Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Zagłośny blowoff i syczenie turbiny.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Qard
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Swarzędz
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM Sport Plus
    Postów
    41

    Domyślnie Zagłośny blowoff i syczenie turbiny.

    Witam. Wybaczcie ze zakładam nowy temat ale nurtuje mnie jedna sprawa w moim samochodzie. Lepiej przedstawi to filmik który znalazłem w internecie pokazuje on ten dźwięk który od pewnego czasu nasila się. Gdy kupiłem moja alficzke działo się tak ale przy mocnym przy gazowaniu teraz po przejechaniu 30.000 tys km już każdorazowe dodanie gazu powoduje dziwne dźwięki. tu link.

    http://www.youtube.com/watch?v=cAc5-d9ZAqI

    Wygląda to tak jak by drzemało pod maska z 1000 KM. Jak na filmach z przerobiona Suprą hehe Psyyy tu tu tuuu. A tak na serio to martwię sie strasznie. Uwielbiam go uwielbiam nim jeździć podziwiać jego wyglad. Niewiele jest już takich samochodów co maja dusze. (musiałem to napisac ) Wymieniłem wężyki od overboost bo były trochę sparciałe wymieniłem przepływomierz oraz mój znajomy z serwisu Fiata wymienił ostatnio wtyczkę od czujnika temperatury i wywalił boxa którego zamontował poprzedni właściciel. Box był uruchamiany z pilota. Używałem go bardzo rzadko ale podobno zalała go woda i sie usmażył. Wąż miedzy turbo a intercolerem jest mokry i sam intercooler tez. Podejrzewam ze albo rura albo możne intercooler jest dziurawy i przez to turbo musi nadganiać ociekające powietrze i dmucha za bardzo po puszczeniu gazu działa bloow off dlatego jest to tuu tu tu. Albo możne overboost sie zacina. Czy wasze alfy 1.9 JTD 16v tez tak brzmią? Moze jestem przewrażliwiony. i jeszcze jedna rzeczy. Po wymianie przewodów od podciśnienia samochód ewidetnie lepiej ciagnał od dołu a dzwiek syczenia turbo ustał jednak po paru dniach znów wszystko wróciło i teraz jeszcze mocniej syczy i prycha bloow off. Pomozecie?
    Ostatnio edytowane przez Qard ; 04-11-2013 o 07:47

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Tak nie może być. Wygląda jak uciekające ciśnienie. Musisz sprawdzić cały układ dolotowy na szczelność w tym kolektor (pęknięty, odkręcony podobnie brzmi).

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Miałem podobnie, a tak naprawdę ciągle mam ale już tylko syczenie, a nie takie szuranie, prawdopodobnie u mnie przyczyną jest nieszczelny intercooler bo wszystkie rury oprócz dolnej którą wielokrotnie sprawdzałem są zmienione na nowe.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    To jest efekt "surge", albo cofania powietrza. Jedni zwalają winę na przycinającą się zmienną geo turbiny, inni na nieszczelności w układzie dolotowym.

    Do wczoraj miałem ten sam efekt, słyszalny na podobnym poziomie jak u Ciebie. Do wczoraj, bo cały wczorajszy dzień spędziłem pod autkiem wymieniając obydwie główne rury na stalowe od kolegi z forum. Wtedy też zauważyłem pękniętą rurę na samej końcówce - tę doprowadzającą powietrze do turbiny, w kształcie literki U prowadzącą od puszki filtra, później rozgałęziającą się m.in do turbo. Po jej ogarnięciu izolacją (dużą ilością izolacji), złożeniu wszystkiego do kupy, efekt cofania powietrza prawie całkowicie ustąpił.

    Także z mojej strony polecam DOKŁADNE przejrzenie WSZYSTKICH przewodów dolotu.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Qard
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Swarzędz
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM Sport Plus
    Postów
    41

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qrvich Zobacz post
    To jest efekt "surge", albo cofania powietrza. Jedni zwalają winę na przycinającą się zmienną geo turbiny, inni na nieszczelności w układzie dolotowym.

    Do wczoraj miałem ten sam efekt, słyszalny na podobnym poziomie jak u Ciebie. Do wczoraj, bo cały wczorajszy dzień spędziłem pod autkiem wymieniając obydwie główne rury na stalowe od kolegi z forum. Wtedy też zauważyłem pękniętą rurę na samej końcówce - tę doprowadzającą powietrze do turbiny, w kształcie literki U prowadzącą od puszki filtra, później rozgałęziającą się m.in do turbo. Po jej ogarnięciu izolacją (dużą ilością izolacji), złożeniu wszystkiego do kupy, efekt cofania powietrza prawie całkowicie ustąpił.

    Także z mojej strony polecam DOKŁADNE przejrzenie WSZYSTKICH przewodów dolotu.
    Dziękuje wszystkim za tak szybką odpowiedz. Sztanga rusza się dynamicznie o odpowiednio wiec raczej kierownice są czyste. Niepokojący jest olej na wężu turbo-intercooler i na intercoolerze. Olej tez troszke szybciej ubywa niz kiedyś Chociaz dziś rano patrzac na wskazanie infocenter oleju przybyło od wczoraj co tez jest ciekawe....

    Tak jak wspominałem możne moje odczucie jest mylne ale po wymianie wężyków od podciśnienia na jakiś czas (parę dni) było cicho jak makiem zasiał az moj kumpel z pracy to zauważył ze juz tak nie syczy jak podjeżdżam do roboty.

    hmm.

    Jak wyczyścić czujnik overboost ten na pasie przednim? Słyszałem ze - wymontować go i przelac WD40 czy to dobry sposob?
    Jak mogę sprawdzić szczelność intercoolera? Zalac go wodą i patrzeć gdzie cieknie?

    Musze dokładnie obejrzeć te wszystkie rury i intercooler. Teraz tak mi się przypomniało ze gdy wymieniałem te rurki od podciśnienia ruszałem również rurę turbo-intercoller by dokręcić mocniej opaski może dlatego na jakiś czas było ok a jak załączyłem czipa to dmuchnęło mocniej i znów jakaś nieszczelność sie tam pojawiła to może byc to ok czeka mnie wiec cały dzień pod alfikiem. Dziękuje bardzo wam za odpowiedzi i czekam na odpowiedzi z tego postu jakieś porady jeszcze proszę - mile widziane.
    Ostatnio edytowane przez Qard ; 04-11-2013 o 11:15

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    WD40 w overboost to raczej średni pomysł, to sie nie nadaje na elementy gumowe, na plastik raczej to też nie jest najlepsze rozwiązanie. Może jakiś zwykły smar w sprayu ?
    Co do IC, wykręć i zalej benzyną ekstrakcyjną, przy okazji wypłuczesz syf

    U mnie po wymianie na stalowe zaczęło coś syczeć, ale do tej pory tego nie ogarnąłem, podczas jazdy zbiera się tak samo, a może nawet minimalnie lepiej (pewnie placebo) no ale coś tam syczy do 2k, potem jak turbo dmuchnie to jest cisza, skoków mocy, szarpania, ani nic podobnego nie ma.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Co do czyszczenia overboosta to masz tu http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html


    Ale sam jestem ciekaw jak najsprawniej sprawdzic caly dolot powietrza

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Qard
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Swarzędz
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM Sport Plus
    Postów
    41

    Domyślnie

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    Co do czyszczenia overboosta to masz tu Elektrozawór VGT (overboost) - operation manual
    Niestety mam zawór nierozbeieralny wiec niestety niebardzo mogę tak dokładnie go wyczyscic Chociaż autor tego manuala twierdzi ze rozpracował taki cały plastikowy zawór jednak nic wiecej na ten temat tam nie ma napisane Przelalem go zmywaczem do hamulców i psiknąłem smarem penetrującym. Moze to starczy.

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    Ale sam jestem ciekaw jak najsprawniej sprawdzic caly dolot powietrza
    No właśnie. Na jutro się umówiłem z mechanikiem na wynajecie podnosnika i bede walczył. Napewno na podnosniku bedzie łatwiej ale czy łatwo to się okaze. Napewno bede musiał sciagac zderzak co chyba nie jest jednak takie proste.... Postaram się wyjąć wszystkie rury i jakoś je sprawdzić może cos znajdę (mam nadzieje) Może jakies sugestie co do demontażu i montażu tych rur mają panowie? Czy ttrzeba sciągać ten nieszczęsny zderzak?
    Ostatnio edytowane przez Qard ; 04-11-2013 o 18:33

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qard Zobacz post
    Może jakies sugestie co do demontażu i montażu tych rur mają panowie? Czy ttrzeba sciągać ten nieszczęsny zderzak?
    Najwygodniej zdjąć.
    Koła do góry zdejmujesz nadkola, odkręcasz zderzak, płyte pod silnikiem jak masz.
    Później zdejmujesz dolot do IC taki plastikowy - będzie na 4 śrubach M8
    IC jest zawieszony na gumach i chyba przykręcony 2 śrubami,
    Rury są pozakładane albo na opaski zaciskowe na śrubę, albo na "pstryk"
    Przygotuj się na trochę oleju wyplutego z tego wszystkiego.

    - - - Updated - - -

    Odnosnie dzwięku - sam szukam rozwiązania - dziwęk u mnie identyczny, kolega diodak w swoim CS ma to samo.
    Najprawdopodobniej u mnie będzie to kwestia nieszczelnego IC
    147 powodów do zadowolenia

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    U mnie tez jest ten dzwiek, ale sporo cichszy. A rura laczaca Turbo z IC i IC jest szczelne.

    A jak u Ciebie sie skocznylo mattom? Jaka diagnoza?
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 06-01-2014 o 17:43

Podobne wątki

  1. [147] Biały dym, syczenie
    Utworzone przez johnyb w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 08:22
  2. Syczenie z przepustnicy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-02-2014, 20:59
  3. Montaż zaworu blowoff - 2.0 V6 TB
    Utworzone przez Swirus w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-11-2013, 11:35
  4. [146] Syczenie
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 20:20
  5. [146] Syczenie pompy wspomagania.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-11-2008, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory