Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: Piszczące hamulce z przodu

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    a z przodu w JTD to nie masz BREMBO więc i blaszek nie ma chyba że sobie zmieniłeś zaciski...
    Chyba jednak wiem lepiej co mam założone z przodu. W wersji JTD po FL na przodzie są założone 4-tłoczkowe brembo 310mm.

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    na DS PERFORMANCE albo czerwonym EBC to uwierz że PISK jest wkurzający a blaszki go skutecznie niwelują ...
    Przyznam szczerze, że nie mam zielonego pojęcia którą serię Ferrodo mam założoną. Zakupiłem komplet u taniegofiata na Allegroszu (ori tarcze plus klocki ferrodo), a troszkę czasu już minęło od momnetu założenia. Jednocześnie muszę przyznać rację co do jednego faktu. Nie mam pojęcia jak zachowują się klocki serii DS PERFORMANCE lub EBC, bo nie mam ich u siebie. Możliwe, że do tak twardych klocków, należałoby założyć nacinane tarcze, aby po mocniejszym hamowaniu nacięcia podcinały delikatnie powierzchnię klocka w celu jej odświeżenia i zapobieganiu szkliwienia.
    W ten sposób rozwiązałem problem piszczenia klocków w poprzednim aucie (założyłem sportowe klocki do zwykłych tarcz). Po każdym ostrzejszym hamowaniu piszczały mi hamulce. Założyłem nacinane tarcze BREMBO MAX i problem się skończył.

    @Dawid ja nie stosuję żadnych specjalnych zasad, ani specjalnych preparatów Wurth'a. Rozbieram hamulce, czyszczę wszystko dokładnie (najczęściej potrzebny jest dobry skrobak, szczotka na wiertarkę, młoteczek i dwa różnej gradacji papiery ścierne). Potem następuje założenie tarczy (jeśli była wymieniana lub ściągana), dopasowanie klocka do jarzma (często trzeba go potraktować delikatnie pilnikiem bo nie pasuje na wymiar) i poskręcanie do kupy. Miejsca styku tarcza-piasta, klocek-jarzmo zostają potraktowane bardzo cieniutką warstwą smaru miedzianego i tyle.
    Oczywiście jeśli zakładam nową tarczę, to myję ją dokładnie benzyną ekstrakcyjną.
    Nie zdarzyła mi się jeszcze reklamacja z tytułu piszczących hamulców, a biorąc pod uwagę jak bardzo marudnych mam klientów, to na pewno by mi to niezwłocznie zgłosili.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    potwierdzam to co pisze danus77 u mnie także w AR 166 JTD po FL są zaciski Brembo. Czyli jak będę zmieniał koła zabiorę się za porządne wyczyszczenie zacisków.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To przecież jest oczywiste że poliftówka w dieslu ma brembo......... Standard.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    ja nie dojrzałem w profili że masz po FL ...

    ale jak czytam już któryś raz że musicie coś piłować dopasowywać że klocki nie wchodzą to mnie zastanawia ...

    przewaliłem już tyle klocków i każdy wchodzi na miejsce jak na miarę szyty ...

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Sam pisałeś kilkukrotnie, że nie robisz przy aucie sam, tylko mechanicy,a Ty im się przyglądasz. Ja może nie zajmuję się tym zawodowo, bo jest to moja druga praca, którą traktuję ja hobby, więc poświęcam mu każdą wolną chwilę i wkładam w to sporo siebie. Przy okazji naprawiam auta ludziom, po niższych kosztach niż warsztaty, oferując wyższą jakość i dokładność, a sam zarabiam sobie na kolejne klucze i narzędzia nie obciążając budżetu domowego. Wierz mi, rzadko się zdarza, a zrobiłem już hamulcy naprawdę dużo w wielu markach i modelach aut oraz praktycznie na wszystkich dostępnych na rynku częściach i pasujący jak ulał klocek jest naprawdę rzadkością. Niestety producenci idą po kosztach i często metalowa flansza jest robiona na zużytych sztancach prasy, co powoduje naciągnięcie krawędzi materiału, którą potem trzeba troszkę zebrać pilnikiem.

    Coś od firmy BRECK:

    NIEKORZYSTNE ZJAWISKA WYSTĘPUJĄCE PODCZAS HAMOWANIA
    Hałaśliwe dźwięki wydobywające się z układów hamulcowych pojazdów bardzo często postrzegane
    są jako czynniki świadczące o niedoskonałości zamontowanych w nich elementów . Pomimo wielu lat
    badań, mechanizm powstawania pisków nie został jeszcze w pełni wyjaśniony . Wiadomo, że pojawiają
    się one wskutek tarcia pomiędzy klockiem a tarczą . Tarcza zachowuje się wówczas niczym głośnik,
    a klocek hamulcowy – niczym mikrofon .

    Tarcie szarpane (stick – slip)
    Powstaje, gdy tarcie statyczne jest większe niż tarcie kinetyczne . Klocek jest sczepiony z tarczą do momentu, aż siła tarcia statycznego zostanie pokonana przez obracającą się tarczę . Następuje wówczas tarcie kinetyczne, a powierzchnie ślizgają się po sobie, w końcu ulegając powtórnemu sczepieniu .

    Piski średnich i wysokich częstotliwości – 4kHz – ~16kHz
    Głównym ich źródłem są tarcza i klocki . Możliwe przyczyny pisków generowane przez tarczę to: odchylenia w grubości tarczy (DTV), miejscowe przegrzania (hot spots) oraz niewłaściwe żeliwo . Natomiast źródłem drgań pochodzących od klocka są przede wszystkim zmiany współczynnika tarcia oraz niewłaściwa geometria materiału ciernego .

    Piski niskich częstotliwości – 1kHz – ~3kHz
    Piski niskiej częstotliwości pochodzą zazwyczaj od elementów układu hamulcowego i zawieszenia (m .in . od drążków, zacisku, jarzma) . Możliwe przyczyny stanowią: wszelkiego rodzaju niepożądane luzy pomiędzy elementami układu hamulcowego, niewłaściwa konserwacja połączeń i miejsc stykania się elementów układu, masa układu oraz sposób jego wyważenia .

    Skrzypienie („groan and moan”) 100Hz – 1kHz
    Jest niezależne od temperatury, ciśnienia w układzie oraz prędkości obrotowej koła . „Creep groan” powstaje podczas ruszania pojazdu, przy osiągnięciu maks . 2 obr/min oraz niskim ciśnieniu w układzie . Jest szeregiem pulsacji wywołanym przez tarcie szarpane pomiędzy klockiem i tarczą . Możliwe przyczyny „groan” to deformacje tarczy i klocków (wynikające z niepoprawnego montażu, wpływu wysokiej temperatury i innych czynników), przenoszenie się materiału ciernego na powierzchnię tarczy oraz zmiany współczynnika tarcia .

    Drgania (Judder) <100Hz
    Wytwarzane są wskutek zmian momentu hamującego (współczynnika tarcia) . Drgania takie można podzielić na kilka podgrup, w zależności od czynnika je wywołującego:
    - Hot Judder – temperatura tarczy >200°C
    - Cold Judder – temperatura tarczy <100°C
    - Drgania w wysokich prędkościach >130 km/h
    - Drgania „zielone”, obserwowane przy nowo zamontowanych tarczach i klockach w okresie ich docierania .


    Redukcja pisków w odniesieniu do budowy klocków hamulcowych sprowadza się ogólnie do kilku procesów .
    - Minimalizacja wzbudzanych drgań, np . za pomocą odpowiednio zaprojektowanych skosów w materiale ciernym .
    - Podniesienie zdolności tłumienia drgań – poprzez zastosowanie warstw tłumiących .
    - Przesunięcie częstotliwości drgań własnych elementów składowych układu hamulcowego . Oznacza to modyfikacje
    zacisku hamulcowego, jarzma, tarczy lub samej płytki nośnej klocka hamulcowego . Często zmiany w tych elementach
    nie mają uzasadnienia z punktu widzenia ich konstrukcji, ale pozwalają skutecznie eliminować powstawanie pisków .
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 05-07-2012 o 13:26
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Maateusz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo
    Postów
    226

    Domyślnie

    Zalozylem nowe tarcze zimmermann sport i do tego klocki EBC Grenn i tak piszczy ze masakra czemu ? Dla próby zalozylem klocki TRW Piszcz juz mniej ale i tak piszcza co mam zrobic ? Kazdy mechanik rozklada rece. Moze klocki zimmermany zalozyc ?

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar land
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Cisów, Mataro
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 20v 175km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Danus wszystko dokłednie przedstawił, jeszcze jedno. Zaciski wielotłoczkowe czasem piszczą z powodu nierównomiernego docisku poszczególnych tłoczków zacisku. Widać wtedy na powierzchni tarczy, po wewnętrznej stronie, drobne ząbkowanie. Należy rozebrać zacisk, rozruszać wszystkie tłoczki, posmarować smarem do tłoczków. :-)

  8. #18
    kubarecz
    Gość

    Question update

    wymienilem moje tarcze na inne ( znowu) i klocki. Mechanik powiedzial, ze tarcze które mialem wczesniej ( nowe) zostaly przegrzane, ze zmienily kolor troche. Zalecil nowe, wiec wymnilem. Mowil ze to moze przez to, ze hamulce z tylu nie hamuja dobrze i cale hamowanie przejmuje przód który nie wytrzymuje i przegrzewa tarcze. Sprawdzilem hamulce za tylu i wszystko jest ok ( nawet sa nowe zaciski)
    Po tej wymianie byl spokój przez jakies 2 tys. km i znowu problem powrócil. Szlag moze trafic, 3 komplety tarcz i 4 klocków i nic!! Az mi sie odniechciewa hamulca uzywac i calej tej Alfy. Moze przesiade sie na volvo xc70 ? bo ile mozna...
    moze ktos mial podobny problem?
    Dodam, ze to napewno nie piszcza zadne blaszki, bo nowe tarcze/ klocki zachowuja sie cicho przez pewien czas a potem to juz tragedia- jeden wielki pisk, jakbym autobusem jechal... wstyd!!

    pozdrawiam

  9. #19
    speedtrip
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubarecz Zobacz post
    wymienilem moje tarcze na inne ( znowu) i klocki. Mechanik powiedzial, ze tarcze które mialem wczesniej ( nowe) zostaly przegrzane, ze zmienily kolor troche. Zalecil nowe, wiec wymnilem. Mowil ze to moze przez to, ze hamulce z tylu nie hamuja dobrze i cale hamowanie przejmuje przód który nie wytrzymuje i przegrzewa tarcze. Sprawdzilem hamulce za tylu i wszystko jest ok ( nawet sa nowe zaciski)
    Po tej wymianie byl spokój przez jakies 2 tys. km i znowu problem powrócil. Szlag moze trafic, 3 komplety tarcz i 4 klocków i nic!! Az mi sie odniechciewa hamulca uzywac i calej tej Alfy. Moze przesiade sie na volvo xc70 ? bo ile mozna...
    moze ktos mial podobny problem?
    Dodam, ze to napewno nie piszcza zadne blaszki, bo nowe tarcze/ klocki zachowuja sie cicho przez pewien czas a potem to juz tragedia- jeden wielki pisk, jakbym autobusem jechal... wstyd!!

    pozdrawiam
    Witam, mam ten sam problem w GTv i nie wiem już co robić, piszczały mi tarcze brembo i klocki brembo, wymieniem na nowe tarcze brembo i nowe klocki brembo, zaciski oczyszczone, płyn wymieniony i piszczy wciąż w cholere, następnie za radą mechaniora zamieniłem klocki na ferodo i po 30 min jazdy znowu piszczy, potem założyłem inne jeszcze klocki u Twardowskiego i też piszczy, poprostu ręce opadają i nie wiem co ma już zrobić. Może jakaś rada
    bo co raz częściej mam ochotę alfe do wisły ...

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Prowadnice jarzm i tloczki wyczyszczone i nasmarowane? Bez żadnych śladów uszkodzeń czy rys?
    Jeśli odpowiedz ktorakolwiek nie jest TAK, to do roboty

Podobne wątki

  1. Piszczące hamulce
    Utworzone przez oliwia w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-02-2016, 08:42
  2. piszczące hamulce
    Utworzone przez tomasz777 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-01-2015, 21:19
  3. [GTV] Piszczące hamulce
    Utworzone przez grzdylu w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 07:50
  4. Piszczące hamulce
    Utworzone przez showtime w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 13:17
  5. AR 145, 1.4 TS PISZCZĄCE HAMULCE
    Utworzone przez BYKrak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2008, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory