Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: EGR - kontrola policji za granicą - jest ryzyko?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie EGR - kontrola policji za granicą - jest ryzyko?

    Panowie, wybaczcie pytanie, bo pewnie głupie, i nowy temat - bo jest o EGR, ale tu precyzyjnie chciałbym poruszyć tylko jedną kwestię. Przewijało się w wątku o DPF, że w razie kontroli policji za granicą można mieć kłopoty jeśli jest wywalony. Ryzyko pewnie minimalne, ale dla mnie wystarczy - zostanę z filtrem (choć głównie poruszam się po mieście więc ubolewam nad jego istnieniem...). Czy podobne ryzyko, kłopotów z policją, nawet minimalne, istnieje w przypadku zaślepienia EGR? Pytam, bo latem planuję długi tour po Europie, nie chcę żadnych kłopotów, ale EGR chętnie bym zaślepił

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar el_majoros
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTD 16v FL, AR GT 1.9 JTD
    Postów
    39

    Domyślnie

    A na jakiej podstawie patrol drogówki stwierdzi, że masz zaślepiony egr? Rozkręci? Czy jak? Bez obaw możesz zaślepiać. Zaślepianie egr nie jest nielegalne

  3. #3
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał el_majoros Zobacz post
    Zaślepianie egr nie jest nielegalne
    Nielegalne jest, tyle, że istnieje znikome, graniczące z niemożliwością, prawdopodobieństwo wykrycia jego usunięcia/zaślepienia

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar el_majoros
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTD 16v FL, AR GT 1.9 JTD
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał gwidonio Zobacz post
    Nielegalne jest, tyle, że istnieje znikome, graniczące z niemożliwością, prawdopodobieństwo wykrycia jego usunięcia/zaślepienia
    Człowiek całe życie się uczy

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Można sprawdzić czy jest wyłączony - wystarczy wsiąść do auta i podpiąć kompa z FES/MES. Sterowanie EGR będzie w pełnym zakresie wyłączone
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Można sprawdzić czy jest wyłączony - wystarczy wsiąść do auta i podpiąć kompa z FES/MES. Sterowanie EGR będzie w pełnym zakresie wyłączone
    Powiedz jeszcze, że Policja z DE korzysta z ww. lub podobnych programów w celu diagnozy zaworów egr....

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    To czy korzysta to jedno, ale czy ma prawo na tak wnikliwą kontrolę bez nakazu sądowego?

    Prawda jest taka, że przy zwykłej kontroli policjant nie może żądać od kierowcy otwarcia bagażnika (chyba, że w uzasadnionym przypadku popełnienia PRZESTĘPSTWA). Oczywiście może zapytać o gaśnicę, która z reguły jest trzymana w kufrze i tak czy siak zajrzy co tam wozimy.

    Jedynie co mogą zrobić to zbadać spaliny, ale wszelka wykryta nieprawidłowość może być spowodowana całym wachlarzem usterek- w Niemczech to się chyba kończy lawetą, u nas zabraniem dowodu (z reguły).
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post

    Jedynie co mogą zrobić to zbadać spaliny, ale wszelka wykryta nieprawidłowość może być spowodowana całym wachlarzem usterek- w Niemczech to się chyba kończy lawetą, u nas zabraniem dowodu (z reguły).
    Też nie bardzo. W przypadku silników benzynowych i owszem. W przypadku diesla..... dymomierz nie jest w stanie określić ilości cząstek stałych. Żadna stacja diagnostyczna nie jest w stanie tego zrobić. I nikt nie drodze nie jest w stanie tego podważyć. No chyba że będziesz kopcił jak ikarus.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Przecież ta zaślepka pod EGR to rozwiązanie serwisowe, więc ja nie widzę problemu.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Przecież ta zaślepka pod EGR to rozwiązanie serwisowe, więc ja nie widzę problemu.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Tak, ale producent zaleca zaślepke z otworami, nie całkowitą. Temat raczej rozwija się ku zaślepieniu całkowitemu i jego wyłączeniu programowo.

Podobne wątki

  1. Alfy w policji ?
    Utworzone przez K@rdi4N w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 375
    Ostatni post / autor: 05-04-2011, 12:58
  2. [156] Wariator a ryzyko zerwania paska rozrządu
    Utworzone przez Izabela w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 29-08-2008, 11:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory