Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Płyn wspomagania - Dexron 2 czy Dexron 3?

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie Płyn wspomagania - Dexron 2 czy Dexron 3?

    Jedno zrobiłem drugie padło. Dzisiaj wywaliło mi płyn od wspomaganie padło gdzieś z przodu pod zderzakiem od strony kierowcy obstawiam, że te przewody pod zderzakiem albo chłodnica oby nie. Generalnie sika jutro laweta i na warsztat. Kupilem dzisiaj na szybko atf dextron 3 i wlałem z pół litra na sprawdzenie gdzie leci. I teraz moje pytanie zostało mi pół litra tego dextrona 3 jutro po naprawie bym dokupił litr i go zalał czy kupić dextron 2 bo taki jest w kwitach ale czytałem że dextron 3 jest lepszy a nie było. Go jak alfa wyjeżdzała z salonu i dlatego w kwitach jest dextron 2. Co robic zalać dextron 3 czy dextron 2? Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ja bym nie cudowal.i lał 2.

    [C

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Tylko sie wacham bo w pierwszej alfie wymieniłem pompę zalałem mobilem atf 220 czyli dextron 2 i mi na mrozie łapało a dextron 3 jest rzadszy to może będzie lepszy.

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja lałem tak jak instrukcja przewiduje i nie mam żadnego problemu. Jeżeli chodzi o wyciek to strzelił Ci przewód do chłodnicy. Klasyka gatunku wystarczy wąż na opaski - sprawdzone.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Tak myśle jade na lawecie dojade to się okaże

    - - - Updated - - -


    Już po robocie Oczywiście przygody laweta zamarzła i ledwo dojechaliśmy Okazało się, że zwaliło wąż gumowy przy chłodniczce oleju myślałęm, że pękł a on tylko spadł. Ale przy dzisiejszych mrozach nie wyobrażam sobie nawet tej opaski skręcac na dworze więc i tak musiałem auto zwieść przynajmiej cały płyn udało się wymienić. Ale do rzeczy zastanawiałem sie czemu zwaliło ten przewód i mnie olśniło latem zmieniałem płyn wspomagania, pompa lekko wyła więc zalałem go polecanym przez sprzedawce płynem z uszczelniaczem od prestona niby zgodny z dextron 3 i dextron 2, troszke zostało mi w butelce i dzisiaj po niego sięgnąłem a tam... gęsty kiesiel maaasakra przestrzegam przed laniem tego syfu ciśnienia dostał i musiało puścić. Ostatecznie zalałem wspomaganie dextronem 3 od mobila, doszedłem do wniosku, że wole aby mi lekko ciekło w razie czego niz znowu wywaliło ten wąz(choć wydaje mi się, że to i tak jest to samo tylko bnapis zmieniony bo na gęstość to samo, kolor to samo, normy prawie to samo. Zachodze w głowę czemu na tym łączeniu węża gumowego i metalowego nie ma kołnierza, przewód jest gładki więc może się zssunać. chociaz dzisiaj to mnie pewnie uratowało bo jakby nie tamtędy uciekł płyt to by zapewne pompe wywaliło.Dzięki za odpowiedzi w temacie pozdrawiam

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie gadaj. Nic Ci nie wywali. Nawet jak ta domieszka jest gęsta to przecież tego się dodaje kilkanaście ml tak więc na objętości to kropla w morzu (jeżeli mówimy o tym samym uszlachetniaczu). Jeżeli jednak lałeś czegoś "aż tyle" to faktycznie nie było mądre
    Wywaliło Ci bo jakiś paproch źle zrobił połączenie. Fabrycznie te węże tam są zakute. Z obu stron. Skoro nie były to ktoś już to zmieniał na opaski. Ale i tak spieprzył. Bo fabryczne króćce do zakuwania mają kołnierz i zgrubienie na końcu. Wąż elegancko się nakłada i ściska opaską. Nic się nie zsunie. Po prostu ktoś zrobił u Ciebie fuszerę.
    Znam temat doskonale bo to przerabiałem. I to sam a nie słyszałem od mechanika.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    To nie jest dodatek. To jest płyn z dodatkiem juz więc tego było ponad litr w układzie cały był tym zalany wic jak to zgęstniało to pompa wytworzyła większe ciśnienie logiczne.

    - - - Updated - - -

    Ja tez to przerabialem w poprzedniej alfie tylko wtedy tam wąż pekł ale tez były opaski, tez na opaski to poskręcałem i alfa smigala do konca tak. Sam pisałeś, że to pęka więc normą jest, że są tam opaski. Zrobiło sie zimno guma się skurczyła poszło ciśnienie i wywaliło najsłabszym punktem w tym wypdaku własnie na tym łączeniu, szkoda tylko, że w takiej zimnicy bo musiałem targac furmanke i jeszcze grosik zapłacić za pomoc mechanika bo sam bym u siebie w garażu zamarzł

Podobne wątki

  1. płyn do wspomagania
    Utworzone przez tomasz777 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-11-2012, 16:00
  2. płyn wspomagania
    Utworzone przez michal9916 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-09-2012, 07:21
  3. Dexron II czy Dexron III do wspomagania??
    Utworzone przez kelpin w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-05-2011, 12:28
  4. Dexron II lub III do wspomagania
    Utworzone przez kbilski w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 10:29
  5. płyn wspomagania
    Utworzone przez tomekb w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-08-2010, 21:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory