Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Siadanie tyłu. Sprężyny?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie Siadanie tyłu. Sprężyny?

    Mam takie pytanie kontrolne. Jak załaduje do tyłu dzieci i trochę bagażu do kufra to mocno siada mi tył (tak z 10 cm). Amory miałem sprawdzane latem i maiły po ok 70%.
    Czy u Was też tył tak siada pod obciążeniem?

  2. #2
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    za siadanie są odpowiedzialne sprężyny... amortyzatory tylko tłumią oscylacje sprężyny

    dodam tylko że u mnie lewy przód wygląda jakby był trochę niżej od prawego przodu... ktoś ma podobnie ?

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar mahony2008
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Wałcz
    Auto
    Fiat Stilo 1.9jtd była alfa 166 3.2 TI 2004
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter1984 Zobacz post
    za siadanie są odpowiedzialne sprężyny... amortyzatory tylko tłumią oscylacje sprężyny
    Nie do końca to prawda!! Ja mam amory BILSTEIN B6 i one podnoszą sprężyny do góry!! Pomagają im utrzymać swoją pozycję!!
    mahony2008

  4. #4
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    czy w takim razie z tego względu może siedzieć przód u mnie ? lewa strona... czasem wygląda że jest równo... czasem siedzi z 1-2cm niżej

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To wina "starych" sprężyn. Już niejednokrotnie o tym wspominano. Tym bardziej dolegliwe jest to w zagazowanych. U mnie widać różnicę nawet jak do pełna zatankuję gaz. A jak mam pełen bak i jeszcze trójkę z tyłu to nawet pod małe progi muszę się powoli wspinać bo obciera o nadkole. Sprężyny mają prawo ulec zmęczeniu materiału. W tym przypadku mamy do czynienia z relaksacją sprężyn. U pitera np kiedyś ktoś mógł wymieniać z jednej strony sprężynę z drugiej nie. Po latach wyszła różnica.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    166 ma bardzo niską ładownosc, to tez ma znaczenie..

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Ja zmienialem ostatnio przednie sprężyny bo jedna mi pękła. Kupiłem nowe oryginalne dobierane po numerach auta i przód wyraźnie
    poszedł w górę teraz muszę zmienić tył żeby trochę to wyrównać i mam nadzieję że z biegiem czasu się ubija do poprzedniego stanu.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Podejrzewałem sprężyny właśnie. Chciałem jednak poznać Wasze doświadczenia, bo jak gadałem kiedyś z mechanikiem (skąd inąd też właścicielem 166 i jeszcze paru bardziej egzotycznych alf) to twierdził, że "ten typ tak ma" i że jego alfa też siada na tyle pod obciążeniem.

    Wkrótce moje auto idzie do warsztatu to pewnie przy okazji wymienię sobie te sprężyny.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Ale 166 jest raczej samochodem któremu nie wypada jeździć z oklapnietą pupą, a jak by nie patrzeć jest autem reprezentacyjnym i dziwne zeby przy dwóch biznesmenach na tyle opony chowały się w nadkola.ugięcie powinno być znikome, a auto nie powinno tracic na wyglądzie.
    Moim zdaniem jak masz nabite 120-130 tyś. i jeszcze oryginalne sprezyny to już czas je zmienic. u mnie jak by nie pękła to bym nie zmienił, a założone miałem wczesniej nowe amortyzatory też z resztą oryginalne. Jak załozyłem te nowe sprężyny dopiero odczułem ich właściwą prace. stare były już wyrobione i dziwiłem się dlaczego przy nowych amortyzatorach tak kiepsko pracują.
    Na dniach biore się za tył bo tam też nowe amorki...
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 06-01-2011 o 11:10
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. [147] oznaczenia z tyłu
    Utworzone przez J@rek w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 21:42
  2. 156 SW + butla w kole - wymianiał ktoś sprężyny z tyłu?
    Utworzone przez gord w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 13:51
  3. Sprężyny EIBACH Pro-Kit i siadanie tyłu przy obciążeniu.
    Utworzone przez Integralle w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 07:10
  4. Wymiary tyłu
    Utworzone przez Matti w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-02-2010, 08:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory