukowe występowało tylko o tym nie wiesz. Komputer nie informuje o tym w postaci błędu. Po prostu ECU po wykryciu spalania stukowego opóźnia kąt wyprzedzenia zapłonu do momentu jego ustąpienia. Przyczyną takiego spalania może być złe paliwo, uboga mieszanka, zbyt duża temperatura w cylindrze. Czujniki umieszczone są pomiędzy głowicami w przypadku V6. Dostęp okrutnie ciężki. Na szczęście się nie psują.
Uwierz mi, że jest widoczna różnica w kulturze pracy i osiągach. Słychać też brakujący zapłon z wydechu.Napisał marek230482
Ostatnio edytowane przez feecle ; 23-09-2013 o 10:04