Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: osłona pod silnik a wytrzymałość?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    W drodze...
    Postów
    411

    Domyślnie osłona pod silnik a wytrzymałość?

    witam, wczoraj zachaczylem o krawęźnik przy wyjeździe tak, że osłona (taka podłużna za kołami) za osłona dolna silnika niestety się lekko poluzowała, jak się okazalo u mechanika gwint się wybil i kręcił w okół osi, założył nowy gwint ale niestety zę to plastik lekko go zdeformowało przez co nadal zwisało ale już mniej, nawiercił dwie dziurki i wstawił m6 i wszystko pięknie ladnie wyrównało, i teraz takie moje pytanie czy mimo wszystko to powinno trochę dłużej wytrzymać czy w końcu puści mimo wzmocnienia dwoma m6? s Wy stosowaliście jakieś dodatkowe wzmocnienia nawiercenia?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Osłona silnika nie służy jako zabezpieczenie przed uderzeniem. Nie wiem czemu dużo ludzi myli jej zastosowanie. Ona ma za zadanie tylko i wyłącznie chronić przez błotem i całym tym syfem od spodu. Więc skoro przełożyłeś osłoną w krawężnik to nic dziwnego że uszkodziłeś. To tak jakbyś pukną zderzakiem, on pękł a Ty się pytał czy go nie wzmocnić bo przecież to zderzak, jest od zderzania taka analogia. Z pewnością zastąpienie urwanej/uszkodzonej śruby dwiema nowymi załatwi sprawę. Tylko pytanie jak i gdzie je wkręcił. Żeby się nie okazało że za rok będzie Ci żarło ten element rdzą

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Nic tylko się cieszyć, że mechanik zrobił ci porządne mocowania na śruby a nie na opaski zaciskowe, jak większość partaczy robi, bo te gwinty od śrub trzymających osłonę momentalnie korodują i nie tylko w alfach.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    W drodze...
    Postów
    411

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas Zobacz post
    Nic tylko się cieszyć, że mechanik zrobił ci porządne mocowania na śruby a nie na opaski zaciskowe, jak większość partaczy robi, bo te gwinty od śrub trzymających osłonę momentalnie korodują i nie tylko w alfach.
    przewiercił je z lewej i prawej strony po 5-6 cm od tej śruby co poszedł gwint.
    korodują śruby te co przywiercił czy te co partacze wkręcają bo tak koniec wypowiedzi nie zrozumiałem;p

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Fabrycznie każdy element jest zabezpieczony antykorozyjnie. W momencie kiedy wykonujesz nowy jakikolwiek otwór czy nacięcie niszczysz warstwę ochronną a założę się że nowego połączenie nie zabezpieczył przed korozją. Jakie połączenie zrobił? Wspawał nakrętkę? Użył wkręta samogwintującego czy wywiercił otwór i złapał nakrętką od góry? Oczywiście nie schrupie Ci wahacza w rok ale po paru będzie to widoczne i rozwojowe.

    Fabrycznie nic nie będzie korodować. Jest taka możliwość że sam gwint ale to jest raczej rdzawy nalot niż korozja. Ona nie będzie postępować. Wystarczy przy każdym przykręcaniu lekko przesmarować. Od cała filozofia.

Podobne wątki

  1. [GTV] Osłona pod silnik
    Utworzone przez criss2007 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-11-2018, 15:36
  2. [155] Płyta pod silnik/osłona silnika/osłona podłogi
    Utworzone przez dejv667 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 11:13
  3. Osłona pod silnik
    Utworzone przez ufo1009 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-01-2013, 08:57
  4. Silnik JTS i wytrzymałość!
    Utworzone przez Wuniek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 23:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory