Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Szarpanie w trakcie jazdy po wymianie EGR

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar psotnick
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 8V 120KM Sedan
    Postów
    89

    Domyślnie Szarpanie w trakcie jazdy po wymianie EGR

    Cześć,

    z góry dziękuję za zajrzenie do tego tematu. Wiem, że są tu dziesiątki podobnych wątków, ale daję słowo, że musiałem założyć nowy.
    Zajrzałem do wszystkich i czytałem Wasze opinie od dłuższego czasu, niestety ze swoją Alfą 159 męczę się już 4 miesiące i problemu nadal nie udało mi się rozwiązać.

    Mój problem/moja historia:

    Auto sprowadziłem w stycznie ze Szczecina (Alfa Romeo 159 1.9jtdm 120KM 2006r.) i całą trasę do Wrocławia przejechałem bez najmniejszego zgrzytu - po prostu igła!
    Zostawiłem auto u mechanika na przegląd (zmiana rozrządu, filtrów, klocków, olejów, itp. itd. - generalnie przyjemność za 4000zł miała mi dać jeszcze większą frajdę z nowego nabytku).
    Po odebraniu auta od mechanika w trasie spotkało mnie to dziwne szarpanie - jakby silnik się dławił. Występowało na niskich obrotach (ok. 2000) - po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu ustępowało.
    Paliwo -> ON BP Ultimate Nitro+ (nie ma szans, żeby to była wina paliwa).
    Komputer nic nie wykrył (sprawdzane w 3 serwisach).
    Poczytałem o Waszych sugestiach i najczęściej występował problem z przepływomierzem. Odłączyłem przepływomierz i... i CUD ! Auto śmiga jak nowe
    Niestety, jako entuzjasta nie mogłem patrzeć na kontrolkę check engine i postanowiłem rozwiązać ten problem. Mechanik polecił zakup nowego przepływomierza.
    Kupiłem nową przepływkę Bosha i niestety - problem wrócił ze zdwojoną mocą. Szarpało mocniej i częściej.
    Drugi mechanik stwierdził, że może to być spowodowane brakiem ustawień dawki paliwa i po podpięciu pod kompa miało być ok.
    Trochę się polepszyło ale nadal szarpie - co jakiś czas (rzadko), ale chciałbym się tego problemu pozbyć na dobre.

    Jakieś rady/sugestie ?

    Planuję udać się z tą bolączką do serwisu we Wrocławiu przy ul. paprotnej (ma tutaj dobre opinie), ale nie chciałbym jechać i wymieniać część po części.

    Będę wdzięczny za Waszą pomoc.

    [Przepraszam za błąd w temacie -> wymieniona przepływka, nie EGR]
    Ostatnio edytowane przez psotnick ; 20-05-2014 o 18:10 Powód: błąd w temacie -> wymiana przepływki nie EGR

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Szkoda, że tak późno zajrzałeś na forum. Nie naraziłbyś się na niepotrzebne koszty.
    Na 99% wina leży po stronie zaworu EGR. Aby się o tym przekonać, trzeba go całkowicie zaślepić. Są specjalne zaślepki to kupienia np. na Allegro. Po zaślepieniu wyskoczy "check" na desce, ale przekonasz się, czy to poprawi sytuację. Nie ma się czym martwić - to częsta usterka w tych silnikach. Jeśli okaże się, że to faktycznie wina tego elektrozaworu, wizyta u tunera rozwiąże problem ze świecącą się na desce kontrolką.

    Tak wygląda zaślepka http://allegro.pl/191-zaslepka-egr-j...182750912.html

    Montaż jest banalnie prosty.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pj1812
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Alfa 159 Sportwagon 1,9 jtdm 150 KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Szkoda, że tak późno zajrzałeś na forum. Nie naraziłbyś się na niepotrzebne koszty.
    Na 99% wina leży po stronie zaworu EGR. Aby się o tym przekonać, trzeba go całkowicie zaślepić. Są specjalne zaślepki to kupienia np. na Allegro. Po zaślepieniu wyskoczy "check" na desce, ale przekonasz się, czy to poprawi sytuację. Nie ma się czym martwić - to częsta usterka w tych silnikach. Jeśli okaże się, że to faktycznie wina tego elektrozaworu, wizyta u tunera rozwiąże problem ze świecącą się na desce kontrolką.

    Tak wygląda zaślepka http://allegro.pl/191-zaslepka-egr-j...182750912.html

    Montaż jest banalnie prosty.
    podpisuję się pod słowami kolegi, od tego bym zaczął szukanie

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar psotnick
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 8V 120KM Sedan
    Postów
    89

    Domyślnie

    Na forum zajrzałem w drugi dzień po zakupie, jeszcze zanim usterka się pojawiła.

    Po wykryciu usterki spędziłem tu całe dnie i tworzyłem listę potencjalnych przyczyn szarpania...

    Powiedzcie mi tylko panowie (z góry przepraszam jeśli to głupie pytanie, ale tajniki mechaniki pojazdów dopiero poznaję...) dlaczego przyczyną nie jest przepływomierz, skoro jego odłączenie rozwiązuje problem ?

    Rozumiem, że w tym momencie mam się skupić na EGR ?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Prawdopodobnie odpięcie przepływomierza powoduje wyłączenie EGR'a.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał psotnick Zobacz post
    Rozumiem, że w tym momencie mam się skupić na EGR ?
    Tak, pełna zaślepka bez dziur oraz (w późniejszym czasie) wyłączenie programowe EGR prawdopodobnie rozwiąże definitywnie problem. Wracając do tematu serwisów we Wrocławiu – ten na Paprotnej nie jest fanem zaślepiania EGR czy wyrzucania klap wirowych, więc w tym serwisie będą próbowali sprawdzać i wymieniać EGR. A to nie ma sensu.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar psotnick
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 8V 120KM Sedan
    Postów
    89

    Domyślnie

    Umówiłem się już na zaślepienie EGR u zaprzyjaźnionego mechanika z MotorPolu We wtorek wizyta z zaślepką.

    Pytanie (kolejne od laika...) czy ta zaślepka, którą polecił magil (http://allegro.pl/191-zaslepka-egr-j...182750912.html) będzie na pewno pasować? 1.9 i 8v się zgadza, ale 120KM tam za nic nie widzę... i czy coś jeszcze poza tą zaślepką (i uszczelką z zestawu, która jest w aukcji) powinienem zabrać do mechanika ?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Do 8V jest włąśnie ta zaślepka. Taką blaszkę możesz sam dorobić z puszki po piwie - ale tylko do próby, jak zda egzamin zamów oryginał.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Prawdopodobnie odpięcie przepływomierza powoduje wyłączenie EGR'a.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    dokładnie tak , po wypięciu wtyczki od MAFa , wyłączony zostaje egr
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar psotnick
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 8V 120KM Sedan
    Postów
    89

    Domyślnie

    EGR zaślepiony, ale check nie wyskoczył.

    Podjechałem zapytać na Paprotną czy mogą mi komputerowo to wyłączyć, bo prędzej czy później i tak ten check pewnie wyskoczy, ale nie robią tego.

    Możecie mi powiedzieć czy jest konieczne wyłączenie tego komputerowo i jeśli tak to polecić we Wrocławiu lub okolicach kogoś, kto może to zrobić?

Podobne wątki

  1. [159] mróz, zgasła w trakcie jazdy
    Utworzone przez coachu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 16:21
  2. [159] Nagłe odcięcie w trakcie jazdy
    Utworzone przez PePe_xXx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-01-2016, 08:01
  3. [159] Szarpanie w trakcie jazdy
    Utworzone przez hubert.janowski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 08:38
  4. [145] Gaśnie w trakcie jazdy
    Utworzone przez Kys w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 08:03
  5. [146] zacinanie silnika w trakcie jazdy
    Utworzone przez Lentas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory