Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 75

Temat: Wymiana tulei wahacza tył

  1. #31
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Sam to na dniach chcę ogarnąć. I będzie jak zwykle - samemu
    Na pewno można to ogarnąć samemu bo w manualach czytałem że to jest do zrobienia.
    Jak robiłem to w poprzedniej to dałem na prasę w warsztacie to mnie skasowali niepoważnie.....
    Ale w zeszłym roku łożysko zmieniałem to u lokalnego henia na prasce policzył browara. To w przypadku tulei 6x browar powinien wystarczyć w końcu to nie jest czasochłonna robota.

  2. #32
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    166 2,4 jtd 2000r. 166 2,4jtd 1998r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Panowie mam do wymiany tuleje plywajaca na wahaczu tylnym. Wszystko sobie zamierzam ogarnąć, tylko bije sie z myslami czy dam rade samodzielnie wybić ta tuleje z wahacza czy musze jechac do jakiegos mechanika zeby mi to nabil.
    Z demontażem wahacza nie ma najmniejszego problemu ale tulejki nie wymienisz samodzielnie bez prasy. Jest potrzebna dużo większa siła niż w przypadku tulejek w zwrotnicy, wahacz jest aluminiowy co dodatkowo powoduje, że lubią się zapiekać. Po drugie otwór w wahaczu nie ma tak dużej ''fazki'' naprowadzającej i ciężko jest je prosto wcisnąć. Bez prasy ani rusz.

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Wielkei dzieki dominik. O taka pomoc mi chodziło
    Marek wlasnie czytałem jeden manual i tam autor pisał ze ciezko je wybic mlotkiem i trza to na prasie nabic.
    Marek a moze by tak samodzielnie małą praske stworzyć. Widzialem na allegro takiew praski z lewarkow porobione.
    http://allegro.pl/mocna-prasa-hydrau...074520614.html

    Mam taki lewarek 2 tonowy. ze dwa dwuteowniki na zlomie kupic. Pospawać. i prasa jak ta lala
    Specjalnie Ci to pisze bo wiem , ze Ty jesteś zdolny zeby takie coś sobie wystrugać

    Ja sie zastanawioam czy za pomoca tego mojego lewarka jakos w piwnicyo cos to zaprzec to bym to wypchnał jakoś
    [C

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Łukasz 166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    Peugeot 406 Coupe 3.0 Była Alfa Romeo 166 2.4
    Postów
    750

    Domyślnie

    Ja robiłem bez prasy i nie było z tym jakichś większych problemów.
    Jest Peugeot 406 Coupe 2002r 3.0 V6
    Była Alfa Romeo 166 2002r. 2.4 JTD
    Była Vectra B 2000r 2.0 DTI
    Była Vectra A 1993r 1.8 B+G

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Łukasz 166 Zobacz post
    Ja robiłem bez prasy
    możesz cos wiecej napisać czym to wybijales itp itd...
    [C

  6. #36
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Też mam taki lewarek. Tylko tych dwuteowników nie mam nie wiem czy coś zdążę wymotać bo dzisiaj zacząłem już alfę rozbierać
    Odnośnie wybijania i wciskania. To pewnie jest jak z łożyskami. Jednym idzie łatwo innym nie. Ja zawsze łożyska samo ściągałem i nabijałem a to ostatnie mnie pokonało musiałem jechać na prasę i nawet jej łatwo nie było

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Łukasz 166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    Peugeot 406 Coupe 3.0 Była Alfa Romeo 166 2.4
    Postów
    750

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    możesz cos wiecej napisać czym to wybijales itp itd...
    Mi było potrzebne tylko większe imadło do wprasowania tulejki i dobry młotek plus kawałek dopasowanej rurki do wybicia starej. Faktycznie trzeba było na początku mocniej walnąć ale jak już było widać że się ruszyła i zaczyna wychodzić to już lekko poszło.
    Jest Peugeot 406 Coupe 2002r 3.0 V6
    Była Alfa Romeo 166 2002r. 2.4 JTD
    Była Vectra B 2000r 2.0 DTI
    Była Vectra A 1993r 1.8 B+G

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Masa tak jak Ci kolega Dominik pisze. Bez prasy się nie obejdzie szkoda nerwow. Najlepiej zrobić tak jak ja zrobiłem. Wymontowac cała belkę i po problemie kupić tulejki do samej belki w moim przypadku te od Vectry lemfordera za sztukę płaciłem niecałe 30zl. Jeśli chodzi o tuleje zwrotnicy to są tańsze od Mercedesa w124 zaś od wahacza jak pójdziesz niech ktoś ci je wyprasuje i połóż na lade i powiedz ze chcesz takie tulejki i nie mów że to do 166. Pozdrawiam


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar Cezy
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    166 2.4jtd 2001r
    Postów
    108

    Domyślnie

    Miałem ten sam problem co wszyscy z tylnym zawieszeniem Do ściągnięcia tulejek zwrotnicy użyłem ściągacza do bmw e36. Też pasuje i da się zrobić to na aucie.Tuleja oczywiście leamforder. Dolny wahacz wyciągnąłem i wymieniłem pozostałe dwie na pu czerwone. Stare tulejki strasznie mocno siedziały. Manometr na prasie pokazywał ok 10t a tulejki nawet nie drgnęły. trzeba było wsiąść palnik do ręki i grzać wahacz. Dodam, że że dwa lata wcześniej wymieniałem je na tedgumy i po ok 35 tys wyglądały tragicznie. teraz jest PU i leamforder + nowe górne wahacze i auto nigdy lepiej nie jechało i w końcu przestało zjadać opony.

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    O ile dobrze kojarze to tylny dolny wahacz jest z alu. Grzanie aluminium to nie za dobry pomysł...
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Wymiana tulei wahacza przedniego dolnego.
    Utworzone przez grabsoon w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 21:49
  2. Wymiana wahacza górnego a wymiana samych tulei .
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 23:36
  3. Wymiana tulei wahacza.
    Utworzone przez wojtas_aw w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 07:48
  4. [155] Dziwne zachowanie po wymianie tulei wahacza.
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 12:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory