Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Pomoc Alfa 159-2.4 Jtdm

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar artur1976a
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Chełmża/Namur(Belgia)
    Auto
    AR159,2006,2.4 JTDm
    Postów
    17

    Domyślnie Pomoc Alfa 159-2.4 Jtdm

    Witam,mam problem z mocą ,a właściwie z zanikami mocy w swojej Alfie i falującymi obrotami. może po skrócie opiszę w podpunktach co jej dolega:

    -o czym wiem na pewno to kolektor do wymiany(listwa zwalona ale klapy zablokowane na otwartych)

    1- podczas odpalania zdarza sie czasami ze jak odpali to mocno kopci takim gryzącym dymem-trwa to ok minuty i pózniej jest juz ok

    2-jak sie nagrzeje silnik to podczas pracy na jałowym biegu faluja obroty do momentu aż zgaśnie

    3- podczas jazdy traci moc,objawia sie to tym że jadac np autostrada jest wszystko ok by po jakims czasie kiedy np zwolnie chce przyspieszyc ponownie i wtedy jest całkowity zanik mocy,silnk ledwo wkreca sie do 3 tys obrotów i nie przyspiesza. trwa to jakis czas by pózniej wszystko znowu było ok.
    Najgorsze sa takie niespodzianki podczas wyprzedzania-gaz do dechy a ona nie idzie!

    4- to pojawiło sie trzy dni temu-podczas wciskania i puszczania sprzegła jakies chałasy,zgrzyty i pedal sprzegła czasami tak jakby nie odbijał do końca


    Autem jezdzi zona,ja z racji tego ze pracuje za granica nie mam zbyt wiele czasu zajmowac sie autem. wybieram sie jednak teraz do kraju na dłuzej i chciałbym gruntownie wszystko zrobić w niej.
    Proszę o pomoc w diagnostyce tych dolegliwosci i co najwazniejsze poleccie mi kogos kto to zrobi ,ale naprawde dobrze-miejsce w kraju bez znaczenia,zaprowadze ja wszedzie byle do dobrego fachowca.
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i dziekuje za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Pkt 1 jest związany z nieszczelnymi klapami lub z dużą ilością sadzy w kolektorze ssącym. Po wyjęciu kolektora, jego wyczyszczeniu i wywaleniu klap wirowych prawie pewne jest, że ten objaw zniknie.

    Pozostałe sprawy chyba załatwi zaślepienie EGR pełną zaślepką (taką bez dziur) i w późniejszym czasie jego wyprogramowanie z ECU.

    Jeśli zrobisz te dwie dość tanie naprawy i dalej będzie coś nie tak to trzeba szukać dalej grubszych rzeczy.

    Pkt 4 jest niezależny i związany z układem sprzęgła, a dokładniej z hydrauliką sprzęgła, prawdopodobnie z uszkodzonym wysprzęglikiem. Jest prawie pewne, że po ściągnięciu skrzyni biegów okaże się, że sprzęgło też jest zużyte i szkoda go przy okazji nie wymienić na nowe. Gorzej jeśli to samo okaże się z kołem dwumasowym.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 09-08-2014 o 15:41

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Wg. mnie pkt. 1,2,3 powodują klapy - przechodziłem przez to w dwóch 159

  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar artur1976a
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Chełmża/Namur(Belgia)
    Auto
    AR159,2006,2.4 JTDm
    Postów
    17

    Domyślnie

    Dziekuje za pomoc,powiedzcie jeszcze czy jest na forum ktos kto naprawia to wszystko i robi pełna diagnostyke . Szczerze to boje sie oddac auto do mechanika poniewaz wiedza i doswiadczenie ich (przynajmniej jezeli idzie o AR) delikatnie mOwiac jest słaba i mogA wiecej zaszkodziC

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Pablo - ok Warszawy www.pablogarage.pl/
    Cinek - ok Gliwic http://www.cinsoft.pl
    Tomek krk - Kraków www.autka.pl
    trzech których można w 100 % polecić
    Ostatnio edytowane przez ernest159 ; 09-08-2014 o 22:15

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał artur1976a Zobacz post
    2-jak sie nagrzeje silnik to podczas pracy na jałowym biegu faluja obroty do momentu aż zgaśnie
    Masz na myśli, że auto po rozgrzaniu silnika gaśnie na jałowym?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:55
  2. Pomoc w wyborze 159SW 1.9 JTDm 2007-08r.
    Utworzone przez hotheaded w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-12-2014, 14:48
  3. [159] Pomoc przy wyborze między 1.9 a 2.4 JTDM - opinie o 2.4 JTDM
    Utworzone przez R-Y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 12:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory