Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 65

Temat: Sportronic - zachowanie na zimnym silniku

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie Sportronic - zachowanie na zimnym silniku

    Witam,

    Jako że to mój pierwszy automat mam pytanie odnoście zachowania skrzyni na zimnym silniku przy obecnych temperaturach (ok.10 stopni).
    Czy to normalnie, że skrzynia bardziej twardo zmienia biegi na samym początku? Nie można nazwać tego szarpnięciem, po prostu zmiana jest odczuwalna. Odczuwalne są 2-3 zmiany biegów, najbardziej z 2-3, 3-4, potem skrzynia pracuje ok.
    Jestem po zmianie oleju, jakieś ~600 km temu, Maxlife ATF Multipurpose. Mam się czym martwić czy jest to normalny objaw? A może olej jest ujowy i zalać czymś innym?
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar dawideksl
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,5 V6 Sportronic
    Postów
    172

    Domyślnie

    Olej tylko Mobil (Esso) LT71141, co do odczuwalnej zmiany, to też tak mam na zimnym, moze ze 2-3km od startu. Teraz moja alfa stoi w warsztacie (w tym wymiana częściowa oleju w skrzyni), dam znać czy coś się zmieniło po wymianie jak odbiorę.

    edit: dopiero zauważyłem że masz sportronic w JTD, także co do oleju nie jestem pewien (Mobil LT 71141 do V6 - 4HP20)
    Ostatnio edytowane przez dawideksl ; 04-09-2013 o 09:22

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Olej na pewno zgodny ze specyfikacją, u mnie siedzi AW55-50SN, i olej musi spełniać normę jws3309. Ale dzięki za uspokojenie
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja też tak mam że na zimnym zmiana biegów jest bardziej odczuwalna. Choć mam ZF`a.

  5. #5
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Pre2es ja mam to samo, wiec chyba tak ma byc, ten olej maxlife pasuje do naszej skrzyni wiec sie nei martw. wymieniales dynamicznie czy statycznie?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    W sumie wymieniłem 6 litrów. Po spuszczeniu zeszło około 3,2 litra-3,5 litra. Uzupełniłem. Rundka po mieście i znowu zlałem, tyle że ok, 2,5 litra i uzupełniłem do stanu. Uruchomiłem MESa, poczekałem aż olej w skrzyni rozgrzeje się do 68-69 stopni i sprawdzałem stan. Było w okolicach 3/4 poziomu dla 75 stopni.

    Zastanawiam się nad Lube Gard, czy nie dolać tak profilaktycznie. Podobno działa. Kiedyś testowałem dodatek xado do skrzyń manualnych i poprawa była.
    Ostatnio edytowane przez PRE2ES ; 04-09-2013 o 11:04
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    W sumie wymieniłem 6 litrów. Po spuszczeniu zeszło około 3,2 litra-3,5 litra. Uzupełniłem. Rundka po mieście i znowu zlałem, tyle że ok, 2,5 litra i uzupełniłem do stanu. Uruchomiłem MESa, poczekałem aż olej w skrzyni rozgrzeje się do 68-69 stopni i sprawdzałem stan. Było w okolicach 3/4 poziomu dla 75 stopni.
    Czyli statycznie.



    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Zastanawiam się nad Lube Gard, czy nie dolać tak profilaktycznie. Podobno działa. Kiedyś testowałem dodatek xado do skrzyń manualnych i poprawa była.
    Nie uważasz że skrzynia automatyczna to trochę za droga zabawka na takie eksperymenty????
    W manualu nalejesz słonecznikowego i będzie dobrze (metaforycznie). Do automatu wystarczy że innej marki zalejesz i już możesz mieć problem. Nie wspominając o zmianie charakterystyki.... Skrzynia automatyczna to nie tylko tryby....

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Czyli statycznie.




    Nie uważasz że skrzynia automatyczna to trochę za droga zabawka na takie eksperymenty????
    W manualu nalejesz słonecznikowego i będzie dobrze (metaforycznie). Do automatu wystarczy że innej marki zalejesz i już możesz mieć problem. Nie wspominając o zmianie charakterystyki.... Skrzynia automatyczna to nie tylko tryby....
    Tak, wiem że to wymiana statyczna. Zdaję sobie sprawę, że skrzynia automatyczna to nie tylko tryby (znam się na mechanice), ale skoro jest to uszlachetniacz produkowany przez jednego z największych producentów olejów w USA i jest renomowany przez firmę MidParts. Na innych forach wiele osób go stosowało i nigdy im się skrzynia przez niego nie rozleciała, wręcz przeciwnie.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar dawideksl
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,5 V6 Sportronic
    Postów
    172

    Domyślnie

    Ja bym raczej nie kombinował. Lej to co zalecane.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawideksl Zobacz post
    Ja bym raczej nie kombinował. Lej to co zalecane.
    Na razie tak głośno myślę. Byłem ciekaw czy to ktoś stosował.

    Póki wszystko działa jak należy to faktycznie, lepiej nie prowokować. Jak coś zacznie się dziać to wtedy można spróbować.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. Dziwne zachowanie silnika przy zimnym silniku
    Utworzone przez toxmasz w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 21:48
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  4. Stuki na zimnym silniku
    Utworzone przez michu w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 21:36
  5. [155] Piszczenie na zimnym silniku
    Utworzone przez wysiolbn w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-12-2008, 00:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory