Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Temperatura silnika powyżej 90 stopni, V6

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    166 2.5 V6 24V
    Postów
    16

    Domyślnie Temperatura silnika powyżej 90 stopni, V6

    witam, jechalem dzis w tym upale po poludniu 30 kilometrow.
    Dojezdzajac do celu , wjechalem na miejsce parkingowe, patrze a wskazowka zaczyna wzrastac lekko ponad 90 stopni, no to niewylaczalem silnika i obserwuje i zatrzymala sie tak moze na 94 ( czyli lekko ponad 90 ) stopniach i dalej niewzrastala, wylaczylem silnik, po czym znow przekrecilem kluczyk w stacyjce i wskoczylo mi na rowno z 90.
    potem przy powrocie w korku wskoczyla tak na okolo 92, gdy korek sie skonczyl spadla na 90


    dodam ze oprocz tych lekkich wychylen cala trase pokazywala 90

    przy dk44 byl termometr i wkazywal 35 stopni otoczenie, a asfalt 60stopni , cieplo dzis bylo


    czy to normalne ze w takie upaly wskazowka na liczniku wedruje czasami ciut za 90 stopni?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Nie wiem jak z benzynką, ale wczoraj jak było 34st w cieniu, jechałem nad jeziorko jakies 36km, ale to całkiem spokojnie do 120km/h i żadnych niepokojących objawów nie wystąpiło.. Sprawdź czy Ci się dobrze wentylatory uruchamiają.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #3
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    nie normalne rozumiem ze zalany plyn a nie woda i trzyma stan
    pierwsze to sprawdzic na kompie jaka to dokladnie temperatura
    po drugie sprawdzic kiedy załacza sie wentylator (przy jakiej temp) 1 i 2 bieg
    po trzecie sprawdzic termostat i czujnik temperatury
    jesli 2 i 3 pkt jest ok to prawdopodobnie pompa wody ma pierwsze oznaki zużycia , profilaktycznie mozna chlodnice sprawdzic

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wydaje mi się że to coś nie halo jest z zegarami. Skoro po wyłączeniu i włączeniu od razu jest ok to nie pokazuje Ci prawdy ten wskaźnik. Podłącz do kompa i sprawdź.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Wg mnie jest ok,u mnie w 3.2 jest podobnie,tzn trzyma rowno 90 jak zgasze silnik i odpale ponownie to wskazuje lekko ponad 90 i wiatraki zaraz zbijaja do 90.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Damian, ale czytaj że kolega ma na odwrót

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    166 2.5 V6 24V
    Postów
    16

    Domyślnie

    pompa wody, termostat i plyn sa nowe, w srode auto idzie do mechanika to przy okazji dam wymienic chlodnice bo chyba nie byla nigdy wymieniana, no i czujniki wymienie i dam znac czy pomoglo.
    Pozdrawiam.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    U Ciebie jest problem z elektroniką. Nie z chłodnicą. Natychmiastowa zmiana temperatury nie zależy od mechaniki czy sprawności chłodnic. Po prostu przed albo po zgaszeniu auta przekłamuje Ci odczyt. Jeszcze gdyby było tak że temp jest ok w czasie jazdy ale po chwili od zgaszenia wyższa to można to podciągnąć po ok. Po prostu po zaprzestaniu chłodzenia jest możliwy jeszcze niewielki wzrost temperatury. Odwrotnie nie jest to możliwe

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Zegary zegarami, ale bez sprawdzenia temp. na kompie to bym diagnozy nie stawiał
    Jeżeli chłodnica nie była wymieniana, to i tak bym to radził zrobić.
    RPW: a sprawdzałeś jak się ma ten odczyt do klimy? Czy nie jest przypadkiem tak, że jak klimę wyłączysz, to ci temp. spadnie (no nie od razu, ale po chwili). Jeżeli tak, to by znaczyło że cały układ chłodzący nie wyrabia i dobija do klima, która generuje dużo ciepła i robi za gwóźdź do trumny
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał rpw2005 Zobacz post
    witam, jechalem dzis w tym upale po poludniu 30 kilometrow.
    Dojezdzajac do celu , wjechalem na miejsce parkingowe, patrze a wskazowka zaczyna wzrastac lekko ponad 90 stopni, no to niewylaczalem silnika i obserwuje i zatrzymala sie tak moze na 94 ( czyli lekko ponad 90 ) stopniach i dalej niewzrastala, wylaczylem silnik, po czym znow przekrecilem kluczyk w stacyjce i wskoczylo mi na rowno z 90.
    potem przy powrocie w korku wskoczyla tak na okolo 92, gdy korek sie skonczyl spadla na 90


    dodam ze oprocz tych lekkich wychylen cala trase pokazywala 90

    przy dk44 byl termometr i wkazywal 35 stopni otoczenie, a asfalt 60stopni , cieplo dzis bylo


    czy to normalne ze w takie upaly wskazowka na liczniku wedruje czasami ciut za 90 stopni?
    Kolego pod kompem sprawdź ta temp. A tak poza tym kiedy temp. Wychodzi poza 90 na zegarze to znaczy ze zaczyna przekraczać 96 stopni.

Podobne wątki

  1. Temperatura silnika maks 80 stopni 2.4 JTD 175KM
    Utworzone przez Krystian# w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-04-2016, 20:10
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-08-2015, 14:03
  3. Temperatura płynu 90-130 stopni. V6
    Utworzone przez bartol44 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 15:41
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 12:16
  5. Temperatura podczas jazdy spada do 75 stopni. V6
    Utworzone przez nobodyspecial w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 17:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory