Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: Luźna dźwignia od hamulca recznego

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Mam podobnie. Ale u siebie zdiagnozowałem zapieczone zaciski tylne. Tłoczki bardzo słabo się ruszają, co sprawia, że na tyle mam bardzo słabe hamulce. Na testerze w Stacji Kontroli Pojazdów tylne koła bardzo słabo hamowały:/
    Na allegro sa zestawy naprawcze do zacisku- cena ok 40 zeta za jeden zacisk. Z tego ci wiem to kolega Pampik regenerował tylne zaciski to może by coś doradził.
    [C

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wiesz.... dlatego pytałem o siłę hamowania bo u Ciebie masa to jest łatwe. Też to podejrzewałem. Jednak kolega się zarzeka że wszystko jest ok. Tak więc u niego tył hamuje super, puszcza ręczny to puszcza super nic nie trzyma a jednak przy ręcznym linka lata. To jakiś cud mamy ja bym po prostu szukał po kolei. Napinał ręczny, puszczał i obserwował gdzie przytrzymuje linkę że on nie odpuszcza (a hamulce pomimo to tak).

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    miałem podobnie na początek zapieczony tylny lewy zacisk,po naprawie za jakieś trzy miesiące zaczęły się linki zacierać na początek luźny ręczny . Dopiero jak któregoś dnia musiałem zdjąć koło i młotkiem odbić linkę , to znaczy ten element w który wchodzi linka przy zacisku, żeby ruszyć, wymieniłem linki. Nie zastanawiaj się wymień linki i używaj przy każdym postoju wtedy linka cały czas pracuje i nie dochodzi do zapiekania się linek w pancerzu.
    Od wymiany zimą nic się złego nie dzieje, a kupiłem linki które były najtańsze .

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    ... no dobra ale skoro ręczny nie odbija tylko jest luźny a zaciski nie trzymają po puszczeniu ręcznego to gdzie trzyma tą linkę? Jakim cudem linka nie wraca a hamulce nie trzymają??? Ktoś tu kłamie albo ja czegoś nie rozumiem

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Może dżwignie od ręcznego przy zaciskach po odpuszczeniu linek wracają do pierwotnego położenia bardzo wolno i to powoduje ten efekt/może sprężyny już są słabe/.

    - - - Updated - - -

    Raczej innego wytłumaczenia tego faktu chyba nie ma.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Miałem to samo. U mnie to były skorodowane linki. Oczywiście hamulce w stanie "luźnego lewarka ręcznego" były zblokowane. Niekiedy trudno stwierdzić, czy ręczny jest zblokowany czy nie, bo przecież jest uruchamiany tylko mechanicznie i nie jest wspomagany przez układ hydrauliczny.
    Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy ręczny blokuje, czy nie jest kontrola temperatury (łapiemy za koło/zacisk i wszystko jasne).

  7. #17
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Dlatego też obstawiam że ręczny trzyma. Może niewyczuwalnie podczas jazdy ale trzyma.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Dlatego też obstawiam że ręczny trzyma. Może niewyczuwalnie podczas jazdy ale trzyma.
    Też mi się tak wydaje i po pewnym czasie wszystko wraca do normy.

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tylko że wspomniałem o tym na początku ale właściciel się zarzeka że ręczny nie trzyma nic tu nie wydumamy. Trzeba sprawdzić układ namacalnie. Od samego patrzenia na wajchę nic się nie rozwiąże

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Wskazówki już ma,teraz musi sprawdzić to co mu doradzamy,może nie końca jest świadomy że ma przyblokowane hamulce.

Podobne wątki

  1. [159] dźwignia hamulca ręcznego - jak zdemontować?
    Utworzone przez alces1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-06-2019, 07:17
  2. Dźwignia recznego
    Utworzone przez tomas1907 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2010, 17:15
  3. [164] Regulacja hamulca recznego
    Utworzone przez Miłosz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2008, 10:49
  4. [156] Kontrolka hamulca recznego
    Utworzone przez Bereto20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-01-2008, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory