Strona 2 z 14 PierwszyPierwszy 123456789101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 134

Temat: Słaba klimatyzacja - problem - słabo chłodzi

  1. #11
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    W 166 jest na osłonie pasa przedniego napisane ile czynnika.
    Tego to nie wiedziałem, lecz wiem jakie "cyrki" miałem ze 156, aby poprawnie wymienić czynnik i uzupełnić ponownie jego stan w dwóch mocno reklamujących się warsztatach... Każdy prawił mi co innego.

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ponieważ trzeba znaleźć kogoś kto się zna na klimatyzacji a nie tylko kupił maszynkę na wystawce....

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ryn/Gdańsk
    Auto
    166 2.5 V6 1999r.
    Postów
    2

    Domyślnie

    To może i ja opiszę moje przygody z klimatyzacją w 166. Autko zakupiłem w zeszłym roku na przełomie lipca i sierpnia. W momencie gdy kupiłem auto klimatyzacja raz chłodziła a raz dmuchała ciepłym. Po paru dniach pojechałem do znajomego sprawdzić klimę. Na nalepce, o której wspominał Marek zaznaczone było 500, w maszynie nic takiego nie można było ustawić. Po sprawdzeniu w internecie znaleźliśmy informację, że powinno być 700 i tak nabiliśmy. Sprawdzanie wyszło okej, klima szczelna. Teraz w kwietniu, któregoś cieplejszego dnia klimatyzacja okazała się być potrzebna i sytuacja z zeszłego roku się powtórzyła, klimatyzacja bardziej grzała niż chłodziła - cały czynnik poszedł w świat. Wizyta u znajomego, ściągnęło wszystko co zostało i nabiło nowy czynnik, nowy olej. Uruchomiliśmy klimę i było lepiej, lecz jeszcze nie to. Wracając do domu daliśmy klimatyzacji pracować i w pewnym momencie wyrzuciła błąd (air condition faulty - jeśli dobrze pamiętam) na ekranie i zaczęła chłodzić jak nigdy przedtem. Za parę dni przy ponownym używaniu klimatyzacji błąd znowu się pojawił, a klimatyzacja dalej super grzeje. Odnośnie syczenia, o którym wspominał Kobielczak, u mnie też ono występuje.

  4. #14
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Syczenie może być spowodowane ubytkiem lub zbyt małą zawartością czynnika chłodniczego w układzie.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał t0m3k Zobacz post
    wyrzuciła błąd (air condition faulty - jeśli dobrze pamiętam) na ekranie i zaczęła chłodzić jak nigdy przedtem
    To jest ogólny błąd systemu wentylacji kabiny. Wyskakuje często ze względu na problem z klapami (obieg wewnętrzny, ciepło/zimno). Jak nietrudno się domyślić, jeżeli wystąpi problem np. z klapą ciepło/zimno to nawet najlepiej działająca klima nie pomoże

    Jeśli chodzi o ilość czynnika to nie ma reguły w 166. Sam kojarzę dwie wartości: 700 i 750g, a być może jeszcze są inne opcje.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To że cały układ szwankuje nie musi mieć związku z źle funkcjonującym układem klimatyzacji. Dokładnie tak jak tomaz pisze. A jeżdżenie do "pseudo fachowca" i eksperymentowanie z ilością czynnika to jakieś nieporozumienie. To tak jakbym nie podpinał auta do komputera tylko na czuja zmieniał elementy
    Poza tym jak już wspomniałem. Dostępność i niski koszt zakupu takiej maszynki sprawia że 95% (jak nie więcej) serwisów klimatyzacji nie ma bladego pojęcia o budowie i działaniu układu. Ci wszyscy magicy nie potrafiący nic poza włączeniem start rozbawiają mnie do łez. Śmieszy mnie tekst w stylu "układ szczelny" po nabiciu a gość przyjeżdża co rok albo teksty w stylu "czynnik jest, jak nie działa to do elektryka". A nie potrafią nawet sprawności kompresora ustalić. Do czego wystarczy zdolność odczytywania manometrów.
    Przy problemach z klimą po jednorazowej wizycie u dobrego specjalisty powinno paść parę podstawowych informacji.
    1. Ile czynnika było w układzie.
    2. Jeżeli mniej niż powinno to czy nabił barwnikiem.
    3. Pomiar temperatury chłodzenia z kratek (kilka minut powinno dać temp nie większą niż 7-9 stopni)
    4. Ciśnienia układu po stronie tłocznej i ssawnej (diagnoza sprawności kompresora)
    5. Obdukcję ultrafioletem.
    6. Zaprosić za dwa, trzy tygodnie na ponowną diagnozę (kontrola czynnika i ultrafioletem).

    Jak gość któryś z tych punktów nie ogarnia to od razu mu podziękuj. A to dopiero początek jeżeli masz jakiekolwiek problemy z klimą.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Brzeżnica
    Auto
    156 1,9 jtd 115km ,166 3.0 1999 r,*166 2.4 JTD
    Postów
    193

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak marek pisze trzeba poszukać dobrego serwisu , ja jak pierwszy raz pojechałem gościu wcisnol tylko start i nabija po kilku minutach okazało sie mam dziurę w chłodnicy nie sprawdzil szcelności ani nic , teraz jestem po pelnym serwisie klimy u konkretnego gościa sprawdzone wszytko od spręzarki po zawór, chlodnice itp itd wszytkjie gumki wymnienione + filtr koszta za wszytko 500zł , klima chodzi elegancko , dzisiaj jade na sprawdzenie sam do mnie zadzwonil bo ja zapomniałem dobry serwis wszytko zrobi jak należy

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Wczoraj na przeglądzie Gazu - z ciekawości zagadałem do gościa w warsztacie - czasem nabija klimy.

    Pogadałem z nim - powiedział, że jest kilka opcji:
    - zużyta chlodnica
    - zapchany osuszacz
    - nieszczelność układ
    - zużyty kompresor.

    Nie mieliśmy dużo czasu, wiec jedynie powierzchownie mi sprawdził klime. Czynnika było bardzo mało - niskie ciśnienie. O dziwo - nieszczelności nie stwierdził.
    Umówił się ze mną na przyszły tydzien. Gruntowne sprawdzenie klimy - 100zł.
    Co ciekawe - naklejka pod maską z zeszłego roku pokazuje iż zostało dobite - 740gram czynnika o.O


    Gosciu mi powiedzial, to samo co napisał kolega wyżej. Na manometrach musi sprawdzić cisnienia i pobawić się tym wszystkim a nastepnie potem diagnozować gdzie lezy problem.
    Jak tylko znajdę chwilę i podjadę do serwisu - to dam znać.
    Ostatnio edytowane przez kobielczak ; 06-05-2014 o 12:06

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To zaczyna brzmieć rozsądnie, choć widzę że słono sobie ceni. Jednak lepiej zapłacić i mieć dobrze niż ciągle płacić bez skutku. Ale trzeba mieć o tym trochę pojęcia a nie tylko podłączać kable. Układ masz nieszczelny na pewno. Gorzej że jeżeli czynnik schodzi długo to namierzenie nieszczelności może potrwać z tydzień albo dwa (oczywiście auto nie stoi). Jak gość ogarnia co to manometr to już jest światełko w tunelu czekam na info co on tam wywęszył.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Ja wczoraj byłem u fachmanów od klimy.Było 390 gr a powinno według katalogów 700gr (według katalogu-166 do 09.2005).Wymienili olej,sprawdzili szczelność i hula dobrze.


    Cytat Napisał t0m3k Zobacz post
    To może i ja opiszę moje przygody z klimatyzacją w 166. Autko zakupiłem w zeszłym roku na przełomie lipca i sierpnia. W momencie gdy kupiłem auto klimatyzacja raz chłodziła a raz dmuchała ciepłym.
    Według instrukcji obsługi ICS-a klima raz się włącza raz wyłącza w trybie AUTO.Sama sobie przelicza według jakiegoś algorytmu-tak opisane w instrukcji fabrycznej,którą mam w języku polskim.
    Pzdr.

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja problem - raz chłodzi raz nie...
    Utworzone przez Stifer w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-06-2019, 15:55
  2. Klimatyzacja słabo chłodzi
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 21-07-2018, 11:07
  3. klimatyzacja chłodzi- nie chłodzi
    Utworzone przez SlaSH7 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-05-2015, 21:05
  4. Układ szczelny ale słabo/w ogóle nie chłodzi
    Utworzone przez ap2 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 20:44
  5. Klima nabita a słabo chłodzi
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory