Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Muł od dołu i kopci 2.4 JTD 20V

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomekk777
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 jtd 175km
    Postów
    95

    Domyślnie Muł od dołu i kopci 2.4 JTD 20V

    witam mam problem z moją alfa 166 fl 2.4 jtd 20v 2004 r. przy ruszaniu ma wielkiego muła przez jakies 3 sekundy do puki nie wypuści dymu to nie idzie pożniej już jest dobrze, kopciła wkazdym zakresie obrótów .na kompie nie ma błędów. miałem pęknietą rure t-ic po wymianie przestala kopcic w gornym zakresie.górna rure tez wymieniłem na kwasówki.przepływka nowa po odpieciu nie ma roznicy.egr zaslepiony tylko kontrolka sie swieci, nie długi jade go usunac programowo. dzisiaj zauważylem ze moge ją tylko bójnąć do 180km/h pedał w podłodze a ona sama zwalnia i wcale póżniej nie idzie. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest juz ok. w czym może byc problem że ma takiego muła od dołu i kopci raz na czarno , troche siwo

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Najpierw używa się opcji "SZUKAJ":
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    Skoro kontrolka ci się pali non stop od zaślepionego EGRu to "nie zauważasz" błędu przeładowania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomekk777
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 jtd 175km
    Postów
    95

    Domyślnie

    zawór overboost to jest to coś przymocowane do obudowy filtra powietrza ?

    - - - Updated - - -

    po odpięciu wtyczki grzybek płynnie sie chowa i wysuwa. . zauwazylem ze z turbiny koło gruchy wylatuje dym przy gazowaniu {czy to normalne}?i zawór overbost jest caly w oleju.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Dym nie jest normalny,

    Overboost masz pewnie zamontowany pod rura z intercoolera i na niego kapie, jeżeli nie to masz problem, to jest zawór ciśnieniowy a nie olejowy.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomekk777
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 jtd 175km
    Postów
    95

    Domyślnie

    overbost jest przy obudowie filytra powietrza pod tym górnym wężem.ale chyba jest sprawny bo grzybek płynnie chodzi

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomekk777 Zobacz post
    .... . zauwazylem ze z turbiny koło gruchy wylatuje dym przy gazowaniu {czy to normalne}?i zawór overbost jest caly w oleju.
    I jedno i drugie nie jest normalne - turbina jest do wymiany i to jak najszybciej (chyba że chcesz się przekonać jak wygląda choroba szalonych diesli), a zaolejony overboost co najmniej do czyszczenia, albo tez do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    1. Co do dymu w okolicach turbo to sprawdź stan wszystkich uszczelek wydechu. Nie masz czasem dziwnych efektów dźwiękowych na zimnym silniku jak przygazujesz ?
    2. Zaolejony zawór overboostu jest normalną sprawą jak długo nie był układ czyszczony z oleju. Niestety ma tak paskudną lokalizację, że jest zaraz pod połączeniem rury górnej z IC.
    3. CO do kopcenia. Też zacząłem mieć ten problem po rozwaleniu się górnej rury i przejechaniu tak kilkunastu km. Dzisiaj będę robił logi to się dowiem co nieco. Podejrzewam jednak, że spowodowane jest to nagromadzeniem potwornej ilości sadzy w wydechu.
    4. U mnie nie ma ograniczenia co do max, rano do pracy poleciał chwilowo prawie 200 bo chciałem logi zrobić, ale komp się wysypał .
    5. Czarny dym może oznaczać zbyt małą ilość powietrza (nieszczelności w dolocie - sprawdź czy żaden łącznik się nie zsunął, bo mi się zdarzyło 2 razy), walniętą przepływkę (można odpiąć i sprawdzić zachowanie samochodu, najlepiej zrobić jednak logi dynamiczne).
    6. Niepokojący jest natomiast siwy dym, który oznacza spalanie oleju. I tutaj możliwości są dwie:
    - albo uszczelnienia na turbinie mają powoli dość
    - albo tak jak u mnie turbina zasysa olej z odmy. Wskazuje na to znaczna ilość oleju w rurze dolotowej do turbo i ślady oleju aż do węża odmy. Może ktoś z czytających sobie z takim przypadkiem poradził lub wie czym to może być spowodowane ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomekk777
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 jtd 175km
    Postów
    95

    Domyślnie

    z dzwiekami i uszczelkami walczyłem zimą i był spokój. teraz byłem na kompie i błąd tylko p0101 przepływka{która jest nowa} ale po odpięciu nie widać różnicy.rure górną i dolną mam nową są dobrze spięte nie zesuneły sie. siwy dym tylko rano na zimnym silniku pozniej tylko czarny i najwiecej przy ruszaniu do 2 tys obrotów alfa do 2 tys z 5 sekund mysli zeby jechac i fala dymu za mna.pozniej przspiesza dobrze i dymu prwie wcale nie ma

    - - - Updated - - -

    "dzwiękami"

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    nie wiem czy dobrze czytam ale napisałeś ze po odpięciu przepływki nie widać różnicy??
    To juz masz odpowiedź, skoro jest nowa to reklamuj i wymieniaj na nową...

    Powiem Ci z doświadczenia ze jak kupiłeś taką za 150zł z allegro
    to lepiej kup ori bosh

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomekk777
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 jtd 175km
    Postów
    95

    Domyślnie

    przepływka jest oryginalna . ale zima jak mialem uszkodzona przepływke i po odpieciu jej samochod jezdzil normalnie, teraz od wczoraj mruga kontrolka swiec i samochod wcale nie chce jezdzic max 80km/h . bez roznicy czy z przepływka czy z odpieta

Podobne wątki

  1. 1.6ts coś wyje z dołu silnika
    Utworzone przez Marcin1630 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-01-2016, 20:48
  2. Brak turbo z dołu?
    Utworzone przez Michuxfcb w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-07-2014, 19:50
  3. Nie ciągnie od dołu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-06-2013, 18:24
  4. Wyciek oleju od dołu
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 18:48
  5. nie jedzie od dołu
    Utworzone przez pol.5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-03-2009, 09:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory