Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: alfa romeo 159 1.9 JTDM wyciek ? proszę o poradę

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie alfa romeo 159 1.9 JTDM wyciek ? proszę o poradę

    Hejka,
    od wczoraj jestem posiadaczem Alfy 159 diesel.
    Dziś przy oglądaniu silnika zauważyłem spoconą i mokrą od aleju cześć , hmm koło kolektora ssącego ( nie znam się i mogę teraz bredzić)
    tak to wygląda na zdjęciach:

    i


    Ogólnie po otworzeniu maski miałem wrażenie że coś jest jakby luźne i grzechocze hmm no alo może diesle tak mają ostatni ciągle benzyną latałem.

    Przyznam że trochę mnie to zmartwiło i zastanawiam się czy to poważna sytuacja ,koszta naprawy...
    Auto kupiłem w komisie z 3miesięczną gwarancją na silnik i sprzęgło .
    I teraz pytanie co robić z tym fantem ignorować i jeździć ... szybko naprawiać .

    Pozdrawiam i proszę o diagnozę kogoś kto się lepiej zna.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar raZZorfish
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 JTDM 2006 150KM
    Postów
    103

    Domyślnie

    witam, tez tak mam, bo sie uszczelnienia klap wyrobily. Mozliwe, ze grzechocze Ci listwa sterujaca. U mnie lezala sobie na plecach. Zobacz czy nie masz za swiecami takiego podluznego drucika. Generalnie to czeka Cie spawanie kolektora i wywalenie tych klapek. Pewnie masz zatarte i mozesz tak chwilowo pojezdzic, duzo osob tak jezdzi i o tym nie wie. Ciekawe, ze ASO nie bylo laskawe mnie o tym powiadomic a bylem u nich 4 razy na przegladzie. Dlatego zrezygnowalem z ich uslug. U nas robota z kolektorem waha sie w granicach 700 - 1000 pln w zaleznosci od czlowieka. Potem Cie czeka zaslepka EGR. Tematow o klapach i EGR masz tu pelno. Az sie niedobrze Ci zrobi


    Muzyka, którą tworzę : http://razzorfish.bandcamp.com/ Zapraszam

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ale raz zrobisz porządek z silnikiem i masz spokój
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    Dzięki panowie za pomoc,

    pojechałem prosto do mechanika, ten rzucając wzrokiem ocinił mniej więcej jak raZZorfish pisze że trzeba wymienić kolektor ssący.
    Pojechałem w tepędy do sprzedwacy i mówie jaka jest sytuacją na co ten się zaczął wykręcać, że to tylko uszczelke trzeba zmnienić bo olej cieknie a niby skąd mechanik może wiedzieć
    jak nie otworzył , że klapki się zatarły...
    Po długiej rozmowię siadło na tym że ja zapłace za mechanika a on za nowy kolektor , albo zostawiam auto a on je naprawi.
    Wole raczej tą pierwszą opcję bo jego naprawa będzie polegała na wyczyszczeniu jak znam życie.

    Hmm miała być radaoś a narazie uczucia są mieszane. hmm

    Mam nadzieję że to ten kolektor a nie coś innego .
    pozdro
    ,

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Rozważyłeś usunięcie klap i uszczelnienie kolektora?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    Jeżeli gość płaci za nowy to nie ma sensu rozważać usunięcia klap, tak mi się wydaję.
    Bardziej martwię się że na tym wszystkim jest olej i czy aby napewno tylko kolektor jest przyczyną...

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    To co ty nazywasz olejem to jest standardowa zawartość kolektora ssącego we współczesnym silniku diesla. Takim "czystym" powietrzem oddychają nasze silniki. Po wyjęciu kolektora trzeba wszystko w okolicy dokładnie z tej smoły wyczyścić. Przy tej okazji od razu warto wymienić pasek rozrządu - trudno zdjąć kolektor bez zdjęcia paska rozrządu.

    Wrzucenie nowego kolektora jest ok jeśli to będzie kolektor aluminiowy. Plastikowy po przebiegu 100kkm potrafi urwać sobie klapkę i wrzucić ją do środka cylindra.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    No , okey powoli się uspokajam.
    Rozrząd był zmieniony 3k temu..
    pozdrawiam

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jambo Zobacz post
    Jeżeli gość płaci za nowy to nie ma sensu rozważać usunięcia klap, tak mi się wydaję.
    Jak kto woli Jeśli zamierzasz długo jeździć tym autem to za średnio 80 kkm możesz spodziewać się kolejnej wymiany kolektora. A jeśli kolektor jest plastikowy, to jak napisał Jahu, impreza może zakończyć się nawet remontem silnika. Nie straszę, tylko ostrzegam Taka mała wada naszych silników ze zmodernizowanym kolektorem dolotowym.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 2008r. Sedan
    Postów
    42

    Domyślnie

    Witam, pacjent to alfa 159 1.9 JTDm 8v. Mam problem z lokalizacja wycieku dosc obfitego w okolicach rozrządu. Alternator mokry, lecz po zdjęciu obudowy rozrzadu tam gdzie pompa wysokiego ciśnienia i koło od wałka rozrządu jest sucho. Wiekszych ubytkow w oleju nie zauwazylem. Moze koledzy maja jakies sugestie / doświadczenia. Slyszalem ze w tej okolicy znajduje sie pompa oleju? I też ponoć w zimie w związku z Nie drozna odmą ciśnienie oleju wywala jakiś Brok ? Nie wiem o co za bardzo chodzi.

    - - - Updated - - -

    Raczej wykluczam simering na wale bo olej znajduje sie powyżej skrzyni korbowej...

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 147 1.9JTD 150km Q2 '07 Proszę o poradę
    Utworzone przez raf02 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-04-2014, 14:52
  2. alfa 156 - proszę o poradę
    Utworzone przez Antek w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 22:32
  3. Alfa 147 czy 156? Proszę o poradę.
    Utworzone przez miksell w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-03-2012, 21:02
  4. ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TURBO proszę o pomoc i poradę.
    Utworzone przez Puki w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 26-01-2012, 21:38
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 15:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory