Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 - LPG

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 - LPG

    Witam,

    koledzy, proszę o pomoc. Planuję kupić za jakiś czas Alfę Gtv z cudownym silnikiem 3.0 V6. Nie jestem miłośnikiem LPG, szczególnie w takich silnikach, ale niestety ceny paliwa są takie, że pół życia musiałbym składać na paliwo na roczne użytkowanie tego auta. W związku z tym będę chciał założyć w nim instalację gazową. Tutaj pojawiają się moje pytania. Jestem kompletnym laikiem w kwestii LPG. Oczywiście poczytałem co nieco
    1. Którą generację wybrać? O ile dobrze zrozumiałem, to chyba najlepiej montować instalację IV generacji.
    2. Jaki jest koszt założenia takiej instalacji? Od razu zaznaczam, że nie interesują mnie półśrodki i kompromisy - jak już wkładam to LPG, to ma być porządne, żeby potem problemów nie było.
    3. Jakie są dodatkowe koszty użytkowania samochodu z LPG? Wiem, że przeglądy techniczne są droższe, ale co ponadto?
    4. Jak wygląda serwisowanie instalacji - jakie są koszty, najczęstsze awarie itd.?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał mmax88 Zobacz post
    Witam,

    koledzy, proszę o pomoc. Planuję kupić za jakiś czas Alfę Gtv z cudownym silnikiem 3.0 V6. Nie jestem miłośnikiem LPG, szczególnie w takich silnikach, ale niestety ceny paliwa są takie, że pół życia musiałbym składać na paliwo na roczne użytkowanie tego auta. W związku z tym będę chciał założyć w nim instalację gazową. Tutaj pojawiają się moje pytania. Jestem kompletnym laikiem w kwestii LPG. Oczywiście poczytałem co nieco
    1. Którą generację wybrać? O ile dobrze zrozumiałem, to chyba najlepiej montować instalację IV generacji.
    2. Jaki jest koszt założenia takiej instalacji? Od razu zaznaczam, że nie interesują mnie półśrodki i kompromisy - jak już wkładam to LPG, to ma być porządne, żeby potem problemów nie było.
    3. Jakie są dodatkowe koszty użytkowania samochodu z LPG? Wiem, że przeglądy techniczne są droższe, ale co ponadto?
    4. Jak wygląda serwisowanie instalacji - jakie są koszty, najczęstsze awarie itd.?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam
    Mam co prawda 3.0 ale w 166 więc może podpowiem:
    1. wiadomo - sekwencja. Innej się nie montuje
    2.w moim wypadku było to chyba trochę ponad 3k (KME Gold, wtryski Hana)
    3.przegląd rejestracyjny droższy o ok 60zł i przegląd instalacji, regulacja, wymiana filtrów raz na 10tyś to ok 50zł. Innych kosztów raczej nie ma
    4. Gwarancje raczej na 2 lata dają i musisz co 10 tyś robić przegląd gwarancyjny - cena jw

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Dziękuję To jeszcze dwa pytanka:
    5. Jakiej wielkości butla byłaby najlepsza do Gtv?
    6. Bardzo trzeba rzeźbić wnętrze? Chodzi mi o dziurawienie czy cięcie elementów wnętrza na jakieś przyciski, kontrolki itp. Może ma ktoś jakieś fotki, jak to wygląda?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał mmax88 Zobacz post
    Dziękuję To jeszcze dwa pytanka:
    5. Jakiej wielkości butla byłaby najlepsza do Gtv?
    6. Bardzo trzeba rzeźbić wnętrze? Chodzi mi o dziurawienie czy cięcie elementów wnętrza na jakieś przyciski, kontrolki itp. Może ma ktoś jakieś fotki, jak to wygląda?
    5. jeżeli nie będziesz korzystał z bagażnika to butla 55l, z tym że zajmie 95%jego objętości. najlepiej taką która wejdzie na dno bagażnika (krótsza ale grubsza)
    6. tylko sterowanie centralką ( miałem po lewej stronie kierownicy). Nie ma problemów z żadnym cięciem czy mega przerabianiem ( gazownik spokojnie ogranie ten temat żeby nic nie poniszczyć)

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    A propos sterowania centralką... Gdzieś wyczytałem, że istnieje możliwość ustawienia kilku "programów" sterowania bodaj wtryskami (poprawcie mnie jeśli się mylę), dzięki czemu można było uzyskać np. "tryb" ekonomiczny i full power. Każda instalacja IV gen. ma taką możliwość, czy to jakaś wyższa szkoła jazdy?

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał mmax88 Zobacz post
    A propos sterowania centralką... Gdzieś wyczytałem, że istnieje możliwość ustawienia kilku "programów" sterowania bodaj wtryskami (poprawcie mnie jeśli się mylę), dzięki czemu można było uzyskać np. "tryb" ekonomiczny i full power.
    A gdzie przeczytałeś?
    Bo to totalna bzdura
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Spróbuję znaleźć, jak się uda - wrzucę linka.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Cannabis
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 156 1.6 TS 99' AR 156 2.5v6 02'
    Postów
    262

    Domyślnie

    Full Power to program jak przerzuca na PB przy 5tys obrotów a poniżej to tryb eko
    Bajka wciskana przez monterów jak instalacja nie domaga.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Dokładnie, ściema wciskana klientom

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Rozumiem Czyli muszę przygotować ze 20 tysięcy na auto plus 3-4 na instalację plus pakiet startowy

    Jeszcze takie pytanie totalnego laika. Czy przed zagazowaniem warto zwrócić na coś szczególną uwagę w silniku, wymienić coś dodatkowo? Czy są jakieś elementy które są tutaj kluczowe?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory