Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: ZF 4HP20 nie zmienia biegów lub wypada bieg

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    166 3.0V6, Giulietta TCT MA
    Postów
    7

    Domyślnie ZF 4HP20 nie zmienia biegów lub wypada bieg

    Witajcie
    Dzień awarii wyglądał tak: auto stało jakieś 2 tygodnie, pojechałem na narty ok 100km w jedną stronę, następnie wróciłem do domu. Wszystko było w porządku i normalnie. Auto postało z godzinę i pojechałem znowu. Po około 1km mówię do brata słuchaj coś jakby świszczy hałasuje, zwłaszcza na początku przez chwilę jak się gaz wciska. Z 500m dalej wypadł bieg tzn. silnik pracował auto się toczy, jak dodaję gazu to tylko hałas tego świszczenia tylko głośniej. Zatrzymałem się, wbiłem wsteczny niby pojechało, potem znowu na D i niby też jedzie alby jakby z 3 biegu od razu. Więc zacząłem wracać do domu. W trakcie jazdy jeszcze z 2 razy tak wypadł bieg. Wtedy pomogło gaszenie i ponowne odpalanie silnika. Odniosłem wrażenie, że problem następuje w momencie kiedy skrzynia chce zmienić z 3 na 4.
    Dziś sytuacja identyczna. Więc podłączyłem kompa i takie obrazki:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ar166_g1.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	38.6 KB
ID:	276379
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ar166_g2.jpg
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	39.0 KB
ID:	276380

    Skasowałem błędy i znikły, spróbowałem się przejechać, tym razem auto ruszyło z 1 biegu i już zamiast wrzucić 2, to wyskoczył bieg. zatrzymałem się i sprawdziłem błędy tym razem był tylko ten: "Ratio engaged check". Po kilku próbach udało się jakoś nawrócić i doturlać do domu. Co ciekawe już nie było potem żadnego błędu nowego.
    Co możecie doradzić? Da radę coś więcej samemu zrobić czy szukać serwisu? Odczyty prędkości w MES-ie wyglądały całkiem dobrze
    PS. Od dłuższego czasu nie działa wyświetlacz od skrzyni, ale jakoś nauczyłem się z tym żyć. Może to sterownik dogorywa bardziej?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Jak zwykle, klasycznie do sprawdzenia nagrzewnica bo z niej leci na sterownik skrzyni sterownik też sprawdzić pod kątem wilgoci. Jeżeli tam nic nie znajdziesz to ja bym osobiście zmienił olej. Już dwa razy wyrzucanie biegu (ślizganie) wyeliminowałem zmianą oleju na świeży. Jeżeli to nie pomoże to pozostaje serwis. Chyba że ktoś będzie miał inne pomysły.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    166 3.0V6, Giulietta TCT MA
    Postów
    7

    Domyślnie

    Na jesieni w aucie robiłem spory remont głównie silnika. (Upg, uszczelniacze itp) wtedy też był wymieniany jeden uszczelniacz w skrzyni na łączeniu wału z korpusem oraz mechanik mówił, że było mało oleju i musiał dolewać. Temat nagrzewnicy już przerabiałem wcześniej ale zajrzę tam profilaktycznie. Na forum z Peugeota komuś przy podobnych objawach pomogła wymiana filtra bo był w opilkach. Dziwi mnie, że to tak nagle bez wcześniejszych objawów

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mumins
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Jest: 166 3.0 CF2 Sportronic; Syfik UFO. Były: 166 '02 2.4JTD, 166 '05 2.0TS Q2
    Postów
    472

    Domyślnie

    Tylko do wymiany filtra musisz skrzynię rozpołowić. A jaki olej wlał? Bo można jedynie Mobil LT 71411 Esso.

    Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,603

    Domyślnie

    Filtr jest w skrzyni i bez jej zdejowania/rozpoławiania do niego się nie dostaniesz.
    Dolewka oleju już jest podejrzana bo ta skrzynia ma specyficzne wymagania dotyczące oleju. Tu mógł być błąd.
    Wiesz... to jest wróżenie z fusów. Ja bym zrobił tak jak pisałem. Potem serwis.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Ja bym zaczął od elektroniki, jak ci nie działał panel od skrzyni to pierwsze objawy zalanego sterownika. Demontaż i otwarcie sterownika to 20 minut roboty. Nawet jak wygląda dobrze to przypatrz się czy nie jest gdzieś lekko zielony.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 166 3.0 Sportronic 2002
    Postów
    323

    Domyślnie

    U mnie sterownik wyglądał dobrze, brak śladów zalania. Mimo to skrzynia raz szarpnęła raz ładnie zmieniła bieg, czasami potrafiła też na jakimś się zawiesić, przeciągała biegi, do tego podczas gwałtownego przyspieszania wariowała wskazówka temperatury cieczy, czasami zawieszała się na 50 stopniach i włączała się na stałe czerwona lampka.
    Kombinowałem czy to nie luz na przegubach, uszkodzone zawieszenie silnika, sama skrzynia i luz na dyferencjale który w tej skrzyni wedlug lektury forum jest kosmiczny a mimo to zmienia biegi płynnie.
    Dopadlem drugi sterownik, po podmianie jak ręką odjął, nie ten samochód.
    Swoją drogą zastanawiam się co tam się może psuć, w końcu to tylko elektronika, albo zimny lut albo uszkodzony któryś element.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Pod płytkę dostaje się wilgoć i śniedzieje element stabilizujący zasilanie sterownika. Niestety ciężko dobrać zamienny element.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


Podobne wątki

  1. AR 156 FL wypada 3 bieg
    Utworzone przez dex01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-10-2016, 17:42
  2. Automat- przy jakich obrotach zmienia wam bieg ?
    Utworzone przez rkarol w dziale 166
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 19:42
  3. Automat za wcześnie zmienia biegi 4HP20
    Utworzone przez kapselek w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 20-07-2012, 21:17
  4. [GTV] Wypada mi 2-bieg. Naprawiał ktoś skrzynię biegów? Jakie będą koszty?
    Utworzone przez Czarna Żmijka w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-03-2011, 20:28
  5. Nie wskakuje 4 bieg - 4HP20
    Utworzone przez suchyprosto88 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-01-2011, 17:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory