Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
-
23-02-2021, 14:51 #1
- Dołączył
- 12 2013
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- AR 166 3.0 Sportronic 2002
- Postów
- 301
3.0 coś czerwonego w oleju, płyn chłodniczy ?
To że alfa zaskakuje na każdym kroku to chyba nie nowość.
Zacząłem robić rozrząd, i po zdjęciu pokryw zaworów ukazał mi się taki widok
Wygląda to na płyn chłodniczy, są ślady tego w paru miejscach na obu głowicach.
Tylko czy płyn nie powinien wymieszać się z olejem ? Tu wygląda jak by został z góry nalany.
Jestem w kropce co to jest. Płyn delikatnie mi ubywa i muszę dolewać ale mam też nieszczelność na chłodnicy, z nagrzewnicy nie cieknie.
Już wczoraj nie próbowałem jaki to ma smak, dziś wieczorem to sprawdzę. Pod korkiem wlewu oleju ani w zbiorniczku płynu chłodniczego żadnych niepokojących objawów typu musztarda, chyba że zaczęło się to dziać na chwilę przed tym jak rozebrałem pokrywy zaworów.
› Więcej...: 3.0 coś czerwonego w oleju, płyn chłodniczy ?
-
-
23-02-2021, 18:43 #2
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,212
-
23-02-2021, 19:09 #3
- Dołączył
- 01 2018
- Mieszka w
- Szczecin
- Auto
- AR 145 1.7 16v boxer; AR 166 FL 2.4 JTD 20v Sportronic
- Postów
- 35
-
24-02-2021, 04:03 #4
- Dołączył
- 12 2013
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- AR 166 3.0 Sportronic 2002
- Postów
- 301
Po dokładnym przyjrzeniu się wygląda na to ze ten płyn sączy się z pod śrub mocujących głowice do bloku silnika. Ciekawy przypadek.
Ma ktoś pomysł co dlaczego i dlaczego w dwóch głowicach ? Nie pozostaje chyba nic innego jak rozebrać silnik do końca i ocenić czy w ogóle opłaca się go naprawiać i jakie kwiatki jeszcze po drodze wyjdą.
-
24-02-2021, 09:09 #5
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,212
Ja bym złożył stary rozrząd i sprawdził kompresję. Jeżeli jest ok. To zrobisz tylko upg i po problemie. Jeżeli nie ma kompresji to robisz próbę olejową. Jak wyjdzie głowica to zrobisz to przy okazji upg. Możliwe że docierka starczy. Jak wyjdą pierścienie no to już gruba sprawa. Ale prawdopodobieństwo że to pierścienie jest najmniejsze. W zasadzie bardzo małe.
-
24-02-2021, 09:53 #6
- Dołączył
- 12 2013
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- AR 166 3.0 Sportronic 2002
- Postów
- 301
Kompresję już kiedyś mierzyłem i było po 14 barów na wszystkich cylindrach, bardziej martwi mnie fakt że silnik lata swoje ma i boje się że zaraz wyjdzie historia typu puszcza płyn chłodniczy na oringach pod tulejami cylindra, a tam już się dostać to grubsza sprawa.
Sama uszczelka pod głowicą to nie jest jakad duża robota przy okazji robienia rozrządu.Ostatnio edytowane przez starykot ; 24-02-2021 o 10:03
-
24-02-2021, 11:52 #7
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,212
To trochę wróżenie z fusów. Musisz porobić komplet pomiarów (sprężanie, test co2 itp). Tylko wtedy uda się uzyskać odpowiedź. A może chociaż do niej zbliżyć. Teraz na chwilę obecną na podstawie trzech zdjęć i garstki nie potwierdzonych faktów to zgaduj zgadula.
Chyba, że masz już ustalony limit/próg finansowy. To bez wdawania się w śledztwo postawisz "krzyżyk" na aucie. Na pewno czapki do zdjecia i obróbki, do tego części.... 1,5-2k pęknie (zakładając Twoją pracę). Do tego rozrząd.... (może możesz zwrócić?). To jest niezbędne minimum jakie Ciebie czeka. Taniej nie będzie a może być dużo drożej. Jeżeli takie koszty już przekraczają Twoje założenia to zgarnij graty do bagażnika i sprzedaj.
Gdyby te auta kosztowały po kilkadziesiąt tysięcy to jeszcze można by było w to iść "w ciemno". Ale przy obecnych cenach to nie wiele trzeba żebyś przekroczył wartość. Nie wiem jakie masz do tego ustosunkowanie
-
24-02-2021, 14:51 #8
- Dołączył
- 12 2013
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- AR 166 3.0 Sportronic 2002
- Postów
- 301
Płyn na pewno sączy się z pod śrub i to dość mocno, bo nawet na stojącym kilka dni silniku po wytarciu tego płynu za jakiś czas się ten pojawia.
Da się w 3.0 zdjąć miskę olejowa bez wyjmowania silnika ? Ktoś próbował ? Chciał bym obejrzeć panewki i pierścienie oraz tloki, ale bez wyjmowania silnika z samochodu.
Co do kosztów, Marku myślę że trochę przesadziłeś, jeśli głowice będą w dobrym stanie i wystarczy tylko dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze i splanowac oraz sprawdzić głowice na szczelność to za samą robotę UPG poza rozrządem z uszczelkami nie wyjdzie więcej jak 5-6 stówek.
Ale wszystko się okaże, idę rozbierać motor.
-
24-02-2021, 15:32 #9
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- AR166 3.0V6 4HP20 i nie tylko
- Postów
- 12,212
Nie przesadzam bo robiłem w ubiegłym roku głowice do V6
oczywiście są warsztaty i warsztaty
ale słyszałem i naczytałem się że to można zrobić źle, dlatego dałem do zakładu który to robi dobrze. A w takim za zrobienie dwóch głowic 24v (sprawdzenie szczelności, wymiana uszczelniaczy, docieranie, planowanie) zapłaciłem jakieś 1300zł brutto (jak dobrze pamiętam). Jak się zakręcisz bez rachunku i na samo planowanie to jasna sprawa że będzie taniej. Lokalnie "na wschodzie" z tego co wiem ceny też są niższe
ale pytanie czy warto na tym oszczędzać i ryzykować? Chyba że idzie na sprzedaż to wystarczy Ci do zmiany UPG szyba
Ja miski nie zdejmowałem ale ponoć wystarczy tylko wydech odkręcić. Dziwne z tym podpływaniem śrubami. Teoretycznie jak zdejmiesz czapkę to dobry warsztat znajdzie miejsce upływu. Ale gwarancji chyba mieć nie można. Ja tak właśnie miałem, że jak zdjąłem czapki to wydawało się wszystko git. Aż sam zwątpiłem czy potrzebnie to zrobiłem. Ale jak zawiozłem głowice i uszczelki to diagnoza była szybka. I trafna
-
24-02-2021, 20:38 #10
- Dołączył
- 12 2013
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- AR 166 3.0 Sportronic 2002
- Postów
- 301
Też spotkałem się z tym pierwszy raz żeby ten płyn uciekał, ale na logikę biorąc przy konstrukcji alfowskich V6 jak najbardziej możliwe.
Planowanien i sprawdzeniem szczelności zajmie się zakład, resztę zrobię sam jeśli głowice nie okaże się tragiczne.
Dziś ściągnąłem rozrząd, jutro może czapki idą w górę .
Podobne wątki
-
[146] 146 1.4 boxer Płyn chłodniczy zniknął,masło pod korkiem wlewu oleju
Utworzone przez Owski94 w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 13Ostatni post / autor: 05-08-2018, 22:25 -
[Giulietta] Płyn chłodniczy
Utworzone przez Matek93 w dziale MiTo/GiuliettaOdpowiedzi: 8Ostatni post / autor: 13-03-2018, 18:29 -
[159] płyn chłodniczy
Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51 -
Zdjęcia z kanału, cieknący płyn chłodniczy + troche oleju.
Utworzone przez Izane w dziale 156Odpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 09-10-2009, 23:12 -
Płyn chłodniczy
Utworzone przez Reason w dziale 156Odpowiedzi: 10Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14