Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: JTD co tankujecie?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    W drodze...
    Postów
    411

    Domyślnie JTD co tankujecie?

    Jakie paliwo lejecie do swoich belli i czy odczuwacie jakieś różnice po zastosowaniu konkretnego oleju napędowego?
    Sam zastanawiam się na zmianą. obecnie leje verve o czasu do czasu orlenowskiego zwykłego ON. zastanawiałem się nad

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    w lecie żadnej różnicy ani w mocy ani spalaniu nie zauważyłem. W zimie, leje raczej VPower-a, na stacji na której jest "ruch", inaczej zwykle kończy się problemami z odpalaniem np. przy -10C.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    159 SW 2.0 JTDm TI
    Postów
    111

    Domyślnie

    Shell VPN+ caly rok leje, i obym nie musial w zimie zmieniac

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Zwykły gnój
    Brak problemów








  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar entuzjasta159
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    brava 1,9 jtd cf3 2001 @ Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 8v
    Postów
    193

    Domyślnie

    czesto statoil gold lub zwykły statoil ON, jakieś dużej różnicy nie ma ale reklama dzwignią handlu na droższym wg mnie rzadziej wypala sie dpf ale jeszcze przeciez sa inne powody np nie jezdze ciagle w tych samych trasach wiec ciężko powiedziec

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    W paliwach typu nitro, super itd to tylko marketing. Do zwykłego diesla dodawane są dodatki i uszlachetniacze. Spalanie może i jest minimalnie mniejsze ale to jest marketing i dopłata za "lepszą" ropę i tak się nie przekłada na jej mniejsze zużycie bo rafinerie by sobie w kolano strzeliły i nikt by nie kupował zwykłego ON skoro lepszy ON w rachunku wychodziłby taniej. Co do kultury pracy silnika to raczej nam się wydaję, że jest lepiej i jest to efekt właśnie typu "wydaje mi się"... Zauważcie, że wyboru dla TIRów już nie ma, mają one osobny dystrybutor z mocniejszą pompą i ropy premium już tam nie ma...Nie chodzi tu, że ciężarówka wszystko przepali bo nowe ciężarówki mają też nowoczesne silniki.
    Wszystkie paliwa w Polsce pochodzą z dwóch źródeł Orlen i Lotos- reszta stacji (Shell, Statoil, BP itd) je odkupuje i "uszlachetnia" chemią, przez co zyskują więcej litrów i sprzedają je jako niby inny produkt o nieco innym składzie chemicznym( smarowanie, anty korozja, siarka itd). Jedynym paliwem w 100% sprowadzanym z poza Polski jest benzyna wysokooktanowa Shell V-Power Racing, ale ropa to już Orlenowski wyrób...
    Dzięki Unii rafinerie dodają do ON bioestry max 7%- miało być taniej Latem to różnicy nie robi ale zimą powoduje krzepnięcie oleju napędowego. Ropa wtedy ma kolor żółty i konieczne jest dolewanie depresatora. Ostatniej zimy wszystkie paliwa klasy premium nie zawierały estrów za to posiadały dodatki przeciw krzepnięciu. Morał z tego taki, że taniej i lepiej wychodzi kupić zwykłą ON z Orlenu bez kolejnych dodatków pośredników(BP, Statoil, Shell itd) a ewentualnie zimą przeznaczyć 20zł na butelkę depresatora i dolewać przy tankowaniu bo to daje większą pewność przy mrozach niż obietnice reklamowe paliw typu zima...Tak czy inaczej nie tankować na pseudo stacjach tylko na sprawdzonych a auto będzie jeździć. Każdy ma swoje zdanie i przyzwyczajenia.
    pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał gramian Zobacz post
    Jedynym paliwem w 100% sprowadzanym z poza Polski jest benzyna wysokooktanowa Shell V-Power Racing, ale ropa to już Orlenowski wyrób...
    Słyszałem, że Statoil ściąga na zimę paliwo Gold – jedyną prawdziwie arktyczną ropę. To jest potwierdzona informacja.

    Morał z tego taki, że taniej i lepiej wychodzi kupić zwykłą ON z Orlenu bez kolejnych dodatków pośredników(BP, Statoil, Shell itd) a ewentualnie zimą przeznaczyć 20zł na butelkę depresatora i dolewać przy tankowaniu bo to daje większą pewność przy mrozach niż obietnice reklamowe paliw typu zima...
    Depresator pomaga tylko na połowę problemu (obniniża tylko temp. blokady zimnego filtra, a nie obniża temp. krzepnięcia/mętnienia). Co w efekcie nie rozwiązuje wszystkich problemów z zimowym rozruchem.

    Co do reszty to się zgadzam, paliwa z dodatkami są niewspółmiernie drogie do korzyści. Choć zdarzają się wyjątki: Shell nitro v-power jest w cenie zwykłego oleju napędowego w godz. 7-8 w dni powszednie. Wtedy chyba warto zatankować takie paliwo.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 06-09-2014 o 09:20

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dla mnie niższe spalanie z wykorzystaniem paliw premium to mit. Na początku tankowałem tylko zwykłe ON, ale organoleptycznie stwierdziłem poprawę jakości rozruchu silnika zasilanego paliwem premium - na przykładzie paliwa Orlen. Nie wiem ile prawdy w kartach charakterystyki obu paliw, ale sugerowałem się również wyższą liczbą cetanową. Mimo tego dolewam regularnie cetane booster i nie wiem ile w tym autosugestii, bo mam wrażenie, że silnik pracuje ciszej i bardziej miękko wkręca się na wysokie obroty.
    Zaznaczam, że z kilkoma dosłownie wyjątkami, od lutego br. paliwo tankuję wyłącznie na jednej stacji.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    Podobno On V power na Shelu powstaje z przeróbki gazu ziemnego a nie ropy, przez co mieć mniej zanieczyszczeń. Rozmawiałem z kilkoma kierownikami na rożnych stacjach i zdanie mieli jak każdy, jedni chwali, ze podobno jest ciut niższe spalanie, inni twierdzili, że spalanie takie samo, ale dzięki dodatkom po spalaniu jest mniej osadów i takie paliwo ma właściwości czyszczące wtryski.

    Za to każdy znajomy chwali ON zakupiony w Niemczech, i tu spalanie mniejsze przy prędkościach autostradowych nawet o Litr - trudno takiej różnicy nie zauważyć.

    Ważna jest tez kwestia pracowników danej stacji, jeśli podkradają dla siebie paliwo i dolewają w zamian zużyty olej silnikowy albo olej opalowy ( nie widziałem, ale historie takie słyszałem o jednej ze stacji ) to problemy z okładem wtryskowym mogą być niemałe.

    Podobnie ma się sprawa z paliwem z ,,importu,, z za wschodniej granicy. 4-4,20 zł/Litr to kusząca oferta, przy czym do puki nie jest zanieczyszczone przy przelewaniu z baku do karnista lub ochrzczone to można spokojnie jeździć. jak źle trafisz to komplet wtrysków do wymiany :-) - tu znam konkretny przypadek.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar runforestrun
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa 159 SW 1.9 16V @ 186 KM 416 Nm
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał gramian Zobacz post
    Wszystkie paliwa w Polsce pochodzą z dwóch źródeł Orlen i Lotos
    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Słyszałem, że Statoil ściąga na zimę paliwo Gold – jedyną prawdziwie arktyczną ropę.
    Potwierdzam obie te informacje i jestem tego pewien na 100%. Wszystkie paliwa w PL pochodzą z rafinerii Orlenu lub Lotusu, właśnie z tym małym wyjątkiem potwierdzającym regułę (mam rodzinkę w branży).
    Co do paliw Premium to nawet osoby z branży mają podzielone opinie. Premium to zwykłe paliwo z dodatkiem uszlachetniaczy. Wszyscy mają podobne zdanie: Jeśli tak jak ja jeździcie bardzo mało i miesięcznie zużywacie 80-100 l ON to może warto dołożyć do Premium bo uszlachetniacze faktycznie trochę wydłużają żywotność silnika i podzespołów. Ale jeśli robicie np 3 000 km miesięcznie to kupowanie Premium mija się z celem. Te uszlachetniacze to nie jakieś cudowne środki, a różnica w cenie jest spora.

Podobne wątki

  1. Gdzie tankujecie? I jakich stacji unikać?
    Utworzone przez Ayrton91 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 01-12-2015, 09:45
  2. Temat rzeka #2, gdzie tankujecie??
    Utworzone przez palchon w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 07-03-2015, 08:47
  3. Najlepsze paliwo. Na jakiej stacji tankujecie?
    Utworzone przez Moruso w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 19-09-2011, 16:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory