Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26
  1. #1
    kliza
    Gość

    Domyślnie Zbieżnosc na zero ?

    Witam. Otoz mam taki problem, ze w mojej alfie tnie opony z tyly. Niedawno robilem zawieszenie z tylu i przodu wiec temat tulejek i tym podobnych juz przerabiałem. Po tej ingerencji w zawieszenie pojechalem ustawic zbieznosc i z tego co zauwazylem ta Pan diagnosta ustawiał wartosci na "0" po opuszczeniu stacji doszedl problem ze tył zaczal plywac wiec wrocilem z reklamacja ze jest cos nie tak to powiedziano mi ze to wina podtartych opon. Teraz mam nowe opony i problem nie zniknal opony zaczyna scinac i nadal plywa. Slyszalem cos o dokladnych wartosciach ustawiania zbieznosci. Zna ktos moze te wartosci? Jezeli macie jakis pomysl jak sie pozbyc tych dolegliwosci to prosze o pomoc.
    Z gory dziekuje.


    › Więcej...: Zbieżnosc na zero ?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS
    Postów
    12,363

    Domyślnie

    Ale koleś kit wcisnął.....

    Kąty są w instrukcji obsługi. Pojedź i mu daj niech się dokształci i zafunduj mu tabliczkę: "ustawiam zbieżność tylko w taczkach".
    Ja sam teraz co nieco wymieniam w zawiasach i objeżdżam warsztaty. Szczerze.... niewielu się zna. A jednego mocarza trafiłem że wlazł pod podnośnik i stwierdził że z tyłu się w ogóle nie ustawia....

    Jedź do cymbała i karz mu poprawić za darmochę. Ja bym mu jeszcze kazał rekompensatę za zdarte opony płacić. Jak nie to po prostu jedź do innego a on dalej niech robi przy burakowozach.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD
    Postów
    900

    Domyślnie

    Tu masz kolego tabelkę z informacjami których szukasz.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	g3.jpg
Wyświetleń:	221
Rozmiar:	69.9 KB
ID:	27206  
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS
    Postów
    12,363

    Domyślnie

    Jest błąd w opisie bo rys. 6 jest do kňł przednich.

  5. #5
    kliza
    Gość

    Domyślnie

    Ja juz pomału zaczynam glupiec o tych katow. Kolega "kwasnybartek" wrzucil fotke z katami ja wczoraj troche jeszcze pogrzebalem i znalazłem w ksiazce tzn. instrukcji obslugi mojej alfy i tam sa inne wartosci. To ktore wkoncu sa dobre?

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS
    Postów
    12,363

    Domyślnie

    Faktycznie cos jest nie tak. Instrukcja nie przewiduje rozgranicznienia pomiedzy modele. W koncu zawias jest ten sam (seria).
    Ja bym stosowal sie do instrukcji obslugi.
    Niech sie jeszcze ktos wypowie.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,034

    Domyślnie

    Panowie,
    koła tylne - zbieżność 3 mm +/- 1mm,
    koła przednie - rozbieżność 2 mm +/- 1mm
    gdy zbieżność kół tylnych jest prawidłowo ustawiona i tuleje w wahaczach i zwrotnicy są O.K. to pochylenie koła winno wynosić ok. 1st.
    Tak tez pisze w dokumentacji jakie mają mechanicy od geometrii.

  8. #8
    kliza
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Panowie,
    koła tylne - zbieżność 3 mm +/- 1mm,
    koła przednie - rozbieżność 2 mm +/- 1mm
    gdy zbieżność kół tylnych jest prawidłowo ustawiona i tuleje w wahaczach i zwrotnicy są O.K. to pochylenie koła winno wynosić ok. 1st.
    Tak tez pisze w dokumentacji jakie mają mechanicy od geometrii.
    Panow od geometrii to ja juz mam dosc kazdy ma swoja inna teorie. Co do zbieznosci to PRAWIE masz racje wg. mnie bo instrukcji jest tak:
    koła tylne- zbieznosc +5.5mm +/- 1mm
    koła przednie rozbieznosc -4.0 +/- 1mm
    do tego jeszcze katy pochylenia kół a to jest dla mnie wazne bo samochodem jest strach jezdzic byle studzienka w drodze przy 60km/h tył ucieka.
    Dzisiaj byłem znow u pewnego SPECA od geometri to tez stwierdzil ze wszedzie ma byc na "0" i zeby sie nie sugerowac instrukcja.
    Jak jeszcze pojezdze po tych mechanikach i nigdzie nic madrego mi nie powiedza to chyba zlapie za poziomice i sam to zrobie Żart oczywiscie ale jestem juz dosc zirytowany...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Nie wiem czy dobrze pamiętam ale były różnice w ustawieniach geometrii od rocznika? Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie!
    ...samochód to najbardziej zbliżona do żywej istoty rzecz, jaką potrafi stworzyć człowiek...

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,034

    Domyślnie

    Kolego kliza,
    dane o zbieżności podane przez Ciebie dotyczyły tylko pierwszej wersji do 1999, wszystkie instrukcje po 1999 (w mojej str. 251 - instrukcja niemiecka) podają ustawienia zbieżności takie jak podałem.
    Tak ustawiam u mechanika i samochód jeździ O.K.

Podobne wątki

  1. Rozjechana geometira/zbieżnosc
    Utworzone przez Kayrol w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-08-2013, 18:28
  2. [166] zbieżnosc kol przednich
    Utworzone przez salatin w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 15-01-2008, 13:32

Zbieznosc zero-

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory