Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Na zimnym silniku odpala za trzecim razem

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie Na zimnym silniku odpala za trzecim razem

    Witam

    Ostatnio zauważyłem, że moje autko od czasu do czasu na zimnym silniku odpala za trzecim razem. Zaczęło się to po wymianie świec. Nie wiem czy to miało wpływ czy to zbieg okoliczności. Akumulator sprawny, wtryski nie leją. Macie jakiś pomysł? Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie

    Dziś znowu to samo. Mechanik mówił, że to może być problem z podawaną dawką paliwa na zimnym silniku.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie

    zrobiłem test korekty paliwa, trwał 2 min

    cyl.1 - 0,32
    cyl.2 2,91
    cyl.3 - 0,91
    cyl.4 - 1,76
    Ostatnio edytowane przez GruBaDuPa ; 18-07-2014 o 13:14 Powód: estetyczny

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W jakich warunkach?
    Zrób jeszcze raz logi dla silnika w temp optymalnej (>80 st C) z wyłączonymi odbiornikami energii (klima, światła, radio).
    Ciśnienie paliwa na starcie możesz sprawdzić MES-em. Pompa paliwa to element, który bardzo rzadko pada w 159.

    Grzebałeś przy EGR?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie

    Ten pomiar zrobiłem gdy temp wzrosła do ok 90 st C z wył odbiornikami energii. Egr wymieniony na nowy jakoś miesiąc temu.

    Dodano po 22 minutes:

    Ciśnienie paliwa na starcie możesz sprawdzić MES-em.

    Gdzie jest ta opcja bo nie widziałem?
    Ostatnio edytowane przez GruBaDuPa ; 18-07-2014 o 23:10 Powód: Dodano

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    też jestem zainteresowany gdzie jest ta opcja ciśnienia na starcie. Co do tego odpalania to jest już o tym wątek poruszony i niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wielu twierdzi że po usunięciu klap auto odpala na dotyk. Niestety ja zanim tą teorię ogarnąłem klapy zregenerowałem i teraz nie wiem czy było by lepiej jak bym ich nie miał. Jak dla mnie to trzeba uszykować grosz i pojechać do mechanika (czytaj magik) i niech robi. Ostatnio zauważyłem taką zależność że jak auto podstawię pod firmę i w taką pogodę gdzie ok 16:00 jest mniej więcej 30 stopni na zewnątrz odpala mi prawie że zawsze po 3 razie. Natomiast rano jak odpalam auto tak ok 7:00 pełne zacienienie (temp. na pewno nie jest wysoka) auto pali prawie że od razu. Ja obstawiam że jest to wina temperatury na jakiś układ na jaki to nie wiem ale ja mechanikiem nie jestem, bardziej staram się to na logikę przyjąć. Wymieniałem termostat wraz z czujnikiem na BEHR wymieniałem czujnik ciśnienia na kolektorze regenerowałem kolektor zaślepiłem w pełni EGR + Program korekty przy 3 tysiącach na rozgrzanym silniku to jeden wtrysk leje na +1,6. przy równych obrotach nic nie przekracza powyżej 1, jedną świecę wymieniałam bo zgłaszała błąd akumulator kupiłem w zeszłym roku. Temat odpalania w moim aucie nasilił się jak przyszły upały. Jest jedna teoria której się mocno obawiam to uszkodzenie gładzi na cylindrach bo po wyjęciu kolektora (w zeszłym roku) była tylko jedna klapka reszta musiała wpaść do środka dodam że auto kupiłem też w zeszłym roku. Co poprzedni właściciel z tym zrobił tego nie wiem ale chyba nic skoro kolektor zdjąłem a tam brak 3 szt. Z czego jedna wpadła za mojej kadencji. Jeden z mechaników twierdz że auto nie trzyma ciśnienia i stąd te problemy z odpalaniem. Moja logika podpowiada mi że jak skoro na rozgrzanym pali za każdym razem. Fakt nad ranem jest troszkę gorzej ale tragedii nie ma. Mega problem to jak auto troszkę ostygnie ale stoi w upale to w tedy idę do auta i czekam jak nikt nie patrzy bo wstyd jak cholera.

    Moja rada to jedz do mechanika co się zna ja z polecenia forumowiczów kieruję się do Krakowa. Myślę że temat jest dość znany jednak przyczyn i rozwiązań jest zbyt dużo

    p.s. ja jeszcze postaram się z kimś zamienić przepływką i sprawdzić w moich warunkach co się dzieje to może przynajmniej wyeliminuje kolejną potencjalną przyczynę

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie

    Ale u mnie jest problem z odpalaniem jak samochód postoi w zimny garażu przez noc. W upale pali bez problemu nawet jak postoi długo. A odnośnie klap to w mojej wersji silnika chyba nie występują Dzięks za zainteresowanie

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    z tymi klapami to się mylisz jeśli przy wymianie rozrządu tego nie sprawdzałeś to ja na twoim miejscu jeszcze w poniedziałek zdjąłbym i klapy usunął

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W 1.9 JTDm 8v klap wirowych nie ma.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał GruBaDuPa Zobacz post
    zrobiłem test korekty paliwa, trwał 2 min

    cyl.1 - 0,32
    cyl.2 2,91
    cyl.3 - 0,91
    cyl.4 - 1,76
    2 wtrysk do sprawdzenia : zacznij od dolewania oleju 2T, sprawdź podkładki, ostatecznie wymień samą końcówkę wtrysku

Podobne wątki

  1. Odpala za drugim, trzecim razem ?
    Utworzone przez Tomasz Dobosz w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-06-2015, 16:08
  2. na zimnym silniku długo odpala
    Utworzone przez misielok w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 00:19
  3. [145] Zimna odpala tylko za drugim lub trzecim razem, pomóżcie - ciężki przypadek.
    Utworzone przez p.plotczyk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 21:43
  4. Check. Silnik odpala za trzecim razem. 2.0 TS
    Utworzone przez bielu1996 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-12-2010, 16:55
  5. [156] odpala z trzecim razem
    Utworzone przez SG0240 w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 21:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory