To czekamy...
To czekamy...
STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
A więc robimy tak:
1. zdejmujemy pokrywę skrzynki bezpieczników po lewej stronie od kierownicy (tam gdzie jest gniazdo OBD)
2. odkręcamy dwa wkręty i zdejmujemy osłonę pod skrzynka z bezpiecznikami (u mnie była jeszcze do odkręcenia śruba w głebi po lewej od pedałów, ale wygląda mi na dorobioną przez poprzedniego właściciela mojego wehikułu)
3. wypinamy wtyczkę od wyłącznika
4. przy pomocy klucza "13" (na wyłączniku jest zrobiony sześciokąt pod taki klucz) przekręcamy wyłącznik tak by "skrzydełka" na wyłączniku weszły w nacięcia wykonane w blasze w której włącznik jest umieszczony
5. zakładamy nowy wyłącznik, przekręcamy o jakieś 30 stopni, montujemy wtyczkę, osłony i robota gotowa.
U mnie tempomat już działa!
Przyjemnej pracy.
Witam, jaki koszt tgo włącznika i gdzie go kupiłeś?
pozdrawiam
małem podobny problem tzn z dnia na dzien tempomat przestał działac, po włączeniu silnika kontrolka sie swieciła a chwilę potem juz nie działała, tak samo spontaniczne jak przestał tak zaczął działac i wszystko jest od dłuższego czasu ok.....Alfa miała focha??![]()
Witam. Odgrzewam temat. Mam wersję 3.0 Sportronic Progression (styczeń 2001) no i problem z tempomatem, który nie działa, a tak w ogóle to nie wiem czy go na pewno mam. Ale skoro mam bajery jak szyberdach i czujnik deszczu (też wadliwy...) to chyba powinienem tez mieć tempomat.
Manetka jest z włącznikiem, po przekręceniu zapłonu pojawia się zielona tarczka na 2 sekundy... i na tym koniec. Kręcenie + i - w czasie jazdy na autostradzie nic nie daje, za to FES pokazuje cruise control - unavailable, pozytywnie wypada jedynie test kontrolki, która w czasie testu pali się na zielono. Nie ma żadnej wiszącej, luźnej, białej kostki, włącznik/wyłącznik pod pedałem hamulca działa poprawnie, ma 4 kable (czerwony, czerwono-czarny, biało-brązowy i zielono-czarny), przy pedale gazu jest potencjometr (też działa poprawnie), czujnika nie znalazłem (w FES-ie tez nie ma). Przeczytałem już chyba wszystkie posty o tempomacie, ale dalej nie wiem od czego zacząć, żeby w ogóle stwierdzić czy mam tempomat, czy tylko atrapę. Aha, no i nie odbijają mi kierunki, ale nie wiem czy ma to związek. Proszę o pomoc, bo tempomat bardzo by mi się przydał, szczególnie w długich podróżach do Polski.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
Tempomat w sensie modułu z tego co wiem jest w każdej V6, wersje bez tego wyposażenia nie miały wajchy przy kierownicy. Dlatego jak ktoś nie miał, kupował tylko komplet przełączników (tzw. kombajn) i łączył wtyczkę. Także IMO tempomat masz, tylko coś w nim nie działa, tudzież brak połączenia (Progression nie miała w standardzie tempomatu, więc może ktoś wymienił kombajn a nie połączył tego odpowiednio?). Nie odbijające kierunki nie mają tu nic do rzeczy - to jest standard w 166. Jeśli chodzi o czujnik deszczu, to masz soczewkę na szybie? Bo jak nie masz, to nie zadziała. Poza tym z tym czujnikiem ciężka sprawa jest i chyba gra nie warta świeczki żeby to uruchamiać...
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
A spróbuj włączyć tempomat w czasie jazdy Z tego co wiem to jak go włączysz na postoju i potem w czasie jazdy dajesz + lub - to nie będzie działał Zaczyna działać dopiero od 50km/h
Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.
Częstym powodem nie działającego tempomatu jest brak kontaktu na stykach przy czujniku hamulca. Obskoczyłbym go dokładnie miernikiem. Potem sprawdził podłączenie manetki.