Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: BRERA 1.75 lub 2.0 JTDM

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Audi A3
    Postów
    11

    Domyślnie BRERA 1.75 lub 2.0 JTDM

    Na wstępie witam wszystkich
    Szukam pewnej, zadbanej Brery z którymś z nowszych silników - 1.75 w benzynie lub 2.0 JTDM w dieslu. Szczerze mówiąc jeszcze nie zdecydowałem, który wybrać - wiadomo, że to dylemat koszty vs. frajda.
    Z tego, co wyczytałem w wielu miejscach, to najlepsze opcje.

    Jest tego strasznie mało, więc może ktoś oglądał po prostu tych kilka dostępnych na aukcjach? Coś o nich wiecie?

    1. 1.75, 2009 r., 97 000 km, 46 000 zł: http://allegro.pl/alfa-romeo-brera-1...010475925.html

    2. 1.75, 2010 r., 46 000 km, 52 900 zł: http://otomoto.pl/alfa-romeo-brera-1...C33232530.html
    Podejrzanie niski przebieg...

    3. 1.75, 2009 r., 127 000 km, 58 000 zł: http://otomoto.pl/alfa-romeo-brera-s...C35191097.html
    Ta wygląda świetnie i ogłoszenie budzi zaufanie, no ale cena, w stosunku do przebiegu i powyższych cen, jest bardzo wysoka. No i sam przebieg... 130 tys. to już sporo.

    4. 2.0 JTDM, 2011 r., 80 000 km, 50 000 zł: http://otomoto.pl/alfa-romeo-brera-t...C34460351.html
    Tu dobra cena, dobry rocznik, do tego faktura, na której mi zależy, ale z drugiej strony stoi już bardzo długo. No i te paski, z którymi pewnie nic się nie da zrobić...

    A może ktoś z forumowiczów wie, skąd wziąć naprawdę dobry egzemplarz? Co myślicie o tych, warto jeździć i oglądać?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 190 KM & 430 nm
    Postów
    294

    Domyślnie

    Według mnie lepiej kupić diesla - niższe koszty utrzymania. Najwyżej zrobisz chipa i będziesz miał taką moc jak w benzynie a moze nawet lepiej.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    4 straszna ),przebiegi to z nimi różnie bywa mamy tu na forum kolege ma brere z 2006 i 30 tys przebiegu))

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Ja wybrałbym TBi , miałem okazje się przejechać tyle że 159 z tym silnikiem i jak dla mnie miód
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Żadnej z nich bym nie kupił. Subiektywnie (podkreślam subiektywnie!) ten plastykowy materiał w Brerrrce to jakieś nieporozumienie. Mnie on kompletnie nie leży i jest nieprzyjemny w obcowaniu ;-) no chyba, że Tobie odpowiada i Ci się podoba.
    Może to zbieżność, ale tą pomalowaną w paski widziałem na eBay-u. Wyglądała całkiem inaczej. Zresztą na zdrowy rozum - za 5 dych za Brerrrkę 2.0 z 2011 roku z takim przebiegiem w TI!?
    Jeżeli masz na paliwo, to bierz TBi. Ten motor nawet w serii jest rewelacyjny, ale swoje spala (a ciężko nim nie jeździć dynamicznie). Spala więcej niż byś się spodziewał, tak można to ująć :-)
    Jak ma być tanio to 2.0 - po dłubnięciu będziesz miał subiektywnie podobne odczucia jak w TBi.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Witaj !
    Ja osobiście brałbym z TBi - mam taki w sedanie i jest fajnie.
    Radości z jazdy sporo, a kultura pracy to jest to czego oczekiwałem po wcześniejszym 1.9 JTD 16V w 156. Jeździłem też 159 z 2.4 ale drgania jednak przenosiły się na nadwozie choć auto było prawie nowe. TBi jest też sporo lżejszy co ma pozytywny wpływ na prowadzenie auta w łukach.
    TBi oprócz mocy ma też konkretny moment obrotowy i naprawdę dobrze idzie "z dołu"
    Wady TBi wg mnie :
    - krótka jedynka
    - trochę za szybka odcinka
    - brak dźwięku z wydechu
    - spore spalanie nawet przy normalnej jeździe ( ostatnio 120 km po drogach lokalnych wyszło 9,2/100)

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Ta pomalowana, to ma cofnięty przebieg. We Francji miała bodajże 160-180k. Natomiast ta za 46k to z loterii Plusowej, wyposażenie ubogie (brak sky view, ksenonów, Bose itp.), jedynie chyba tempomat jest, więc cena rozsądna.
    Ostatnio edytowane przez Zmianowy ; 31-01-2015 o 12:04
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Audi A3
    Postów
    11

    Domyślnie

    Dzięki za opinie.

    A jak jest z awaryjnością? Czytałem o tym na forum, ale opinii jest tyle, że trudno to jednoznacznie wysondować. Miałem do czynienia zarówno z benzyniakami, jak i dieslami (choć innych marek) i doświadczenie jest z grubsza takie, że co się zarobi na niższym spalaniu, to się wyda na naprawy. Jednak w tym samochodzie nie zależy mi bardzo na osiągach, więc diesel nie jest problemem. W zasadzie większą obawę mam właśnie o awaryjność, niż to, że mi się nie spodoba. Choć oczywiście nie ma co gadać, że będzie podobnie fajnie, jak w 1.75. Szczególnie, że to jest samochód, którym teraz w większości będzie jeździła kobieta, której nie interesują osiągi.

    Odnośnie tapicerki, nie miałem nigdy kontaktu z tą materiałową (plastikową? ) w Alfach. Serio jest tak źle? Wizualnie jasna lub ta karmelowa skóra wygląda genialnie, no ale dostępność jest taka, że nie trudno wydziwiać.

    Właśnie - odnośnie dostępności. Siedzicie w temacie dłużej, więc pewnie wiecie, z jaką mniej więcej częstotliwością one się w ogóle pojawiają? Jest szansa, że w miarę szybko spłynie coś nowego, czy szukać czegoś za granicą? Są może jakieś fajne źródła Alf z Włoch, Niemiec, Szwajcarii etc.? Szukałem na aukcjach, ale jest tam tego szokująco mało. Mniej, niż Polsce!

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Niech mnie ktoś poprawi, ale Brerka jest bardzo dopracowana więc nie powinno być problemów, o ile źródło zakupu będzie odpowiednie.
    Przy takiej kasie i tym modelu warto rozszerzyć zakres poszukiwań na IT i DE. Szwajcarię bym odpuścił, chyba, że zarabiasz w CHF ;-)
    Szybko nie będzie, bo podaż jest niewielka, szczególnie fajnych egzemplarzy (chyba, że zejdziesz z wymaganiami, co moim zdaniem jest bez sensu, bo to auto musi i może naprawdę cieszyć).
    Silniki są znane, szczególnie JTD. O spektakularnych awariach 1750 też nie słychać (jak w przypadku MA).
    Tak jak napisałem - masz siano na paliwo, bierz TBi, chcesz taniej, szukaj JTD (2.0, a nie 2.4), a JTSa w ogóle bym odpuścił, bo szansa wtopy spora. Poza tym, to, co oszczędzisz na bolidzie, to dodasz na akcyzie (granica pojemności!).
    Kasa jaką szykujesz na paliwo powinna być głównym wyznacznikiem - nie łudź się, że zejdziesz poniżej dychy w TBi, ba jeżeli jeździsz głównie po mieście to bym celował nawet w 14l. To auto zachęca do zdobywania kolejnych pitstopów :-)

    Dokładnie 2 lata temu sprowadziłem koledze 1750 z Italii i nie dotarły mnie słuchy o jakiejś awarii, ale fakt, auto było jak nowe i z absolutnie pewnego źródła (coś koło 30kkm na budziku).
    Tu masz o tym wątek:
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._edizione.html
    Szukaliśmy jej chyba ze 4 miechy.

    Co do tapicery - litości, ale szmata w sportowym coupe bez ramek?!
    Tu też masz o tym wątek:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...rka_brera.html
    Masz głosy za i przeciw.
    Zdecydujesz sam.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Audi A3
    Postów
    11

    Domyślnie

    Szerszeń dzięki za linki.

    Odnośnie awaryjności, tak właśnie słyszałem, że to sensowne silniki. Ciekawe tylko, czy są między nimi większe różnice w awaryjności i kosztach, czy jest to porównywalne. W teorii diesle są zawsze droższe w obsłudze, ale z drugiej strony ten 1.75 to nie taka tradycyjna benzynka.

    Podaż jest nawet nie niewielka, tylko można powiedzieć, że jej praktycznie nie ma Nie wiem, jak to możliwe, co się z tymi samochodami stało, ale 3 egzemplarze do 100 000 km przebiegu w Niemczech, i to po 20 000 euro? Niewiele więcej we Włoszech? Nie sądziłem, że jest aż tak.

    Wspomniałeś o granicy pojemności przy akcyzie. Ta granica nie jest na 2000 cm3? Coś zmienili? Według danych diesel ma 1956, więc powinien się łapać na te kilka %.

    Kolega nie sprzedaje przypadkiem swojej? Bo o właśnie taką by chodziło. Co do siedzeń to nawet nie pomyślałem o tym wcześniej. Mi osobiście nie przeszkadzają materiałowe nawet w samochodach, w których wydawałoby się, że nie przystoją, ale jeżeli faktycznie jakość jest tak słaba, to warto jeszcze poszukać. Szczególnie tej karmelowej - rewelacja.

    Jak wspomniałem, diesel i benzyna ma swoje plusy i minusy. Gdyby postawili przede mną dwie w super stanie, z pewnego źródła i miałbym wybrać, pewnie zdecydowałbym się na diesla. Ale tak nie mogę wydziwiać.

    A próbował może ktoś z forum pogadać w salonach Alfy? Co prawda nie mają Brery, ale może mają jakieś swoje źródła, europejską sieć sprzedaży albo dane klientów i orientują się, kto może sprzedawać? Ktoś to może przerabiał?

Podobne wątki

  1. Brera Ti 2.0 JTDM
    Utworzone przez lookas w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 12:26
  2. [Brera] Alfa Brera 2.0 JTDm w Opolu
    Utworzone przez mateoski w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-09-2013, 16:27
  3. AR Brera 2.4 JTDm w Oświęcimiu
    Utworzone przez Drozdu w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:08
  4. AR Brera JTDm
    Utworzone przez czarkson w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 11:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory