Czyli nic kompresora nie rozłącza tylko gorące są rurki i nie chłodzi? A sprężarka cały czas pracuje?
Czyli nic kompresora nie rozłącza tylko gorące są rurki i nie chłodzi? A sprężarka cały czas pracuje?
Dzięki Marek że chcesz mi pomóc.
Tak dokładnie. Sprężarka cały czas działa, rurki robią się b.ciepłe, a klima nie chłodzi. Leci takie lekko ciepłe powietrze.
Jeden z majstrów dzisiaj rzucił podejrzenia na słabą wymianę ciepła i na tym się skoncentrował. Rzucił podejrzenia na czujnik ciśnienia klimatyzacji, bo stwierdził, że on nie daje informacji na wentylator aby włączyć drugi bieg wentylatora...(nie wiem na ile taka teoria jest prawdziwa).
Moim zdaniem to klęka kompresor. Ale jeszcze dzisiaj przedzwonię do znajomego popytać o te ciepłe rurki bo tu nie mam pewności. Jakie masz ciśnienia po stronie tłocznej i ssawnej? Pamiętasz?
Oj... to dzisiaj ci już tego nie powiem
Nie mam pojecia. Jedyne cisnienia to tak jak pisalem - w momencie kiedy działa klimatyzacja to wysokie cisnienie osiaga 10 barów, a niskie ~7 barów..
Wiatrak się nie załączy bo pierwszy bieg uruchamia się przy 15atm, drugi przy ok 20. Niskie ciśnienie jest za duże natomiast wysokie za niskie. Jeden przewód powinien być ciepły. Drugi zimny. Ja stawiam na zwrot rozprezny. Nie słychać w środku syczenia? A i jeszcze jedna sprawa, jeśli wiatrak się nie uruchamia to nie wlaczaj klimatyzacji. Jeśli ciśnienie by się zwiększyło, a wiatrak nie będzie pracował to zawór bezpieczeństwa puści i cały czynnik poleci w atmosferę i znowu trzeba będzie nabijać. Znajdź lepiej dobry serwis.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Kolego - cały czas słychać "syczenie".
Czuje, że jesteśmy blisko.
Co jest przyczyna tego syczenia? Ten zawór rozprężny? Jak się do niego dostać?
Ostatnio edytowane przez kobielczak ; 24-06-2014 o 08:49
Tak to zawór, masz winnego. W 156 jest na grodzi w miejscu gdzie się przewody skreca. W 166 niestety nie wiem.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
W 166 jest bardzo łatwy dostęp trzeba zdjąć podszybie i jest po lewej stronie od nagrzewnicy.
Super!
Bardzo dziękuje. W takim razie szukam zaworu rozpreżnego do Alfy 166. Czy ktoś ma może schemat gdzie on się znajduje i jak do niego się dobrać?
Bardzo by mi to pomogło.
I drugie pytanie: czy występują różne zawory?
Znalazłem na allegro taki: http://allegro.pl/zawor-rozprezny-kl...327012046.html
Mam 166 z roku 2002 - będzie pasował taki zawór, czy lepiej szukać nówki? Jak tak to gdzie?![]()
Ostatnio edytowane przez kobielczak ; 24-06-2014 o 11:19
To jest zawór rozprezny nie zwrotny ;-) szukaj lepiej nowke. Jeśli do wymiany zabierasz się sam, to podjedź najpierw na odessanie czynnika do serwisu klimy.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka